דיווח: אפל תבטל את תכונת מדידת החמצן בדם בשעוניה החכמים

בעקבות קרב פטנטים שהענקית מקופרטינו הסתבכה בו מול יצרנית המכשור הרפואי מאסימו בארה"ב, מכתב של מאסימו חשף כעת שהתכונה המאוד חשובה הזו לא תיכלל עוד במכשירי אפל בסדרות 9 ו-Watch Ultra 2

תכונת ניטור החמצן בדם תבוטל בהם בארה"ב. Apple Watch Series 9 ו- Apple Watch Ultra 2.

השעונים החכמים החדשניים ביותר של אפל, בסדרות 9 ו-Watch Ultra 2, עומדים לאבד בארה"ב את אחת מהתכונת החשובות ביותר שלהם: ניטור רמות החמצן בדם. השינוי הזה מגיע בעקבות קרב פטנטים שהענקית מקופרטינו הסתבכה בו מול יצרנית המכשור הרפואי מאסימו (Masimo), והוא עתיד לחבל, כך מסתמן, בשאיפות של אפל בתחום מוצרי הטכנולוגיה הלבישים (Wearable technology) דווקא בארץ מוצאה.

הסאגה החלה בדצמבר האחרון, כאשר מאסימו האשימה את אפל בהפרת פטנטים שלה בתחום חיישני החמצן בדם, וטענה כי אפל נוהגת כך כבר החל משנת 1995. עקב התלונה, נציבות הסחר הבינלאומית של ארה"ב (ITC), שצידדה במאסימו, הוציאה צו שאסר על יבוא ומכירה של השעונים המפרים בארה"ב. אפל, בצעד מנע מהיר, משכה את השעונים מכל החנויות בארה"ב רגע לפני אכיפת האיסור, ובמקביל ערערה על הפסיקה. ערעורה זה של אפל התקבל והבטיח לענקית הטכנולוגיה עוד ארכה, שאפשרה לה לחדש את המכירות בזמן שהמכס האמריקני ורשות הגנת הגבולות העריכו את השינויים שהוצעו, על מנת ליישב את הסכסוך.

כתיקון זמני שנועד לפייס את הרגולטורים, אפל השביתה במהלך השבועות האחרונים את תכונת ניטור החמצן בדם בדגמים החדישים שלה שנמכרו בארה"ב, ועשתה זאת באמצעות עדכון תוכנה. אולם לפי דיווחים חדשים, כעת, אפל נוקטת בצעד דרסטי בהרבה ומסירה באופן מוחלט את חומרת החיישן האחראית לבדיקות החמצן בדם מהשעונים החדשים שהיא משווקת בארה"ב.

תכונת המריבה. תכונת מדידת החמצן בדם במכשירי Apple Watch.

תכונת המריבה. תכונת מדידת החמצן בדם במכשירי Apple Watch. צילום: שאטרסטוק

הדברים נחשפו במכתב מעורכי הדין של מאסימו, שפורסם על ידי 9to5Mac, ושלפיו נראה כי כל הצדדים מסכימים על התוכנית החדשה להסיר את התכונה מ-Apple Watch Series 9 ומה-Watch Ultra 2.

עם זאת ישנן חדשות טובות למי שהם כבר בעלי Apple Watch Series 9 ו-Watch Ultra 2 בארה"ב – תכונת בדיקות החמצן בדם המכשירים שלהם נותרה ללא פגע. מאידך קונים חדשים שירכשו את שעוני אפל העדכניים, יקבלו אותם כבר כשהם נעדרים את האמצעי הנחשק לבדיקת מדד הבריאות המסוים.

על אף הדיווחים, יצוין כי אפל או נציבות הסחר האמריקנית לא אישרו את הדברים. ובכלל, מסתמן כי העתיד של ניטור החמצן בדם ב-Apple Watches בארה"ב עדיין לא ברור. 

על פי המדיה האמריקנית, אפל ביקשה השהייה מלאה של השינויים הללו לאורך תהליך הערעור 

שלה, שצפוי להימשך כשנה או יותר. לפיכך לא ברור בינתיים האם התכונה תחזור לדגמים עתידיים בארה"ב, והדבר משאיר גם את אפל וגם את הקונים הפוטנציאליים במצב של נחיה ונראה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים