בכירי טוויטר שפוטרו תובעים ממאסק פיצויים של 128 מיליון דולר

התובעים הם מנהלים שמאסק סילק עם כניסתו כבעלים החדש - מנכ"ל טוויטר אז, פרג אגרוואל; סמנכ"ל הכספים, נד סגל; הסמנכ"לית לענייני משפט לשעבר, ויג'איה גאדה; והיועץ המשפטי לשעבר של החברה, שון אדג'ט

תביעתם סורבה על ידי השופט. אילון מאסק ו-X (לשעבר טוויטר) שבבעלותו.

מנהלים בכירים של טוויטר, הידועה כיום כ-X, אשר פוטרו על ידי אילון מאסק – הבעלים של הרשת החברתית מאז 2022 – תובעים אותו לשלם להם סכום של למעלה מ-128 מיליון דולר, שהצטבר, לטענתם, כתוצאה מכך שפיצויי הפיטורים המגיעים להם לא שולמו.

קבוצת התובעים כוללת את מי שהיה מנכ"ל טוויטר בטרם עידן מאסק, פרג אגרוואל; סמנכ"ל הכספים לשעבר של החברה, נד סגל; הסמנכ"לית לענייני משפט לשעבר, ויג'איה גאדה; והיועץ המשפטי לשעבר של החברה, שון אדג'ט. הארבעה, שמאסק סילק מהחברה מיד עם כניסתו אליה כבעלים החדש שלה, תובעים את יזם הטק ואת X על מה שהם מגדירים כחוב שלא שולם להם, כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל.

לדברי התובעים בתביעה שהוגשה אתמול (ב') לבית המשפט בסן פרנסיסקו, ארה"ב, הם פוטרו ללא סיבה והצדקה ב-2022, ביום שבו מאסק השלים את רכישת טוויטר. התביעה גורסת כי כיוון שמאסק לא רצה לשלם את פיצויי הפיטורים שלהם, הוא "המציא סיבות מזויפות, ומינה (במקומם – ג"פ) עובדים מהחברות השונות שלו, כדי לקיים את החלטתו".

התביעה מאשימה את מאסק בהפרת חוזי העבודה של מגישיה, ובכך שלאחר רכישת פלטפורמת המדיה החברתית בתמורה ל-44 מיליארד דולר וההשתלטות שלו עליה, מאסק לא פיצה כראוי את מי שניהלו את השירות לפניו.

מאסק "שחרר את הציפור" שבסוף הוחלפה בשם X

נזכיר כי בעקבות הרכישה, ומיד לאחריה, מאסק הפך למנכ"ל של טוויטר במקום אגראוול. מאוחר יותר הוא פרש מתפקידו זה, וגלגל אתו רשמית ללינדה יאקרינו, אך למעשה הוא ממשיך לנהל את העסק ביד רמה במיוחד כל העת. לדברי התביעה, מאסק יישם מייד עם הפיכתו לבוס שורה של צעדים דרסטיים בחברה, כולל פיטורי חברי ההנהלה, שהבכיר בהם היה אגרוואל, יחד עם כמעט מחצית מכוח העבודה של החברה, או יותר. בתקשורת העולמית דווח אז כי המנכ"ל אגראוול ועורכת הדין גאדה יצאו ממטה החברה מלווים באנשי אבטחה, ובמקביל צייץ מאסק: "הציפור חופשיה".

נזכיר כי מאסק פירק גופים פנים-ארגוניים בטוויטר, כמו המחלקה שהייתה אמונה על סינון התוכן בפלטפורמה, שעליה ניצחה עו"ד גאדה. גאדה נחשבה בעיני מאסק כאויבת של רעיון חופש הביטוי, שאותו היה בכוונתו לקדם בשירות שרכש.

המהלך הזה של הפיטורים, שהשפיע על אלפי עובדים במחלקות השונות של טוויטר, נתקל בביקורת נרחבת ובהאשמות שהוטחו כלפי הבוס החדש כמעט מהרגע שבו לקח לידיו את מושכות החברה – שהוא ייצר בטוויטר סביבת עבודה עוינת.

סולק הביתה על ידי מאסק וכעת תובע פיצויים ממנו. פרג אגרוואל, מנכ"ל טוויטר.

סולק הביתה על ידי מאסק וכעת תובע פיצויים ממנו. פרג אגרוואל, מנכ"ל טוויטר. צילום: ויקיפדיה

התביעה: אי תשלום פיצויי פיטורים וחשבונות – חלק מדפוס קבוע של מאסק

אגרוואל, סגל, אדג'ט וגאדה – שעליה דווח בזמן אמת, כבר באפריל 2022, ובטרם הפיטורים, שבכתה משום שהיא וחבריה לצוות הצנזורה בטוויטר לחוצים מרכישתה על ידי מאסק ומהעתיד לבוא – טוענים כעת בתביעתם כי היו זכאים לחבילות פיצויים משמעותיות, על פי החוזים שלהם, גם לנוכח שינויי בשליטה בחברה. בתביעה נאמר כי מאסק, למרות שהסכים בתחילה לתנאים, סירב מאז לכבד את ההסכמים הללו ולפיכך לא שילם כנדרש את פיצויי הפיטורים לבכירים שהרחיק מהחברה.

"תחת שליטתו של מאסק, X הפכה לחברה המזלזלת בחוק, המקשה על עובדים, בעלי בית, ספקים ואחרים", נטען בכתב התביעה. עוד צוין כי בו כי היא מאשימה את מאסק בכך שהוא מאמין ש"הכללים לא חלים עליו" ובשימוש בעושרו ובכוחו כדי "לדרוס כל מי שלא מסכים איתו".

מאסק גרס בעבר ש-X נוהלה בידי המפוטרים בתוך רשלנות ובזבוז כספים חסרי אחריות. למרות טענות מוקדמות אלו, התביעה מתעקשת שהניהול וההחלטות שהתקבלו בימי אגרוואל וצוותו אושרו על ידי דירקטוריון החברה. התובעים הוסיפו והסבירו שהדירקטוריון גם אילץ אותם בין השאר לעשות דברים כמו לשלם סכום עתק של 90 מיליון דולר לעורכי הדין אשר גרמו, לטענתם, ליזם הטק להוציא 44 מיליארד ד' עבור טוויטר – סכום שלא ייצג כבר אז את שוויה הריאלי.

עוד נכתב מטעם התובעים כי אי תשלום פיצויי פיטורים וחשבונות הפך חלק מדפוס קבוע של מאסק, שלדבריהם כבר נתבע על ידי "המוני" עובדי טוויטר לשעבר, שלא קיבלו פיצויים לאחר שמאסק פיטר אותם.

יצוין כי X אכן מתמודדת עם שלוש תביעות אחרות של עובדים לשעבר שלה המבקשים חבילות פיצויים גדולות, אך לא מדובר בהמוני תביעות. בנוסף היא ספגה שתי תביעות ייצוגיות שטוענות כי היא חייבת לעובדים מן השורה שלה 500 מיליון דולר לפחות.

מאסק ועורכי דינו עדיין לא הגיבו פומבית לתביעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים