אפל לא יכולה למכור את דגמי השעון החכם האחרונים שלה בארה"ב

בעקבות טענות על הפרת פטנטים הקשורים למדידת החמצן בדם, הטילה ועדת הסחר הבינלאומית איסור על ייבוא ומכירה של השעונים מדגמי ה-Watch Series 9 וה-Watch Ultra 2 הכוללים את הטכנולוגיה ● אפל הגישה ערעור

תכונת ניטור החמצן בדם תבוטל בהם בארה"ב. Apple Watch Series 9 ו- Apple Watch Ultra 2.

אפל לא יכולה למכור את דגמי השעונים Watch Series 9 ו- Watch Ultra 2 בארה"ב, לאחר שהממשל של הנשיא ג'ו ביידן סירב להטיל וטו על האיסור שהוטל עליה, שנכנס לתוקף ב-26 בדצמבר.

אפל הוציאה את שני המכשירים מהאתר שלה ב-21 בדצמבר והסירה אותם גם ממדפי החנויות ב-26 בדצמבר בעקבות החלטה של ה-ITC (נציבות הסחר הבינלאומית), שאוסרת על החברה ייבוא של דגמי השעונים הללו, לאחר שמצאה, כי אפל הפרה את טכנולוגיית ריווי החמצן בדם המוגנת בפטנט של חברת הניטור הרפואי מאסימו (Masimo). היא גם הורתה לאפל להפסיק למכור מכשירים שיובאו בעבר עם הטכנולוגיה שהופרה. בעוד אפל ניסתה לחסום את ההחלטה בזמן שהמתינה לערעור, ה-ITC דחה את בקשתה של אפל, והסיכוי השני להתערבות היה וטו מצד הנשיא ג'ו ביידן, מה שלא קרה.

בהצהרה שמסרה נציגת הסחר של ארה"ב, קתרין טאי, נאמר, כי הסוכנות "החליטה לא לבטל את קביעת ITC לאחר 'שיקול זהיר'".

בתוך כך, פורסם ברויטרס, כי אפל ערערה אתמול (ג') על ההחלטה לאסור ייבוא של השעונים שלה. ענקית הטק גם הגישה אתמול בקשת חירום לבית המשפט הפדרלי לערעורים בארה"ב לעצור את האיסור. החברה ציינה כי היא לא משתמשת באף אחת מהטכנולוגיות של מאסימו בשעונים שלה, וטוענת כי מאסימו משתמשת בבית המשפט כדי לקדם מכירה של המוצרים שלה. בשנה שעברה אף הגישה אפל תביעה נגד מאסימו בטענה, כי זו העתיקה תכונות מהשעון שלה. יצוין, כי אפל כבר הגישה הצעה לעיצוב מחדש של דגמי השעונים, שממתינה לאישור הרגולציה בארה"ב.

בבקשתה ביקשה אפל להשהות את האיסור לפחות עד שהמכס והגנת הגבולות של ארה"ב יחליטו אם גירסאות מחודשות של השעונים שלה מפרות את הפטנטים של מאסימו, ולהשהות את האיסור בזמן שבית המשפט ידון בבקשתה של אפל. משרד המכס אמור לקבל את החלטתו ב-12 בינואר, לדברי אפל.

"אנחנו מאוד לא מסכימים עם החלטת נציבות הסחר וצו ההחרגה שנגזר מכך, ונוקטים את כל האמצעים כדי להחזיר את Apple Watch Series 9 ו- Apple Watch Ultra 2 ללקוחות בארה"ב בהקדם האפשרי", הצהירה אתמול אפל.

מאסימו האשימה את אפל ב"חטיפה" של עובדיה, בגניבת טכנולוגיית דופק אוקסימטריה ובשילובה ב-Apple Watch.

האיסור משפיע רק על חנויות אפל בארה"ב. המשמעות היא, שלקוחות עדיין יכולים לרכוש את שני הדגמים האלה מקמעונאים שיש להם עדיין מלאי של המכשירים. אפל גם תמשיך למכור את ה-Watch SE, מכיוון שהוא לא מגיע עם חיישן חמצן בדם. האיסור גם אינו משפיע על דגמים קודמים של שעוני אפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים