"אנחנו בשנת מפנה בסייבר – בישראל ובעולם בכלל"

אריאל סלפטר, ראש תחום אנטרפרייז מסחרי בגוגל קלאוד, מדבר על מתקפות הסייבר ההולכות וגוברות על ישראל והפתרונות של החברה לתחום

אריאל סלפטר, ראש תחום אנטרפרייז מסחרי בגוגל קלאוד.

2024 היא שנת מפנה בעולם הסייבר, עם עלייה צפויה במספר ובחומרת מתקפות הסייבר, הן בישראל והן בעולם בכלל. ישראל, כידוע, נמצאת בחזית המאבק, ומתמודדת עם מתקפות הולכות וגוברות על תשתיות לאומיות וגופים אזרחיים.

אחד האתגרים העיקריים, לדברי אריאל סלפטר, ראש תחום אנטרפרייז מסחרי בגוגל קלאוד, הוא ה-GenAI, או הבינה המלאכותית היוצרת. טכנולוגיה פורצת דרך זו, שפותחת אפשרויות חדשות, עלולה לשמש גם גורמים זדוניים ליצירת איומים מתקדמים וקשים יותר לזיהוי.

סלפטר אמר את הדברים במפגש של פורום CISO של אנשים ומחשבים, שנערך שלשום (ג') במשרדי גוגל בתל אביב, בהשתתפות עשרות מקצוענים ומומחים בעולמות האבטחה והענן. את המפגש פתח יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

בדבריו ציין סלפטר את פתרון ה-GenAI של גוגל, שמותג מחדש באחרונה כג'מיני (Gemini), ואמר כי הוא משולב גם בפתרונות אבטחת המידע השונים. "הוא כבר יודע לתת ערכים מוספים בעולמות האבטחה, בזיהוי וניטור איומים, וישולב ביתר שאת בקרוב", ציין.

ככלל, סלפטר אמר כי "גוגל משקיעה משאבים רבים באבטחת השירותים שלה לצרכן הפרטי – מנוע החיפוש, יוטיוב, ג'ימייל ועוד רבים, על מנת להגן על המידע ועל המשתמשים. גוגל מגנה במשך 25 שנים, מאז היווסדה, על הלקוחות הפרטיים שלה – למעשה, כמעט על כל אחד שגולש ומחפש באינטרנט, וזה מביא איתו ניסיון אדיר, שהיא מיישמת גם לטובת ארגונים".

"תפיסת האבטחה של גוגל וגוגל קלאוד נותנת מענה מקצה לקצה, והיא תוצאה של פיתוח פתרונות מתקדמים ומיזוגים אסטרטגיים – של מנדיאנט, סימפליפיי וחברות נוספות. היא כוללת חמישה רכיבים משמעותיים: הגנה, זיהוי, מודיעין איומים, התאוששות ותגובה. את כל הפתרונות שלנו אנחנו קודם כל צורכים בבית, אל מול האתגרים והאיומים הרבים שגוגל מתמודדת עימם, ואז אנחנו מתחילים משתפים בתובנות ובכלים את לקוחותינו. הפתרונות הללו יכולים להתאים לכל סביבת ענן, לא רק גוגל קלאוד – וגם לאון-פרם. אין עוד הרבה חברות שיודעות לתת מענה רחב שכזה באיכות כזו", ציין.

"בלמנו הרבה מאוד מתקפות סייבר מתחילת המלחמה"

סלפטר נגע, על קצה המזלג, בפעילות של גוגל קלאוד בישראל בתחום הסייבר מתחילת המלחמה: "מאז ה-7 באוקטובר, אנחנו מסייעים ללא מעט גופים מותקפים, לרבות במגזר הביטחוני. בלמנו הרבה מאוד מתקפות DDoS (מתקפות מניעת שירות מבוזרות – י"ה), וסייענו לארגונים להתגבר עליהן ולהתאושש מהן כשצריך".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים