הנה זה מתחיל: למה לצפות ב-CES 2024?

מסכים חדשים, טלוויזיות רעננות, מוצרי בית חכם ורכב חכם וכמובן, הרבה מחשבים "טריים" יככבו בתערוכת הטכנולוגיה הצרכנית הגדולה בעולם, שתיפתח מחרתיים (ג') בלאס וגאס

כמה ימים של ים של טכנולוגיה. תערוכת CES.

באופן לא מפתיע, צירוף המילים "בינה מלאכותית" יככב, ובגדול, בתערוכת CES 2024, שתיפתח באופן רשמי בעוד יומיים בלאס וגאס. ה-תערוכה השנתית של עולם הטכנולוגיה צפויה למשוך אליה, גם השנה, עשרות אלפי מבקרים, ולהתמקד בתחום המדובר ביותר בעולם הטק – בינה מלאכותית (AI), ובפרט זו היוצרת (GenAI).

לא בכדי מיקרוסופט חיכתה ממש לשבוע לפני CES כדי לספר על מקש ה-Copilot החדש במקלדת שלה. מקש זה יספק גישה קלה ומהירה לכל היכולות של Copilot שצצות ברחבי Windows. הוא ישתלב בהרבה מאוד מקלדות של הרבה מאוד מחשבים ניידים שיצרניות המחשבים יציגו בתערוכה הקרובה.

הושק שבוע לפני התערוכה. Copilot - המקש החדש במקלדת של מיקרוסופט.

הושק שבוע לפני התערוכה. Copilot – המקש החדש במקלדת של מיקרוסופט. צילום: מיקרוסופט

המקש הזה הוא החלק מהשלב השני של השתלבות הבינה המלאכותית היוצרת בחיינו. הוא אבן חשובה ב-"בניין" ה-AI PC, שמיקרוסופט "מקימה", וגם חברות אחרות מדברות עליו. מדובר בשילוב של הבינה המלאכותית במחשבים האישיים, מחשבי הקצה, שנועד לחסוך, אם אין צורך, גישה לשירותי הבינה המלאכותית שנמצאים רק בענן, ולנסות לבצע כמה שיותר פעולות בעוצמה שהמחשב האישי יכול לספק, ברמה הצרכנית וגם העסקית. עם זאת, צריך לזכור שברמה העסקית יש רשת ארגונית תומכת, שיכולה לספק יותר עוצמה.

אילו מחשבים חדשים יושקו ב-CES?

CES, בדרך כלל, היא התערוכה שבה יצרניות המחשבים מציגות יותר "סחורה" מאשר בכל תערוכה אחרת, ובהפרש ניכר. כל היצרניות מגיעות לתערוכה עם דגמים רבים של מחשבים ניידים, וגם נייחים, ומספרים שלפעמים יהיה קשה לעקוב אחריהם.

מחשבי ה-XPS החדשים של דל.

מחשבי ה-XPS החדשים של דל. צילום: יח"צ

כמעט כולן יציגו מחשבים שמבוססים על המעבדים החדשים של אינטל. על אף שגם AMD תהיה בסביבה, וככל הנראה תציג מעבדים משלה במסגרת התערוכה, באינטל יחככו כפיים בהנאה כשהם יקראו – אם עוד לא קראו שם – את כל ההודעות לעיתונות של יצרניות המחשבים. היצרניות מציגות את ה-AI PC באופן מובהק ובלתי נפרד מהמעבדים החדשים של אינטל. זאת, עקב שתי סיבות: השילוב של שבבי NPU, שנועדו כדי לספק באופן ייעודי יכולות בינה מלאכותית מתקדמות, והגישה החדשה של ענקית השבבים, שלפיה תרחישי ה-AI יופנו באופן די אוטומטי למעבד העצבי, למעבד הראשי ו/או למעבד הגרפי, לפי רמת המורכבות של התרחיש והחישובים.

מחשב ה-LG Gram החדש.

מחשב ה-LG Gram החדש. צילום: יח"צ

כמו בכל תערוכה גדולה, לא מעט חברות ממהרות להכריז על חלק מהתוצרת עוד לפניה. דל כבר הציגה שני מחשבי XPS חדשים עם מעבדי Core Ultra 7/9 ו-LG הכריזה על מחשבי Gram עם המעבדים של אינטל, כולל LG Gram Pro 2 in 1, שכבר זכה לפרס בתערוכה ואף מוגדר כמחשב ההפיך הקל ביותר, עם מסך 16 אינץ'. גם לנובו הציגה – במקרה שלה מדובר בשני מחשבי IdeaPad עם מעבדי ה-Meteor Lake, שעומדים בתקן Evo של אינטל. החברה אף תשיק במהלך התערוכה מחשב נייד נתיק, שהמסך שלו עובד, כשמנתקים אותו, כטאבלט אנדרואיד. אפשר לצפות גם למחשבים רבים מבית אסוס, אייסר ואף סמסונג, ולא מעט מהחברות, דוגמת msi, יציגו מחשבי משחקים רבי עוצמה, שחלקם יהיו מבוססים על מעבדי Core שולחניים של אינטל מהדור ה-14, וחלקם על מעבדים חדשים של AMD.

מחשב ה-2 ב-1 החדש של לנובו.

מחשב ה-2 ב-1 החדש של לנובו. צילום: יח"צ

חגיגה לגיימרים

בהתאם למהות של CES, שהיא צרכנית בעיקרה, הגיימרים יחגגו בתערוכה הזאת גם השנה, ולא רק עם מחשבים חדשים: הם ימצאו שם מסכי מחשב חדשים של לא מעט חברות, ולפחות שתיים מהן יציגו את הטרנד החדש של מסכי מחשב שמציעים שתי רמות של רזולוציה וקצב ריענון – 4K בקצב ריענון של 240 הרץ או FHD בקצב ריענון שמגיע ל-480 הרץ, לא פחות, ועם פאנל OLED מתקדם. דל תציג כמה וכמה מסכים צרכניים, שאחד מהם הוא ה-UltraSharp 40 Curved. מעבר לכך שהוא מסך קעור ענק, הוא גם הראשון מסוגו שיציע רזולוציה של 5K – או, במספרים מלאים: 5120×2160 פיקסלים. המסך שלו מבוסס על טכנולוגיית IPS Black, שאמורה להציג ניגודיות מאוד גבוהה כדי להתחרות עם מסכים מבוססים PLED.

לצד מסכי המחשב יהיו גם לא מעט טלוויזיות, כשדי ודאי שלא רק סמסונג ו-LG יתחרו על ליבם של הצרכנים עם מגוון רחב של גדלים וטכנולוגיות. גם TCL צפויה "לעמוד על הבמה" הזאת, כהמשך לניסיון שלה להתחרות על נתח שוק גדול יותר באופן ישיר. LG כבר הכריזה על ליין של טלוויזיות QNED חדשות, כולל אחת בגודל של 98 אינץ', שיגיעו עם מעבד חדש, יכולות בינה מלאכותית שונות ושיפור ניכר בביצועים לעומת הדור הקודם. אפשר להניח שזאת תהיה המגמה: מקצה שיפורים יותר מאשר משהו באמת חדש – אבל כמובן שנשמח להיות מופתעים לטובה.

עוד חוכמה

CES היא תערוכה שיש בה ביטוי לא קטן למוצרי בית חכם. כמו בשנתיים האחרונות, כנראה שגם הפעם, ההתמקדות בתחום הזה תהיה סביב התקן Matter, שמתחיל לתפוס את השוק – בדיוק כמו שקיוו שיקרה. הרבה חברות בו מתאימות יותר ויותר את המוצרים שלהן לתקן הזה, כך שהרבה מאוד מוצרים יוכלו לדבר זה עם זה, גם אם הם לא מגיעים מאותה החברה. זה יהיה מעניין במיוחד לאחר שהגוף המתקנן הוסיף באחרונה לרשימה הנתמכת מגוון של קטגוריות חדשות – ממטהרי אוויר, דרך שואבי אבק ועד למקררים.

ומה יהיה עם תחום הרכב החכם? כמו בכל שנה, חלק מ-CES יוקדש לסוג של תערוכת רכב שתציג מפיתוחים טכנולוגיים בצדדי החומרה והתוכנה, עם מערכות ראשיות, ועד לרכבים חדשים. פורד וג'נרל מוטורס לא יהיו הפעם בתערוכה, אבל מרצדס בנץ, BMW, יונדאי והונדה אמורות להציג דגמים חדשים עם טכנולוגיות חדשות.

מערכת אנשים ומחשבים תעקוב אחר הנעשה בתערוכת CES 2024 – ותעדכן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים