X של מאסק תשיק אפליקציית הזרמות וידיאו מתחרה ליוטיוב

מאסק אישר ב-X שהשירות "מגיע בקרוב" ● מקורות טענו כי בכוונת יזם הטק לנסות להתחרות ביוטיוב מבית גוגל, ומסתמן כי הוספת יישום הזרמת הסרטונים למכלול שירותיה של X היא עוד צעד בדרך להפיכתה ל"אפליקציה להכל"

תשיק אפליקציית הזרמת וידיאו. X

האם אילון מאסק מתכוון לחולל שיבוש בעולם הזרמות הווידאו? השבוע הוא אישר לעולם דיווחים על השקה קרובה של אפליקציה חדשה מבית X שבבעלותו, שתעסוק בהזרמות וידיאו ותהיה ייעודית לטלוויזיות חכמות.

האפליקציה שתושק תאפשר למשתמשים לצפות בסרטונים ארוכים על מסך גדול, ולמעשה תהיה שירות דמוי יוטיוב (YouTube), שיתיימרת להוות תחרות ישירה לדומיננטיות של השירות הוותיק שבבעלות גוגל.

לפי הדיווחים, יישום הזרמות הווידיאו ש-X מתכננת להשיק יפעל, לפחות כהתחלה, עבור טלוויזיות חכמות של סמסונג ו-Fire TV של אמזון.

מאסק הכריז לראשונה על תוכניותיו להשיק אפליקציית וידאו לטלוויזיות חכמות ביוני אשתקד, אבל רק כעת אישר את החדשות ב-X. הוא שיתף ציוץ של חשבון

DogeDesigner, המקורב לו במיוחד, בו נכתב כי "בקרוב תוכלו לצפות בסרטונים האהובים עליכם ב-𝕏 בפורמט ארוך ישירות בטלוויזיות החכמות שלכם". לריטוויט הוסיף מאסק את המילים: "מגיע בקרוב".

X מתארת את עצמה כפלטפורמה שנושא הווידיאו מוביל בה. ואכן, לפי דיווחים במסגרת הפעילות של משתמשים בה, אנשים צופים בווידיאו ב-8 מתוך 10 ציוצים שהם צורכים.

על פי קבוצת מחקר הקהל נילסן, יוטיוב הוא כיום שירות הסטרימינג המוביל בארה"ב, ושמר על תוארו זה ברציפות לאורך השנה האחרונה.

מאז ההשתלטות של מאסק על טוויטר ב-2022, הפלטפורמה השיקה את יכולת ה-Immersive Video, אשר כיום משרתת למעלה מ-100 מיליון משתמשים יומיים, לפי נתוני החברה. השירות המסוים מאפשר העלאות סרטונים לטווח ארוך, כשהקליפים הקצרים שהורחבו בו ל-30 דקות, או יותר. X גם השיקה תכונות חדשות כמו שיחות וידיאו.

עד כה שירות הזרמת הווידיאו המוביל. יוטיוב.

עד כה שירות הזרמת הווידיאו המוביל. יוטיוב. צילום: ShutterStock.

עוד צעד בדרך ל"אפליקציה להכל"?

מאסק עסק בעבר בכוונתו להפוך את X (שנקראה במקור טוויטר, אך מותגה מחדש על ידו אחרי שהפך לבעלי הפלטפורמה) ל"אפליקציה להכל". בתקשורת העולמית כבר עולות סברות כי ההכרזה על יישום הווידיאו החדש של החברה מתיישבת עם החזון המסוים הזה של הקברניט התזזיתי ל-X, שתהפוך לשירות הוליסטי לשלל מטרות. כיום הפלטפורמה כבר מציעה את תכונות המדיה החברתית היסודיות שלה, לצד אפשרות לקיום שיחות קוליות ושיחות וידיאו דרכה, והיא עתידה לספק בקרוב גם שירותי תשלום למשתמשים. גישת "אפליקציית העל" הזו מנסה למעשה להפוך את X לשירות רב-ערוצי הדומה למשל לזה של ביידו (Beidou) הסיני, שתחתיה פועלת למשל הרשת החברתית WeChat. במקרה זה, מכלול השירותים הללו כולם הוא בבעלות תאגיד טנסנט (Tencent) ובשיתוף הממשל הסיני.

מקור אלמוני ויודע דבר ששוחח עם פורצ'ן (Fortune) אמר כי מאסק שואף שמשתמשים יצפו ב"סרטונים ארוכים על מסך גדול יותר", ואישר כי הוא בהחלט "מתכוון להתחרות ביוטיוב". בנוסף צוין גם כי מאסק שואף להתחרות בשירותי מדיה חברתית מובילים אחרים, כמו טוויץ' (Twitch) ו-ראדיט (Reddit).

ה"שיפצורים" הללו ב-X כנראה מונעים בעיקר מהצורך להגדיל את ההכנסות שלה, שלא מצליחות להתרומם במיוחד מאז שמאסק השתלט על החברה באוקטובר 2022 בתמורה לסכום מופרז של 44 מיליארד דולר. מאז רכישת טוויטר, החברה התמודדה עם אובדן מפרסמים, תביעות משפטיות (למשל ממפוטריה הבכירים) ועם לחצים כספיים שונים. האפליקציה והמודלים החדשים של המנויים שהנהיג מאסק ב-X הם כולם חלק מניסיונותיו לייצר הכנסה ולהשיג רווחיות לחברה שרכש. אפשר שיזם הטק מאמין כי שירות הזרמות הווידיאו של X יצליח לגזול נתח משתמשים מיוטיוב, ויתפיח סופסוף את כיסי החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים