טאואר מעוניינת להקים מפעל בהודו, בהשקעה של 8 מיליארד דולר

החברה ממגדל העמק הגישה הצעה להקמת המפעל הראשון בהודו לייצור פרוסות סיליקון, כחלק מתוכנית התמריצים של הממשלה בניו דלהי למשוך חברות ייצור שבבים

בסוף היא תקים מפעל בהודו במקום בישראל? טאואר סמיקונדקטור

קצת יותר משנתיים לאחר שממשלת הודו הכריזה על תוכנית תמריצים למשיכה של חברות ייצור שבבים למדינת הענק, בהיקף של 10 מיליארד דולר, ייתכן שאחת החברות שתעשה זאת תהיה טאואר סמיקונדקטור הישראלית. לפי דיווחים רבים בתקשורת ההודית, טאואר הגישה הצעה להקמת מפעל ייצור בהיקף של שמונה מיליארד דולר. על פי התוכנית של הממשל בניו דלהי, אם ההצעה תתקבל, טאואר יכולה לזכות במענק ישיר ועקיף של כ-50% מהסכום הזה.

למעשה, אם התוכנית תצא לפועל, טאואר תהיה החברה הראשונה בתעשייה הטכנולוגית בהודו שכבר מייצרת שבבים, וזה יהיה המפעל הראשון במדינה לייצור פרוסות סיליקון, אם כי עדיין לא ברור באיזה גודל. עוד קודם לפרסומים הנוכחיים, באוקטובר האחרון, נערכו פגישות בין בכירים בטאואר לשר האלקטרוניקה וה-IT של ממשלת הודו, ראג'יב צ'אנדרסקהאר.

המפעל שאותו מתכוונת טאואר להקים מיועד לייצור שבבים בטכנולוגיות ייצור של 40 ו-65 ננו-מטר. השבבים הללו אמורים להימכר לתעשיות הרכב, וגם לשוק המכשירים הלבישים החכמים.

עוד קודם להצעה הנוכחית שקלה טאואר להקים מפעל בעלות של כשלושה מיליארד דולר בשותפות עם ISMC. התוכנית הזו נעצרה לאור הניסיון של אינטל לרכוש את טאואר תמורת כ-5.4 מיליארד דולר – שירד מהפרק באוגוסט האחרון, מאחר שהחברה לא הצליחה לצלוח את המחסום הרגולטורי הסיני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים