דרמה בצ'ק פוינט: גיל שויד פורש מתפקיד המנכ"ל – ויהפוך ליו"ר

שויד, מבכירי תעשיית הסייבר בישראל, פורש מתפקיד המנכ"ל יותר מ-30 שנה אחרי שייסד את החברה, כדי "להתמקד בעתיד של צ'ק פוינט ושל תעשיית הסייבר בכללותה" ● צ'ק פוינט החלה בתהליך למציאת מנכ"ל חדש

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

אחרי יותר מ-30 שנה, גיל שויד עוזב את תפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט, החברה שייסד, ויהפוך להיות יו"ר פעיל שלה – כך הוא מסר היום (ג') במסיבת העיתונאים הרבעונית של צ'ק פוינט לרגל הדו"חות הכספיים שלה. החברה מתחילה בימים אלה בתהליך למציאת מנכ"ל חדש, ושויד יבצע את המהלך ויהפוך ליו"ר לאחר שהוא יימצא.

שויד ייסד את צ'ק פוינט ב-1993, יחד עם מריוס נכט ושלמה קרמר, ומאז משמש כמנכ"ל שלה. במשך השנים ועם צמיחת החברה, הוא הפך להות אחד האנשים המובילים והמוכרים בהיי-טק הישראלי ובתעשיית הסייבר העולמית, ואף קיבל פרס ישראל.

הוא אמר היום כי "ב-2023, צ'ק פוינט ציינה 30 שנים להיווסדה – 30 שנים שבהן הצלחנו לייצר צמיחה, והשנה הגענו לשיא בכמעט כל פרמטר. יש לנו פלטפורמת הגנה חזקה באופן יוצא דופן, צוות חזק במיוחד מסביב לעולם וביצועים מוכחים. אני מרגיש שזה הזמן הנכון עבורי להתמקד בקפיצה הבאה של צ'ק פוינט לשלב הבא שלה. אני מתכוון לעבור לתפקיד יו"ר פעיל של החברה, שבו אוכל להתמקד בעתיד של צ'ק פוינט ושל תעשיית הסייבר בכללותה. אנחנו מתניעים תהליך מציאת מחליף לתפקיד המנכ"ל, ולאחר שהוא יושלם אעבור לתפקיד היו"ר הפעיל. אני נרגש להיכנס ל-2024 עם תחזית טכנולוגית מצוינת וצוות גלובלי מלא באנרגיה לייצר את העתיד הבטוח והחיובי ביותר עבור לקוחותינו".

לדברי שויד, "התחלתי לפני 31 שנה מסע מאוד ארוך, שבעקבותיו הוקמה צ'ק פוינט. הגענו להישגים מדהימים, שנמצאים כיום ברמת שיא, וזאת הזדמנות טובה עבורי לעבור לשלב הבא של צ'ק פוינט ושלי, כיו"ר פעיל של החברה. זה תהליך שייקח זמן וגם אחרי שהוא ייגמר אשאר מעורב, אתמוך ואעזור בכל מה שצריך – אבל אני רוצה להתמקד פחות בתעשייה היומיומית ויותר בעתיד של צ'ק פוינט והתעשייה".

התוצאות הכספיות

צ'ק פוינט סיימה הן את 2023 והן את הרבעון האחרון שלה עם עלייה של 4% בהכנסות – ל-2.4 מיליארד דולר ול-664 מיליון, בהתאמה. מכירת הרישיונות עלתה ב-14% בחישוב שנתי וב-15% בחישוב רבעוני. הרווח התפעולי עמד ברבעון על 252 מיליון דולר – כמעט ללא שינוי לעומת הרבעון האחרון של 2022. הרווח הנקי ירד מ-270 מיליון דולר ל-249 מיליון, והרווח הנקי למניה קטן ב-2% ל-2.15 דולר. בשנה כולה הוא גדל מ-797 מיליון דולר ל-840 מיליון והרווח הנקי למניה רשם עלייה של 13% ל-7.1 דולר.

שויד אמר על תוצאות הרבעון כי "סיימנו את השנה עם רבעון חזק, עם 13% צמיחה ברווח למניה לכל השנה – הגבוה ביותר מזה יותר מעשור. נוסף לכך, שיעור הרווחיות התפעולית הוא 45% – מבין הגבוהים ביותר של חברות ציבוריות. פלטפורמת ההגנה שלנו, אינפיניטי, מתוגברת על ידי בינה מלאכותית ומועברת על גבי הענן, וממשיכה להתקבל אצל עוד ועוד לקוחות – מה שדחף את הצמיחה של 15% במכירות מנויי ההגנה ברבעון. ארגון המחקר והפיתוח שלנו ממשיך לייצר את רמות ההגנה הגבוהות ביותר וחדשנות של טכנולוגיות בינה מלאכותית, וארגון המכירות שלנו הצליח לייצר תפנית בפעילות מול לקוחות – מה שהביא לצמיחה דו ספרתית בעסקאות חדשות ברבעון הרביעי".

המצב של ישראל בסייבר

כמו בכל רבעון, שויד התייחס למצב הסייבר, בישראל ובחו"ל. "ישראל היא אחת המדינות הכי מותקפות בעולם, וזה התגבר בחודשים האחרונים, בגלל המלחמה", אמר. על פי נתוני צ'ק פוינט, יותר מ-100 קבוצות האקטיביסטיות תקפו את ישראל ברבעון האחרון של השנה, כשמתוכן 10 גרמו לנזקים גדולים. חמש מהן אלה קבוצות שלוחות איראן והחמש האחרות – של החיזבאללה.

לפי הנתונים, ארגון ישראלי חווה ברבעון הרביעי אשתקד 1,300 מתקפות בממוצע, לעומת 1,150 מתקפות לארגון באופן גלובלי. מספר מתקפות הכופרה על מטרות ישראליות גבוה דרמטית – ב-80% – מהנתון בחו"ל, ועומד על אחד מכל 20 ארגונים. כמו כן, נרשמה עלייה דרמטית במתקפות דור 5, בארץ ובעולם. בשלושת החודשים המדוברים, 5,000 ארגונים בעולם סבלו ממתקפות כאלה – זינוק של 90% לעומת הרבעון הקודם.

שויד התייחס למגזר בתי החולים, שהוא המגזר הבולט ביותר, מבחינה תקשורתית, במתקפות הסייבר עליו בחצי השנה האחרונה. רק אתמול, בית החולים רמב"ם הותקף בסייבר. לדבריו, "המוכנות של בתי החולים בישראל השתפרה בחודשים האחרונים, אבל לא בהרבה. ככלל, סקטור הבריאות מאוד חשוף. ארגוני הבריאות בישראל ממשיכים להתמודד עם מתקפות הסייבר, אבל עוד יש להם בהחלט לאן להעלות את רמת האבטחה".

באשר להשפעת המלחמה על צ'ק פוינט, הוא אמר כי "אנחנו נדרשים לעבוד עם פחות אנשים, כי רבים מהעובדים במילואים. הלב שלנו בחזית, עם החיילים והרצון להחזיר את החטופים. החודשים האלה לא טריוויאליים ואנחנו עומדים היטב באתגר הזה. קיימנו כרגיל את הכרזות המוצרים שתכננו לקיים. עשינו גם לא מעט פעילות ציבורית – סייענו למאות יוזמות".

לסיכום ציין שויד כי "יש בישראל תעשיית היי-טק נהדרת, עם חדשנות, ובניגוד לתחזיות הפסימיות, אני חושב שהיא תמשיך להיות מובילה בתעשיית הטכנולוגיה העולמית. עקב האכילס שלנו הוא שיש לנו הרבה חברות שלא יודעות להרוויח כסף – וזאת בעיה, כי זה יוצר תלות במשקיעים, שרואים שלא קיבלו החזרים על ההשקעות שלהם ומפסיקים להשקיע. אם החברה לא רווחית – נגמר לה החמצן והיא חדלה מלהתקיים. ככל שהתעשייה יותר מבוססת סטארט-אפים וחברות לא רווחיות – הסיכון שיש לה הוא יותר גדול, וישראל נמצאת בפרופיל סיכון גבוה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים