עיריית נס ציונה שדרגה את תשתיות האינטרנט בבתי הספר היסודיים

הפרויקט בוצע בסיוע גטר ונס-מטח ● לירן וייס, מנמ"ר העירייה: "המהלך יאפשר למידה באמצעים טכנולוגיים בכיתה, ולמידה עצמית" ● סכום ההשקעה: מאות אלפי שקלים

לירן וייס, מנמ"ר עיריית נס ציונה.

עיריית נס ציונה השלימה פרויקט לשדרוג תשתיות האינטרנט האלחוטי ב-14 בתי הספר היסודיים בעיר, בהשקעה של מאות אלפי שקלים. בעקבות הפרויקט נפרשו בבתי הספר מאות נקודות גישה אלחוטית, המבוססות על טכנולוגיה של ראקאס, שמיוצגת בישראל על ידי גטר. פרישת הנקודות והטמעת הפרויקט, שהסתיים בשבועות האחרונים, בוצעו על ידי נס-מטח.

בעקבות הפרויקט, התלמידים והמורים בבתי הספר בנס ציונה החלו ליהנות ממהירות גלישה גדולה יותר, שמאפשרת להם להרחיב את היקף הלמידה הדיגיטלית, כולל הכנסת ספרי לימוד ותכנים נוספים לדיגיטל.

לדברי לירן וייס, מנמ"ר עיריית נס ציונה, "הפרויקט מאפשר למידה עצמית, לפי הקצב האישי של כל תלמיד, תוך שיתוף תלמידים אחרים ולמידה באמצעים טכנולוגיים. ביצענו פרויקט דומה בבתי הספר העל יסודיים בעיר. המטרה היא להרחיב את יכולות הלמידה הטכנולוגיות של כלל התלמידים בנס ציונה".

הוא הסביר שבמהלך הפרויקט הותקנו והוגדרו כ-320 יחידות גישה אלחוטית (AP) בתקן Wifi6, בסטנדרט בינלאומי ובהתאם לתקינה הנדרשת בחוזר מנכ"ל משרד החינוך. "הפתרון כולל גם בקר מרכזי של ראקאס, שמאפשר ניהול מרכזי של כלל בתי הספר ממקום אחד – בשונה מהפתרון הקודם, שחייב ניהול פרטני", אמר.

פרויקטי מחשוב שבוצעו בנס ציונה – וכאלה שיבוצעו

וייס נכנס לתפקידו הנוכחי לפני שנה וחצי, ולפני כן היה המנמ"ר של האגודה למען החייל. אגף מערכות המידע של עיריית נס ציונה כולל 20 איש. בשנה הקרובה תבחן העירייה מעבר לענן. כרגע, סביבת המחשוב שלה מבוססת על VMware ומרוכזת בחדר שרתים של העירייה.

לדברי וייס, מאז שנכנס לתפקידו, הוא עסק במיפוי הצרכים, בהעברת הרשות ל-365, וכן בארגון ושדרוג תשתיות הרשות. פרויקט מחשוב נוסף שהוא ואנשיו ביצעו באחרונה, ושראוי לציון, הוא פרישת רשתות WiFi בכל המקלטים בנס ציונה, במסגרת ההיערכות לחירום של העירייה וכחלק מהצרכים שהתגלו עם פתיחת המלחמה.

תוכניות העבודה של האגף להמשך כוללות היערכות למעבר לרשת לורה, סלילת סיבים אופטיים בפרויקטים חדשים ושדרוג המצלמות ברמזורים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים