יום האישה הבינלאומי

"יותר בכירות בעולם ההון סיכון – יותר טוב להיי-טק"

כך לפי גל אביטל, מובילת שותפויות ופיתוח עסקי ב-M12 - קרן ההון-סיכון של מיקרוסופט ● אביטל היא גם אמא לשלושה ומדריכת צלילה, המקדמת יזמות וסיוע לחולות וחולי סרטן ולמחלימים מהמחלה

גל אביטל, מובילת שותפויות ופיתוח עסקי ב-M12, קרן ההון-סיכון של מיקרוסופט.

"אני מאמינה מאוד בנשים הפועלות בקרנות הון סיכון: נשים מקדישות יותר תשומת לב לנשים, וזה בהכרח מפתח לקידום נשים בתעשיית ההיי-טק בכלל. הימצאותן של נשים בעמדות מפתח מביאה נקודת מבט אחרת, עתירה באינטליגנציה רגשית, יצירתיות וחדשנות. אני מאמינה שלמנהיגות נשית יש חשיבות וערך עצום. בדרך זו תיבנה נקודת מבט רחבה יותר ושונה ממה שיש היום, וזה יעשה טוב לא רק לקרנות, אלא לכלל הענף", כך אמרה גל אביטל, מובילת שותפויות ופיתוח עסקי ב-M12, קרן ההון-סיכון של מיקרוסופט (Microsoft).

אביטל עוסקת בתפקידים שונים בעולם קרנות ההון-סיכון והיזמות זה יותר מעשור, ומזה שלוש שנים היא מכהנת בתפקידה הנוכחי. אביטל בת ה-37, היא גם אמא לאיתן בן 5, ולדניאל ונעמי, בנות השנה וחצי. בן זוגה, עידן מגידיש, 39, הוא מנהל אתרי המו"פ של לייטריקס (Lightricks) בחיפה ובבאר שבע.

גל אביטל צוללת.

גל אביטל צוללת. צילום: פרטי

"מגיל צעיר", סיפרה אביטל, "אני פועלת כדי להצליח בתחומים שנתפשים כתחומי עיסוק גבריים. אני מאמינה שאפשר להצליח ולהצטיין – גם במקומות בהן אין נשים רבות, כל עוד יש לך תשוקה לדבר. כך למשל, אני מדריכת צלילה: גרתי בתאילנד שלוש שנים והתאהבתי בתחום, שימשתי מדריכת צלילה ספורטיבית, ועסקתי בצלילות אקסטרים טכניות – לעומק של 100 מטרים – וצלילות במערות".

"כשהגעתי לעולם היזמות", ציינה אביטל, "ידעתי שזה עולם שלא מאד אוהד נשים, אך הדבר לא הרתיע אותי. כך גם פעלתי כשהצטרפתי לעולם קרנות ההון סיכון". כיום אביטל עובדת ב-מיקרוסופט, אחת מחברות ההיי-טק היחידות בארץ, שבראשן עומדת אישה, מיכל ברוורמן-בלומנשטיק.

"השתתפתי ב-SHESHE", אמרה. "זו תוכנית המנטורינג לנשים של מטא (Meta). התוכנית פועלת בארץ זה שבע שנים, ומחברת נשים מוכשרות ושאפתניות בתפקידי ביניים עם נשים מובילות בכל התעשיות – כדי לבנות קשרים שיעצימו אותן מקצועית ואישית. פגשתי רשת מדהימה של נשים בכירות ורבות השראה, ונוצר קשר מיוחד עם המנטורית שלי, דנה עזריאלי. גם מיקרוסופט יוזמת תוכניות חינוך ומנטורינג עבור נשים במקצועות הטכנולוגיה, כמו גם עבור ילדות ונערות".

יזמות כדי לסייע לחולי ומחלימי סרטן

בקשה לפטור ממס לחולים ומחלימים מסרטן. יוזמת 'גל ירוק' של גל אביטל ועידן מגידיש.

בקשה לפטור ממס לחולים ומחלימים מסרטן. יוזמת 'גל ירוק' של גל אביטל ועידן מגידיש. צילום: לכידת מסך מאתר היוזמה

"לפני ארבע שנים, מיד אחר פרוץ הקורונה, הנקתי את איתן, בני הבכור, וגיליתי גוש, שבמהרה אובחן כסרטן שד אגרסיבי. לצד כל המאבקים הרפואיים, הקשים בפני עצמם, גילינו, בן זוגי, עידן, ואני, כי בפני החולה ובני משפחתו.ה נפתחת עוד חזית: ההתמודדות עם הבירוקרטיה. לכן פצחנו ביוזמה המסייעת לחולי.ות סרטן למצות את הזכויות המגיעות להם.ן למול משרדי הממשלה", אמרה אביטל.

"יוזמת 'גל ירוק' מסייעת לחולי סרטן למצות את זכויותיהם למול משרדי ממשלה", סיפרה. "קידמנו בנייה של טופס דיגיטלי שמאפשר לחולי סרטן לקבל את ההטבות וההקלות המגיעות להם מהרשויות בתוך עשרה ימים לכל היותר. מדובר בפתרון טכנולוגי שמקל על אלפי חולי סרטן את ההתמודדות עם המחלה. כבר סייענו ליותר מ-4,000 חולי וחולות סרטן".

חלאסרטן היא עמותה התומכת בקהילה של צעירים בין הגילאים 18 ועד 44, המתמודדים עם סרטן והאתגרים הייחודים לקבוצת גיל זו. אביטל, על אף שלל עיסוקיה, מוצאת זמן ללוות מתמודדות עם סרטן השד. בתוך חלאסרטן, הקימו מגידיש ואביטל את תוכנית חלאס-טק בשיתוף עם מטא, גוגל, לייטריקס, מקאן דיגיטל ומיקרוסופט. חלאס-טק נועדה לחשוף מחלימים ומחלימות לעולם ההיי-טק, להעניק להם כלים דיגיטליים ולהרחיב את ההבנה שלהם בעולמות היצירה ועריכת התוכן, ושיווק דיגיטלי". המחזור הבא של חלאס-טק ייפתח במאי הקרוב.

לדברי אביטל, "אני מאוד אוהבת להיות ביצירה ובהתפתחות כל הזמן, ומשלבת בעשייה שלי גם יוזמות חברתיות: גל ירוק, חלאסטק ו-Tech4Cancer – יוזמה חדשה לשילוב מומחים מההיי-טק לשם קידום מחקר הסרטן".

"אני מאמינה גדולה בערבות הדדית, ומלווה נשים המעוניינות להיכנס להיי-טק בכלל ולתחום של קרנות הון סיכון, בפרט", סיכמה אביטל. "כיום יש התקדמות בשיח המגדרי והוא יותר שוויוני – ועדיין, נשים נמצאות במיעוט בענף ההיי-טק ובתחום ההון-סיכון. עם יותר כמות נגיע ליותר איכות נשית – עם יותר נשים בעמדות מפתח, בדירקטוריונים ובתפקידי ניהול בכירים. כך יורגש הערך המוסף של הגיוון, היצירתיות והחדשנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים