פרויקט ה-AI של ביידן יוצא לדרך עם תמיכה של מיקרוסופט, אנבידיה ועוד

הקרן הלאומית למדע (NSF) ו-10 סוכנויות נוספות בארה"ב הקימו את "משאב המחקר הלאומי לבינה מלאכותית", שמספק גישה למודלים של בינה מלאכותית, כוח מחשוב, מערכי נתונים, תוכנה והדרכה לחוקרי בינה מלאכותית בארה"ב

שדולה חדשה בכנסת תעסוק בה. בינה מלאכותית.

הקרן הלאומית למדע (NSF) ו-10 סוכנויות נוספות בארה"ב משתפות פעולה עם מפתחי בינה מלאכותית כדי לממש חלק מהצו הביצועי של הנשיא ג'ו ביידן בנושא בינה מלאכותית, ומשיקים תוכנית פיילוט שלפי הממשל תאפשר גישה חופשית למחקר.

"משאב המחקר הלאומי לבינה מלאכותית (NAIRR) מספק גישה למודלים של בינה מלאכותית, כוח מחשוב, מערכי נתונים, תוכנה והדרכה עבור חוקרי בינה מלאכותית בארה"ב, הודיעה הקרן בהצהרתה. "חוקרים יכולים להגיש בקשה לגישה לפיילוט NAIRR דרך אתר האינטרנט שלה, ו-NAIRR מתכננת לפתוח 'קול קורא' שני להצעות מחקר באביב השנה". אם תינתן להם גישה, חוקרים יכולים להשתמש בשירותים יקרים ועתירי כוח עיבוד כמו Microsoft Azure או Amazon Bedrock, שבדרך כלל הם צריכים לממן אותם מהמחקר.

מלבד ה-NSF, סוכנויות ממשלתיות אמריקניות אחרות עובדות על NAIRR, והממשלה עובדת גם עם 15 שותפים במגזר הפרטי, בהם AWS, AMD, גוגל, יבמ, מטא, אינטל, מיקרוסופט, OpenAI, אנבידיה ועוד.

אנבידיה ומיקרוסופט פרסמו בנפרד תרומות כל אחת מהן ל-NAIRR. מיקרוסופט אמרה שהיא תרמה 20 מיליון דולר בזיכויים של Azure, גישה למודלים בשירות Azure OpenAI ומשאבים לעבודה על הגינות, דיוק ופרטיות  של בינה מלאכותית. אנבידיה התחייבה לספק גישה לתוכנת DGX Cloud ו-AI Enterprise שלה.

צו הבינה המלאכותית של ביידן הנחה סוכנויות ממשלתיות להקים את NAIRR כדי להבטיח שארה"ב תישאר מרכז החדשנות של בינה מלאכותית המובילה בעולם.

פיילוט NAIRR יתמקד בתחילה בארבעה תחומים: מתן גישה למשאבי AI מגוונים; מתן אפשרות למחקר בינה מלאכותית הדורשת אבטחה ופרטיות; הקלה ופיתוח יכולת פעולה הדדית בין פלטפורמות בינה מלאכותית; וחינוך והכשרת קהילות לשימוש בכלי AI. ה-NSF אמרה בהצהרה, כי הפרויקטים הראשונים של NAIRR מתרכזים בשימוש בבינה מלאכותית בתחום הבריאות וקיימות סביבתית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צביה רוטמן

    נפלא. יוזמה מדהימה של ביידן וממשלו. מרחיק ראות. חיוני לפקוח על התםתחות הכלי שיקדם האנושות אל העתיד. וגם לשמור על הידע הרוצני העצום הזה מפני גנבים חורשי רעה כגון סין ועוד. וגם מפני סכוני ה הAI עצמה. זו בעיני מנהיגות מדהימה המשקיעה בבני האדם וטובתם ולא במחלוקת שיסוע מתקפה על הדמוקרטיה שעכבר עושה ביבי וטראמפ שהופך לישו במסע הבחירות שלו ומתכוון לפגוע קשות בדמוקרטיה בארהב.

אירועים קרובים