דיווחים: מעבדי AMD מהדור הבא – Granite Ridge – נכנסים לייצור המוני

במעבדי Ryzen החדשים - המבוססים על Zen 5, ארכיטקטורת חמש הליבות של החברה - הצפי הוא לגידול במספר הפעולות המבוצעות בכל מחזור שעון, בכל ליבה, בכ-10% עד 15%

המשקיעים לא מרוצים מהתחזית. AMD.

AMD כבר החלה לייצר בפועל את מעבדי הדור הבא שלה. זה אומר שהם יגיעו לשוק בפועל בחודשים הקרובים. מעבדי ה-Ryzen החדשים, ששם הקוד שלהם הוא Granite Ridge, מבוססים על ארכיטקטורת הליבות החדשה של החברה Zen 5.

אין יותר מדי פרטים בינתיים על המעבדים החדשים, אבל אחד הדברים החשובים שכן דווחו הוא צפי לגידול במספר הפעולות המבוצעות בכל מחזור שעון, בכל ליבה, בכ-10% עד 15%. בנוסף ההערכה היא שבדור הנוכחי תציע AMD מעבדים גם עם 16 ליבות שתומכות בעבודה בריבוי נימים, כלומר עד 32 ליבות לוגיות. בדיווחים אחרים נטען שהחברה אפילו מתכוננת להוריד במידת מה את מהירות הליבות, בגלל הגידול במספר שלהן.

הליבות החדשות ישתמשו בתושבת AM5 ובלוחות אם עם ערכת שבבים מסדרת 600 של AMD, בדומה למעבדי Ryzen 8000 G שהוכרזו באופן רשמי במהלך תערוכת CES 2024. בנוסף, כמו מעבדים אלו, מעבדי ה-Granite Ridge יגיעו עם שבב בינה מלאכותית ייעודי כחלק מהמעבד הכללי, וכן עם ליבה גרפית מתקדמת מהדור החדש Radeon RDNA3. עם זאת המעבדים שזה עתה הוכרזו עדיין מבוססים על ליבות Zen 4.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים