הסרטון הוויראלי של המפוטרת הצמיח לה אינסוף הצעות עבודה

בעידן הבינה המלאכותית הנוכחי, מחפשי עבודה יכולים להיות לא מעט פסימיים, משום החשש שהם כבר לא רלוונטיים והאיום שה-AI יכולה להחליף אותם ● סיפורה של מרתה פוארטו יכול לעודד ולהציע קצת תקווה למחפשי העובדה

מינפה את לינקדאין וטכנולוגיית וידיאו לחיפוש עבודה. מרתה פוארטו.

מרתה פוארטו, תושבת מדריד שעבדה כמנהלת שיווק בחברת הפינטק Xolo ופוטרה באוקטובר, מצאה עצמה בפני מאבק מוכר: חיפוש עבודה בשוק קשוח אשר רווי במועמדים שווים. בנוסף לכך, בגלל הגדלת השימוש בבינה מלאכותית בתהליכי סינון המועמדים, שהוסיפה עוד יותר קשיים למחפשים, משלוח קורות חיים במתכונת המסורתית שלהם מרגיש כבר כמעט כלא יעיל, או כאקט שלא יסייע כיום בפתיחת דלתות למשרה הנחשקת.

אבל פוארטו לא נכנעה והחליטה לעשות צעד מחוץ לקופסה. היא בחרה לוותר על קורות החיים הסטנדרטיים, והמירה אותם הסרטון יצירתי, שבו הציגה את כישוריה ואישיותה. את התוצאה העלתה לרשת החברתית העסקית לינקדאין (LinkedIn), ואז הסרטון, שקיבל את השם "פגוש את מרתה: הסרט" – הפך לוויראלי.

הקליפ של מרתה גרף למעלה מ-60,000 לייקים בלינקדאין, מה שהוביל למבול של פניות שהיוצרת שלו קיבלה ובהן הזמנות לראיונות עבודה. בנוסף, היא רקמה למעלה מ-5,000 קשרים חדשים בפלטפורמה.

עכשיו כולם "רוצים חתיכה ממרתה"

למעשה פוארטו החליטה לשווק את עצמה כמותג כדי להתבלט בין קהל מבקשי העבודה, להרשים ולעורר הד סביב עצמה, ובכך להתחבר למעסיקים פוטנציאליים ברמה אישית יותר. היא ליוותה את הקטע המצולם שהעלתה ללינקדאין בהסבר: "מי שמכיר אותי יודע שזה מאוד מביך אותי לדבר על עצמי. אבל גם תדעו שאני לא מוותרת. חיפוש עבודה זה קשה. לאחר אינספור פניות למשרות, החלטתי שאני צריכה דרך טובה יותר להתבלט, וזה מה שהגעתי אליו! הגיע הזמן ליישם את הידע השיווקי שלי על עצמי: אתר חדש לגמרי וסרטון קטלני – כדי לאפשר לאנשים להכיר אותי טוב יותר עוד לפני שנפגשנו".

בקליפ הציגה פוארטו לא רק את כישוריה וניסיונה, אלא גם את האישיות והיצירתיות שלה, תכונות שלרוב ילכו לאיבוד בעת ניסוח קורות חיים בכתב. הגישה החדשנית שלה למשימת חיפוש העבודה יצרה באזזז וגרמה לה לבלוט בין אינספור המסרים שמציפים את תיבות הדואר הנכנס של מנהלי גיוס העובדים, ובכך להצליח למשוך את תשומת ליבם ולקבל מהם זימון לראיון.

בין התגובות הרבות שלהן זכתה פוארטו בלינקדאין ניתן היה למצוא הצהרות כמו: "אנחנו מהמרים שכל החברות שדחו את הבקשה שלך עכשיו מתחרטות שנתנו לך ליפול בין הכיסאות!". משתמש כתב לה: "את הסיבה לכך שאני תומך גדול בכך שאנשים יעבדו על בניית המותג שלהם כל הזמן. זה משתלם לטווח ארוך". הכביר וכתב אחר: "אם כזו עבודה טובה לא מעניקה לך את תפקיד החלומות שלך, אז יש תקלה במטריקס".

"באמת חשבתי שאקבל אולי 100 או לכל היותר 200 לייקים מהרשת שלי", אמרה פוארטו בראיון לתקשורת. "ועכשיו אני מקבלת קשרים ממגייסים קודמים שאמרו לי 'לא'. וכעת הם אומרים: 'וואו, עכשיו גם אני רוצה חתיכה ממרתה'".

סיפור ההצלחה של פוארטו – שטרם בחרה את מקום העבודה החדש שלה, אך נמצאת בעמדה משודרגת של בחירה בין משרות טובות מאוד לטובות אפילו יותר – הוא עדות לחשיבות של אימוץ יצירתיות בשוק העבודה של היום. חשיבה מחוץ לקופסה יכולה להיות כלי רב עוצמה למשוך תשומת לב ולהציג את הייחודיות של המועמד, ופלטפורמות מדיה חברתיות כמו לינקדאין הן בדיוק המקום ל"בנות" בו את המותג האישי הזה, להתחבר לאנשי מקצוע ולהציג את הכישורים והניסיון, בדיוק כפי שפוארטו עשתה.

בזמנים שבהם חברות מהדקות חגורות ושוק העבודה ממשיך להתפתח ולהשתנות, ונכבש בחלקו על ידי בוטים אשר המחליפים את בני האנוש בעבודות מסוימות, על מחפשי עבודה לרענן את האסטרטגיות שלהם, ובהחלט ניכר כי מינוף של טכנולוגיה בשילוב מדיה חברתית יכול לסייע רבות במאמץ.

בנוסף, הסיפור של פוארטו יכול אולי לעודד מעט מחפשי עבודה, שהפכו למיואשים בעידן הבינה המלאכותית – הוא ללא ספק מדגיש את הכוח של מיתוג אישי ואסטרטגיות יצירתיות, שהם אולי על תקן הכרח כיום, בשוק העבודה המשתנה והתובעני.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים