נמצא רוכש למחשוב משתמשי הקצה של VMware; כמה הוא ישלם?

התשובה: כארבעה מיליארד דולר ● המומחים: העסקה טובה ל-VMware ולשוק כולו ● הרכישה צפויה להיסגר בהמשך השבוע, ואולי כבר מחר (ב')

המתחרות עטות על פלח השוק שרכישת VMware על ידי ברודקום יצרה.

עם השלמת רכישת הענק של ברודקום את VMware הודיעה הרוכשת כי בכוונתה למכור את היחידה העסקית של מוצרי המחשוב למשתמשי הקצה (EUC) של ענקית הווירטואליזציה.

שלל שמות הועלו בשבועות האחרונים לגבי זהות הרוכשת של היחידה העסקית של VMware, אולם לפי דיווחים רבים בסוף השבוע, מי שירכוש אותה הוא בית ההשקעות KKR – חברה בת של גלובל אטלנטיק פייננשל גרופ. הוא יעשה זאת תמורת 3.8 מיליארד דולר. בית ההשקעות משקיע ואוחז בנכסים ממגזרי תעשייה שונים, בהיקף של יותר מחצי טריליון דולר.

הסכום גבוה פי ארבעה (!) ממה שברודקום רצתה

אנליסטים הדגישו את הפער, של כמעט פי ארבעה, בין הסכום שאותו ברודקום רצתה לקבל עבור עסקי ה-EUC – שמוערכים במיליארד דולר, לבין הסכום שאותו היא עתידה לקבל לבסוף.

העסקה עשויה להתפרסם כבר מחר (ב'), או בהמשך השבוע – כך העריכו גורמים המקורבים אליה לרויטרס.

KKR וברודקום לא הגיבו לדיווח.

מה אומרים המומחים?

"KKR יהיה בית טוב עבור היחידה העסקית של VMware, שלא מצטרפת לברודקום", העריך בכיר בתעשייה, שעומד בראש חברה שמייצרת תוכנת VDI (ר"ת וירטואליזציה של מכשירי קצה – י"ה). לדבריו, "הצלחת העסקה חשובה לא רק לרוכש והנרכשת, אלא זה יכול להיות דבר מאוד מאוד טוב עבור התעשייה. אי ודאות אינה טובה עבור עסקי מחשוב הקצה של VMware ועבור שוק ה-VDI בכללותו".

בכיר אחר העריך בפני העיתונות הטכנולוגית בארצות הברית כי "KKR יעשה לנרכשת טוב בהיבטי הטכנולוגיה והעסקים. אני בטוח שהם רוצים להשקיע בנרכשת כדי להישען ולקדם את החדשנות שלה, וכך להקים מעין 'מעצמת EUC' חדשה – שתהיה טובה לכלל תעשיית ה-VDI".

עוד בכיר שצוטט אמר כי "עסקה זו שונה מהותית מהרכישה של קרן ויסטה את סיטריקס ב-16.5 מיליארד דולר ב-2022. זהו עסק שעובד טוב, עם היצע תחרותי של כלים ושירותים. הם יוכלו לספק לא רק פתרונות למחשבים נייחים ויישומים וירטואליים, אלא גם כלים לניהול מגוון רחב של מכשירים. אלה הן חדשות טובות עבור העובדים, הלקוחות והשותפים של החטיבה הנרכשת של VMware. חברה או חטיבה ללא בעלים לא תוכל להועיל עסקית לאיש".

הרוכש – לא מ-"החשודים המיידיים"

בית ההשקעות KKR כבר מחזיק באלודו, שאחד מקווי המוצרים שלה הוא תוכנת וירטואליזציה בשם Parallels. זו עשויה להשתלב היטב עם עסקי החטיבה הנרכשת של VMware.

שנקאר אייר, סגן נשיא ומנכ"ל החטיבה המיועדת למכירה, אמר כי "אנחנו מהווים יתרון רב עוצמה עבור הלקוחות והשותפים שלנו. היחידה בראשותי רווחית, ממשיכה לחדש, מכסה את כל הפונקציות העסקיות הקריטיות, מ-IT ועד לתמיכת לקוחות – ויש לה צוות מנוסה".

וכך, הבעלים החדשים של עסקי מחשוב הקצה של VMware לא יהיו מי שהיו "החשודים המיידיים" לביצוע הרכישה – סיטריקס, נוטניקס, רד האט מבית יבמ, AWS, אורקל, HCL ההודית, עלי באבא קלאוד הסינית, OVH הצרפתית ו-HP.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים