ממשלת ניגריה קונסת את ביינאנס בכ-10 מיליארד דולר

הממשלה הניגרית טוענת' כי ביינאנס תמרנה את שערי החליפין של מטבעות באמצעות ספקולציות במטבעות וקביעת שערים, שגרמו למטבע הניגרי נאירה לאבד כמעט 70% מערכו בחודשים האחרונים

גרמה לנפילת המטבע הניגרי? ביינאנס.

הממשלה הניגרית הודיעה, כי דרשה כמעט 10 מיליארד דולר כפיצוי מחברת מטבעות הקריפטו ביינאנס (Binance), בטענה כי תמרנה את שערי החליפין של מטבעות באמצעות ספקולציות במטבעות וקביעת שערים, שגרמו למטבע הניגרי נאירה לאבד כמעט 70% מערכו בחודשים האחרונים ולהחמיר את המצב הכלכלי ואת יוקר המחיה של ניגריה.

שני בכירים בביינאנס נעצרו בניגריה בשבוע שעבר.

ניגריה היא הכלכלה הגדולה ביותר באפריקה וגם אחד משוקי מטבעות הקריפטו הגדולים בעולם. בשבוע שעבר אמר נגיד הבנק המרכזי של ניגריה, כי ביינאנס ניגריה העבירה כספים בלתי ניתנים לאיתור בשווי 26 מיליארד דולר, והוסיף כי "זרימות בלתי חוקיות" זוהו בכמה פלטפורמות של מטבעות קריפטוגרפיים בניגריה.

מטבעות קריפטו אינם בלתי חוקיים בניגריה, אך חברות חייבות להירשם כדי לפעול שם, אומרת הממשלה, ולדבריה ביינאנס לא הצליחה לעשות זאת.

ביינאנס נחשבת לאחת הפלטפורמות הפופולריות ביותר למטבעות קריפטוגרפיים במדינה.

בשבועות האחרונים הושעו בניגריה, מלבד בייננאנס, כמה חברות נוספות של מטבעות קריפטוגרפיים, בהן  Coinbase, Kraken, Forextime, OctaFX, Crypto ו-FXTM בניסיון לעצור את שקיעת המטבע הניגרי.

נוסף על קריסת המטבע, הממשלה טוענת גם, כי מטבעות קריפטוגרפיים משמשים להלבנת הון ולמימון טרור.

"האנונימיות והפרטיות הטבועות במערכת המטבעות הקריפטוגרפיים הן שמושכות אנשים, במיוחד אלה עם כוונות בלתי חוקיות, לשימוש בו", נכתב בדו"ח שנערך לאחרונה על ידי יחידת המודיעין הפיננסי הניגרי.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים