בתוך יום: מניית מטא זינקה והעשירה את צוקרברג ב-28 מיליארד ד'

סופ"ש האחרון היה סוער, מסתבר, לא רק בחזית מזג האוויר אלא גם בכל הקשור למצבו הפיננסי של מייסד פייסבוק, שהוא כיום מנכ"ל מטא - החברה האם ● הונו האישי זינק באופן מדהים, אחרי ששווי מניית החברה עלה ב-24%

התעשר ב-28 מיליארד דולר ביום. מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא.

הונו האישי של מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד מטא, זינק בסוף השבוע האחרון באופן די מסחרר והוסיף 28 מיליארד דולר לכיסיו התפוחים בלאו הכי של יזם הטק, וכל זאת בתוך יום אחד בלבד.

תוספת השווי המהירה של צוקרברג עקב סכום העתק הנקוב הגיעה בעקבות זינוק שובר שיא בעלות המניה של מטא – שמחירה נסק ב-24% ביום ו' האחרון. העלייה המדהימה הזו הקפיצה לא רק את שוויו של "צוק" אלא גם את שווי השוק של מטא, שהגיע ליותר מ-1.22 טריליון דולר. המהלך כולו ייצב את מעמדה של החברה כענקית טכנולוגיה מובילה, שממוקמת כעת במקום ה-6 בין שאר החברות השוות בעולם, במדד שאותו מובילה מיקרוסופט כיום.מטא עלתה למקום השישי בו. מדד החברות השוות בעולם.

מטא עלתה למקום השישי בו. מדד החברות השוות בעולם.

יזם בן 37 ששוויו הוא 167.2 מיליארד דולר

הגידול האסטרונומי האחרון בשווי מטא תורגם ישירות גם להעשרת הונו האישי של צוקרברג, שכן כמייסד ומנכ"ל ענקית המדיה החברתית, הוא מי שמחזיק בהיקף הכי גדולן של ניירות הערך שהנפיקה החברה – כ-350 מיליון מניות מטא, המהוות כ-15% מכלל מניות החברה הקיימות.

כתוצאה מהתמורות במצבו בסוף השבוע האחרון, שוויו של צוקרברג בן ה-37 עומד כעת על 167.2 מיליארד דולר.

יצוין כי בסיכום 2023 החברה דיווחה על פי שלושה רווחים רבעוניים, ככל הנראה עקב מכירות הפרסום שהתאוששו. לפי אנליסטים, אפשר שהנתון הזה הוא גם תוצר של העובדה ש-מטא צמצמה 22% מכוח האדם שלה בשנה החולפת, והעמידה את מספר העובדים הכולל שלה על כ-19,000.

עקב התוצאות העסקיות המעולות, צוקרברג גם הודיע שהעסק שהקים לפני 20 שנה בדיוק, ישלם של 50 סנט למניה כעמלות לעובדיו, וזאת לראשונה כחברה ציבורית. הדיבידנדים ישולמו בשלהי מרץ הקרוב, וכתוצאה מהחלטה לשלמם, צוקרברג בעצמו עומד להרוויח 700 מיליון דולר נוספים מהבונוסים שהחברה תחלק לבעלי מניותיה עקב שגשוגה הנוכחי.

צוקרברג עלה למקום הרביעי בו. מדד המיליארדרים של בלומברג.

צוקרברג עלה למקום הרביעי בו. מדד המיליארדרים של בלומברג. צילום: לכידת מסך מדף https://www.bloomberg.com/billionaires

אם נחזור ליום ו', העלייה בשווי מניות החברה הזניקה, כאמור, ביום אחד את מנכ"ל מטא במעלה דירוג העושר, וגרמה לו לחלוף על פני מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, ולהתבסס במקום הרביעי במדד המיליארדרים של בלומברג. והוא עכשיו ממוקם רק מתחת ל"שלישיית הצמרת" שכעת מובלת על ידי אילון מאסק וג'ף בזוס, כשבמקום השלישי בה "בלבד" מסתפק איל ההון הצרפתי שאינו קשור לתחום הטק – ברנאר ארנו.

לפי המדיה העולמית, את העלייה הדרמטית במחיר מניות מטא, ניתן לייחס לדו"ח הרווח החזק של מטא ברבעון הרביעי, שעלה על ציפיות האנליסטים. הדו"ח הדגיש את המשך צמיחת מספר המשתמשים בפייסבוק, אינסטגרם וב-ווטסאפ, שבבעלות מטא, ולצד אלו דווח גם על התפתחויות חיוביות בשאיפות המטאברס של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים