"כעת, ולמרות הכול – זה הזמן להשקיע ב-IT"

"כמו שהטבע לא אומר נואש לאחר שריפה, כך גם בענף ה-IT: יבואו הרבה דברים טובים, שיניבו ערך להשקעה - בעולמות ניהול הדאטה, ה-AI וה-GenAI", אמר ליאור פוני, מנכ"ל דל ישראל

ליאור פוני, מנכ"ל דל ישראל.

"המצב לא מדהים, ועדיין, אנחנו מאמינים שיש להביט על חצי הכוס המלאה. כעת זה הזמן לבוא ולהשקיע בתחום שלנו. מהשקעה זו יצמחו דברים טובים רבים. כמו שהטבע לא אומר נואש לאחר שריפה, ובשנה הראשונה שאחריה צפוי לראות את השטח שנשרף מכוסה צמחים שגדלים מהר ומנצלים את שפע חומרי המזון המצויים באפר, כך גם בענף ה-IT – יבואו הרבה דברים טובים וחיוביים, שיניבו ערך להשקעה. זה יקרה בעולמות ניהול הדאטה והיכולת לנצל אותו בצורה מיטבית ונכונה, וכן בעולמות הבינה המלאכותית בכלל והבינה המלאכותית היוצרת בפרט", אמר ליאור פוני, מנכ"ל דל ישראל.

פוני דיבר בוועידת הפסגה Top Summit 2024 של אנשים ומחשבים, שהתקיימה באחרונה במרכז האירועים והכנסים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות מבכירי הענף. מנחת הוועידה הייתה דפנה ליאל, כתבת ופרשנית פוליטית בחדשות 12.

לדברי פוני, "השקעה כיום בעולמות הטכנולוגיה תביא להתפתחות של גופים רבים. באופן זה, נוכל לצאת מהמשבר הזה מחוזקים ולקבל כלים שיסייעו לנו להמשך הפעילות".

"ענף ההיי-טק, ובתוכו ה-IT, ימשיך לחיות ולפעול לצד המלחמה", ציין, "והוא יעשה זאת כאשר הוא מתמודד עם אתגרים כלכליים, ביטחוניים ומחסור בכוח אדם".

"הבינה המלאכותית היוצרת – המאיץ של העשור"

פוני כינה את ה-GenAI "המאיץ של העשור" ואמר כי "ככזו, היא מייצגת הזדמנות מסיבית ומיידית לארגונים. אבל, באשר לניצול הפוטנציאל יוצא הדופן של ה-GenAI – קל יותר לדבר מאשר לעשות. התחום מביא עימו מורכבות עצומה ושאלות לגבי איזה מודל לבחור ואיך לייצר תוצאות עסקיות ומהירות, תוך שקלול של, בין היתר, סיכונים, כולל הגנת נתונים, אבטחה ובקרת עלויות. בעוד שה-GenAI מראה פוטנציאל מרגש לחדשנות, היא גם מציבה אתגרים רבים בהיבטי היישום והסיכונים". הוא ציטט מחקר שערכה דל בנושא בקרב 500 מנמ"רים ומנהלי IT ממדינות שונות, שממנו עלה ש-76% מהם מתכוונים להגדיל את ההשקעה שלהם בתחום השנה.

לסיכום אמר פוני כי "ההשקעה בטכנולוגיה תגשר על הפערים שנוצרו, בין השאר בשל המלחמה. היא תביא למיכון תהליכים ולייעול שלהם, ולהנגשת מידע למשתמשים, ותסייע לחיזוק הכלכלה המקומית, עם בנייה של תשתית שתשרת אותנו במשך שנים רבות קדימה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים