מברוק! מנכ"לית AMD, ד"ר ליסה סו, הפכה למיליארדרית

שווי מניות הטק מטפס מתחילת השנה וכעת הדבר גרם לד"ר סו להפוך לבעלת הון אישי של 1.1 מ' ד' לערך ● שוויה של סו הושפע מזינוק של יותר מ-פי 30 במחיר מניות ענקית השבבים, מאז שלקחה את הגה החברה לידיה ב-2014

ד"ר ליסה סו, מנכ"לית AMD.

ליסה סו, מנכ"לית, נשיאת ויו"רית AMD – שהיא המנכ"לית הראשונה של חברת מוליכים למחצה גדולה – הפכה באחרונה למיליארדרית, והונה האישי עומד כעת על 1.1 מיליארד דולר.

סו הצטרפה אל מדד המיליארדרים העולמי של פורבס עקב העלייה הכללית במחירי מניות הטכנולוגיה, שמתרחשת מאז תחילת שנת 2024, וזאת למרות שבבעלותה יש רק חלק זעיר ממניות מהחברה שהיא מנהיגה, המתמצה ב-0.2% מהן בלבד. אך 4 מיליון המניות שמייצגות חלק זה, ואופציות שהוענקו ל-סו לאורך השנים, מהווים כעת כ-75% מהונה הרב.

דחיפה לטכנולוגיה ולשאפתנות מגיל צעיר

המסע של סו הוא מפגן של התמדה, שאפתנות והרבה כישרון. ד"ר סו, שנולדה בטייוואן ב-1969, היגרה לארה"ב בגיל 3, ונראה כאילו החלה כמעט מיד את דרכה לעבר הפיכתה למובילה טכנולוגית ולסיפור הצלחה.

גם היא וגם אחיה ספגו עידוד מסיבי מהוריהם בילדותם ללמוד מתמטיקה ומדעים. על פי הסיפורים עליה, כשהייתה בת שבע, אביה, שהיה סטטיסטיקאי בדימוס, כבר החל לחקור איתה מתמטיקה גבוהה, בעוד שאמה, רואת חשבון שלימים הפכה ליזמית, הכירה לה מושגים עסקיים.

לאחר שסיימה את לימודיה ב-MIT עם דוקטורט בהנדסת חשמל, היא החלה את הקריירה שלה בטקסס אינסטרומנטס וזאת לפני שהתקדמה לתפקידי בכיר ב-יבמ., כבר שם היא הובילה יוזמה להחליף חיווט אלומיניום בנחושת, וכתוצאה מכך הפכו המוליכות והביצועים של שבבי החברה לטובים יותר. סו קיבלה על עצמה תפקידי הנדסה ומנהיגות שונים בענק הכחול, ונשארה בחברה עד 2007.

הפכה לענקית שבבים נחשבת תחת מנהיגותה של ד"ר סו. AMD.

הפכה לענקית שבבים נחשבת תחת מנהיגותה של ד"ר סו. AMD. צילום: ShutterStock

הצלחה נדירה בהובלת AMD

ל-AMD היא הצטרפה ב-2012 ומונתה למנהלת טכנולוגיה ראשית, אבל שנתיים מאוחר יותר כבר הפכה למנכ"לית החברה, וחוללה תפנית יוצאת דופן בפעילותה. סו והנתיב אליו הובילה את AMD אתגרו את אינטל עם שבבים שסיפקו לה תחרות של ממש. 

במדיה העולמית יש הסכמה על כך שההשפעה של סו על AMD עד הלום הייתה לא פחות מפנומנלית. בהנהגתה עברה החברה מהפך מוחלט, תוך התמקדות בחדשנות ובמוצרים תחרותיים. שבבי AMD החלו לפעול בכמה מהמחשבים וקונסולות המשחקים החזקים בעולם, והחברה נחשבת כיום, כאמור, למתחרה רצינית של הענקית  אינטל.

מצבה זה של החברה עשה את שלו בהשפעה על משקיעיה, ומחיר המניה של AMD זינק ביותר מ-פי 30 מאז ש-סו לקחה את הגה החברה בידיה. במקביל מסתבר כי התמורות הללו השתלמו ל-סו גם כאדם פרטי, כשכיום היא כבר מיליארדרית.

כדי לתרום לעולם היא מכרה את רוב מניות אמזון שהיו בבעלותה. מקנזי סקוט, לשעבר רעייתו של ג'ף בזוס.

כדי לתרום לעולם היא מכרה את רוב מניות אמזון שהיו בבעלותה. מקנזי סקוט, לשעבר רעייתו של ג'ף בזוס. צילום: The Giving Pledge

ד"ר סו ממשיכה לעורר השראה בנשים בטכנולוגיה, הן משום שהיא מובילה את AMD מזה שנים ובהצלחה רבה, והן מפני שאינה חוששת להמשיך ולקדם את החברה אל עתיד של AI וטכנולוגיות מתפתחות.

עקב המעמד הפיננסי החדש שלה, ד"ר סו למעשה מצטרפת לנשים אחרות לא רק בהיותן מובילות בטכנולוגיה העולמית, אלא גם בשל היותן דמויות עולמיות בולטות פיננסית.

ההישג של ד"ר סו הוסיף את שמה למעשה לרשימה ההולכת וגדלה של נשים בעלות שווי מרשים במיוחד המכהנות בתחום הטכנולוגי, או קשורות אליו.

בין השאר נכללות ברשימה זו שריל סנדברג, לשעבר ה-COO של מטא; ולהבדיל, מי שלא הפכה למיליארדרית עקב עיסוקה בטכנולוגיה, מקנזי סקוט, אשתו לשעבר של ג'ף בזוס מייסד אמזון, שמחזיקה כיום בשווי נקי המוערך כ-34.6 מיליארד דולר, אשר מקורו במניות ענקית הקמעונאות אונליין שחלק איתה בזוס אחרי גירושיהם. עם זאת יצוין כי הונה של סקוט הולך ומתכווץ כל העת, גם אם נותר עצום, כיוון שהיא עסוקה בתרומתו למטרות שונות וחשובות, אחרי שנשבעה לתרום את כל כספה במהלך חייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים