מניית אפל רשמה פתיחת שנה גרועה במיוחד

המניה של ענקית הטכנולוגיה ירדה מאז תחילת השנה ב-6.55% ● הסיבות: תביעת הגבלים עסקיים אפשרית בארה"ב, הורדת דירוג מצד שתי חברות והעובדה שאפל היא לא מתחרה מרכזית בשוק מוצרי ה-AI

טים קוק, מנכ"ל אפל.

מניית אפל התחילה את השנה לא טוב, שלא לומר רע: היא יורדת מאז יום המסחר האחרון של 2023, ובפרט מאז יום המסחר הראשון של 2024. הסיבה לכך היא דיווח של הניו יורק טיימס, שלפיו משרד המשפטים האמריקני מכין נגדה תביעת הגבלים עסקיים, שעלולה להיות מוגשת לבית המשפט במהלך השנה הנוכחית.

בחמשת ימי המסחר האחרונים ירד שער המניה של אפל ב-6.55%. מדובר בפתיחת השנה החלשה ביותר שלה מאז 2019, והיא מעמידה בסכנה את הסטטוס שלה כמנייה בעלת הערך הרב ביותר בשוק – סטטוס שאותו היא השיגה לפני כשנה וחצי. אחרי הירידות האחרונות, שווי השוק של אפל עומד על 2.81 טריליון דולר, והשווי של החברה הבאה אחריה, מיקרוסופט – על 2.73 טריליון.

על פי הדיווח, התביעה, באם תוגש, תעסוק בכך שה-Apple Watch של אפל עובד באופן בלעדי עם מכשיר אחר שלה – ה-iPhone, ועם השירות שלה iMessage, באופן שמחליש את התחרות בשוק. ייתכן שגם שירות התשלומים שלה, Apple Pay, יהיה חלק מכתב התביעה. אם התביעה תוגש, היא צפויה להיות הסיכון הגדול ביותר לאפל שהגיע מצד הרגולטורים.

משתנה נוסף שהביא את המשקיעים להוריד את שער המניה של אפל בימים האחרונים הוא הורדת הדירוג שלה על ידי שתי חברות אנליסטים: פייפר סלנדר הורידה את הדירוג של מניית אפל מ-"משקל כבד" ל-"ניטרלי", וברקליס – ל-"משקל קל". עם זאת, הן השאירו את מחיר המטרה של מניית החברה על 161 דולר. נראה כי סיבה נוספת שמטרידה את המשקיעים היא שבניגוד לחברות כמו גוגל ומיקרוסופט, לאפל אין מוצר AI מוביל.

למרות הירידות הבולטות, יש בוול סטריט מי שמשמיעים קריאות הרגעה: מרטין טיליאר, פרשן לענייני שוק ההון באתר של נאסד"ק, כתב כי "כרגע, זה נראה תיקון נורמלי ובריא במניה שהציגה ביצועים טובים במשך תקופה ממושכת. זאת חזרה, שנראה שהיא לקראת עליות נוספות בעתיד".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צביה רוטמן

    לגבי אפל מניה. האם הוויז'ן פרו שלה לקראת עולמות וירטואלים שלמים ובצירוף Ai לא פותח לה אופק חדש ותחום מרתק ומתפתח???

אירועים קרובים