אינטל הודיעה: מבטלת את רכישת טאואר הישראלית ב-5.4 מיליארד ד'

לפי מקורות ששוחחו עם רויטרס, הסיבה להחלטת ענקית השבבים לוותר על הרכישה היא אי-קבלת האישור הרגולטורי מסין, שהיה אמור להתקבל יחד עם האישור מוושינגטון

אינטל לא תרכוש אותה בסוף. טאואר סמיקונדקטור.

ענקית השבבים אינטל (Intel) אישרה הבוקר (ד') רשמית כי היא מבטלת את הרכישה המוצעת שלה של טאואר סמיקונדקטור (Tower Semiconductor) הישראלית, מכיוון שלא הצליחלה לקבל את אישור הרגולציה הסינית לרכישה בזמן. העסקה הייתה צפויה להיסגר בפברואר 2023, אך הרשויות הסיניות התבוששו בהענקת אישור מיוחל להנעתה.

העסקה, שנחתמה במקור כבר בפברואר 2022, תבוטל מיידית, אחרי שהסכם הרכישה הסתיים אתמול, ולנוכח העבודה שענקית השבבים האמריקנית לא הצליחה להשיג את האישור הרגולטורי המכריע מהרשויות הסיניות. לפי הדיווחים, אינטל תשלם עמלת פירוק של 353 מיליון דולר לטאואר סמיקונדקטור.

מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, התייחס לחדשות היום ואמר: "מאמצי היציקה שלנו הם קריטיים למיצוי מלוא הפוטנציאל של IDM 2.0, ואנחנו ממשיכים להתקדם בכל היבטיה של האסטרטגיה שלנו. אנו מוציאים לפועל באופן מוצלח את מפת הדרכים שלנו, כדי להחזיר לעצמנו את ביצועי הטרנזיסטורים וביצועי הספק עד 2025, בונים מומנטום עם הלקוחות והאקוסיסטם הרחב יותר, ומשקיעים כדי לספק את טביעת הרגל הייצורית המגוונת והגמישה שהעולם צריך. הכבוד שלנו לטאואר רק גדל בתהליך הזה, ואנו נמשיך לחפש הזדמנויות לעבוד יחד בעתיד".

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל.

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל. צילום: ג'ק מורטון (ארכיון)

פגיעה במיזוג כדי לנקום בארה"ב?

מאז שנחתם ההסכם לרכישה ב-2022 נראה היה שהעסקה תקועה והחששות שהיא לא תסתייע לבסוף צפו על פני השטח וחוללו תנודתיות במחיר מניית טאואר. בסופו של דבר במהלך פרק הזמן שעבר התקבלו כל האישורים הרגולטוריים שהרכישה נדרשה להם, מלבד זה של הרגולטור הסיני, כאמור. הסברה הרווחת אודות ההשתהות של סין הוא שזו החליטה לטרפד את המיזוג, כחלק ממלחמת הסחר שלה עם ארצות הברית.

אינטל עשתה מאמצים רבים להשגת האישור הרגולטורי הסיני לרכישת טאואר – העוסקת בפיתוח וייצור מוליכים למחצה ומעגלים משולבים. המנכ"ל, גלסינגר, אפילו ביקר בסין באחרונה, במטרה ליצור קשר עם פקידי ממשל ולעודד את אישור העסקה. אלא שהמורכבות והאתגרים סביב עסקאות טכנולוגיה בינלאומיות בסדרי גודל נרחבים, הרגולציה המחמירה יותר ויותר בסין, ובעיקר – יחסיה ההולכים ומסתבכים עם ארה"ב – כל אלו סיכלו בסופו של דבר את המאמצים הללו ואת המהלך.

טאואר ממגדל העמק, שעברה כמה גלגולים מאז הקמתה ב-1993, כשהחברה לישראל רכשה את נשיונל סמיקונדקטור רגע לפני סגירת המפעל, היא כיום חברה בינלאומית עם כמה חברות בת, שמעסיקה אלפי עובדים. בראש החברה עומד כבר מאז 2005 המנכ"ל ראסל אלוואנגר.

אי ההצלחה בהשגת האישור הרגולטורי הסיני מהווה כישלון גדול עבור אינטל, שקיוותה להשתמש בטאואר כדי להרחיב את עסקי היציקה שלה ולהפוך לשחקן תחרותי יותר בשוק השבבים העולמי. עם זאת, אינטל נותרה מחויבת לעסקי היציקה, ומוכנה להמשיך ולהשקיע בהתרחבותה ובהתקדמותה הטכנולוגית. למרות זאת, הבשורה הפתאומית שעסקת אינטל-טאואר לא תצא לפועל כשנה וחצי אחרי סגירתה, לפי אנליסטים, לא אמורה להפריע לשאיפותיה האסטרטגיות של אינטל, או לשאיפות הצמיחה שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים