מי יכול.ה להחליף את גיל שויד כמנכ"ל.ית צ'ק פוינט?

שויד הודיע היום (ג') כי הוא עוזב את תפקיד המנכ"ל אחרי יותר משלושה עשורים, וכי יהיה יו"ר פעיל שלה ● לפניכם כמה שמות שחשבנו עליהם, שיש להם את הניסיון והכישורים להחליף אותו כמנכ"ל ענקית הסייבר הישראלית

תוסיף כלים מתקדמים לשירותיה. צ'ק פוינט.

הידיעה שלפיה גיל שויד מתעתד לעזוב את תפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט, החברה שאותה ייסד, ויהיה במקום זאת יו"ר פעיל שלה היא דרמה בעולם הסייבר, ובכלל בענף ההיי-טק הישראלי. עם זאת, היא לא באה בהפתעה גמורה: בכל זאת, שויד נמצא בחברה שאותה הוא ייסד כבר יותר משלושה עשורים.

צ'ק פוינט פצחה בימים אלה בהליך לאיתור מנכ"ל חדש. בחברה אמנם מחפשים לתפקיד גם בחו"ל, אבל שויד כבר אמר כי הוא מעדיף שהמנכ"ל יהיה ישראלי. ריכזנו כאן כמה שמות שראויים לתפקיד. כל השמות הם על דעת מערכת אנשים ומחשבים, ועל דעתה בלבד.

שם אחד למחליף לשויד מתאים מאוד, אבל ספוילר – זה לא יקרה: ניר צוק, מראשוני העובדים בצ'ק פוינט, והמייסד וה-CTO של פאלו אלטו. צוק – הנמסיס של שויד – הוא המועמד המושלם לתפקיד: הוא מכיר את החברה היטב, מבפנים ובעיקר מבחוץ, והוא אחד השמות הלוהטים בתעשיית האבטחה והסייבר העולמית. עם הניסיון והרזומה שלו, הוא יכול לתרום לצ'ק פוינט המון. אלא שכאמור, זה לא יקרה, עקב היריבות בין השניים ובין החברות שלהם, מאחר שבמשך שנים צוק נהג למתוח ביקורת על צ'ק פוינט, לרוב מנומקת, על היותה מיושנת ולא חדשנית מספיק. הוא אף הגדיל לעשות והסתובב במשך שנים עם מכונית שעל הלוחית שלה היה כתוב צ'ק פוינט קילר.

מועמד אפשרי נוסף, שמגיע משכבת הגיל של שויד, הוא אודי מוקדי, ממייסדי סייברארק ומי שהיה המנכ"ל שלה עד לפני כשנה. למוקדי, המתגורר כיום בבוסטון, יש היכרות גם עם עולם הסייבר וגם עם השוק בחו"ל.

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט, עדיין.

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט, עדיין. צילום: ניב קנטור

עוד שם שבהחלט יכול להיכלל בבורסת השמות הוא זה של יגאל אונא, שכיהן בשנים 2018–2022 כראש מערך הסייבר הלאומי. אונא שירת כקצין בדרגת סרן ביחידה 8200, ועבר לשב"כ ב-1995, שם שימש במגוון תפקידים: ראש מחלקת תשתיות סייבר-סיגינט, ראש מחלקת מחקר תקשורת וכריית מידע, ראש יחידת לוחמת סייבר, ובתפקידו האחרון בשירות – ראש אגף סייבר וטכנולוגיות. לאחר מכן, כאמור, הוא שירת כראש מערך הסייבר. מכאן שהיכרותו עם עולם הסייבר היא מקיפה ומעמיקה, ומתאימה לחברה ותיקה וגדולה כמו צ'ק פוינט.

יש שני מחליפים אפשריים שמגיעים מצה"ל – שניהם היו מפקדי יחידת לוט"ם: האחד, תא"ל (מיל') דני ברן, שהחל את שירותו הצבאי ביחידה 8200 של אגף המודיעין, ובהמשך עבר לאגף התקשוב, שם הוא ייסד ועמד בראש מחלקת ההגנה בסייבר. השני הוא תא"ל (מיל') עומר דגן, שבין תפקידיו היה ראש מחלקה באותה החטיבה. השניים בקיאים בעולם הגנת הסייבר והפעילו מערכות בנות אלפי אנשים, ויש מצב שהם ישמחו להכיר לעומק יותר את התעשייה האזרחית ואת שווקי חו"ל.

מי עוד?

בצ'ק פוינט מחפשים גם מועמדים מבפנים, והשם הראשון שעולה לראש בהקשר זה הוא של מועמדת כמעט טבעית לתפקיד – ד"ר דורית דור, מנהלת הפיתוח והטכנולוגיות (ה-CTO) בחברה. ד"ר דור זכתה ב-1993, בגיל 26, בעת שירותה הצבאי, בפרס ביטחון ישראל. היא החלה לעבוד בצ'ק פוינט כשזו הייתה סטארט-אפ קטן. הוותק שלה אף מקנה לה היכרות מעמיקה עם החברה, שזה בהחלט יתרון.

עוד מועמד מצוין הוא אסף רפפורט, המייסד של וויז, שהפכה לחד קרן חודשים ספורים בלבד לאחר הקמתה, ושל אדאלום, שנמכרה למיקרוסופט ב-320 מיליון דולר. הוא בוגר תוכנית תלפיות של צה"ל, ויוצא היחידה הטכנולוגית 81 בחיל המודיעין. רפפורט יכול להצעיד את צ'ק פוינט היטב בעידן החדש, המעונן, של אבטחת הסייבר – התחום שבו וויז עוסקת.

ואם כבר מומחי אבטחה וסייבר, גם נפתלי בנט יכול להתאים. הוא היה בין מייסדי סאיוטה ועבד ב-RSA, וניסיונו במגזר הציבורי וברגולציה כשר וכראש ממשלה יכול להיטיב עם צ'ק פוינט. יותר סביר שנראה את בנט בחזרה בפוליטיקה מאשר כמנכ"ל צ'ק פוינט, אבל לכו תדעו, יש הפתעות בחיים.

כאמור, כל השמות שנכללו בכתבה הם על דעת מערכת אנשים ומחשבים, ועל דעתה בלבד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. קורא אקראח

    הכותרת היא: מי יכול להחליף את ... כמנכ"ל checkpoint בלי נקודות ובלי רמיזות

אירועים קרובים