לנובו הכריזה על מחשבים שמבוססים על המעבדים החדשים של אינטל

כמה שבועות לפני CES, לנובו יצאה בשורה של הכרזות, בהן על המחשבים הניידים העסקיים ThinkPad X1 Carbon Gen 12 ו-ThinkPad X1 2-in-1 Gen 9, שמבוססים על מעבדי ה-Meteor Lake

ה-ThinkPad X1 Carbon Gen 12 של לנובו.

אחרי שאינטל הכריזה על מעבדי ה-Meteor Lake – הדור הראשון של מעבדי ה-Core Ultra החדשים שלה, ממהרות יצרניות המחשבים להכריז על ניידים שיהיו מצוידים בהם. הן עושות את זה עכשיו, על אף שתערוכת CES 2024, שמהווה במה מרכזית להכרזות על מוצרים טכנולוגיים חדשים, תתקיים בעוד שבועות אחדים בלבד. זה בולט בעיקר על רקע העובדה ש-CES תתמקד השנה בשילוב של בינה מלאכותית במחשבים אישיים (AI PC).

אחת מאותן חברות היא לנובו, שעשתה את זה אתמול (ד'). החברה הכריזה על שני ניידים עסקיים חדשים – ThinkPad X1 Carbon Gen 12 ו-ThinkPad X1 2-in-1 Gen 9. שניהם עומדים בתקן EVO Edition של אינטל, ולפי לנובו, הם מיועדים לגל הבא של המחשוב העסקי, שיהיה ממוקד מאוד בבינה מלאכותית, תוך ניצול שלוש הרמות שאינטל הגדירה במעבדים החדשים: רמת המעבד, רמת השבב/כרטיס גרפי ורמת שבב המחשוב העצבי.

התצורה דומה מאוד, אבל יש הבדלים

שני המחשבים מציעים תצורה מאוד דומה, אלא שה-X1 2-in-1, כפי ששמו רומז, הוא מחשב עם מסך הפיך. שניהם, כאמור, יוצעו עם מעבדי ה-Core Ultra של אינטל, ועל אף שזה לא פורט בהודעה של לנובו, כנראה שהם יהיו מבוססים על מעבדי משפחת ה-H. זאת, מאחר שהם אמורים להגיע עם שבב גרפי המבוסס על ארכיטקטורת ה-Arc של אינטל.

שניהם יגיעו עם מסך OLED צר מסגרת בגודל של 14 אינץ', ברזולוציה גבוהה יחסית, של 2.8K, ועם קצב ריענון של 120 הרץ, בהירות של 400 ניט ותמיכה בתקן HDR500 True Black. הם יוצעו עם עד 64 גיגה-בייט זיכרון RAM מסוג LPDDR5x ועם אחסון SSD בנפח של עד 2 טרה-בייט, שמבוסס על ממשק PCIe Gen 4 NVMe. מצלמת הרשת שמותקנת בהם מצוידת בחיישן בגודל 8 מגה-פיקסל, ויש שני רמקולים שתומכים ב-Dolby Atmos.

המחשבים החדשים יציעו בנוסף תמיכה ב-WiFi 6E או ב-WiFi 7, בהתאם למעבד, קורא טביעות אצבע וגם תריס פרטיות פיזי למצלמה, וכן יגיעו עם הכנה ל-eSIM או Nano SIM. הסוללה תהיה בנפח עבודה של 57Wh.

ה-ThinkPad X1 2-in-1 Gen 9 של לנובו.

ה-ThinkPad X1 2-in-1 Gen 9 של לנובו. צילום: יח"צ

ההבדל המשמעותי בין ה-ThinkPad X1 Carbon Gen 12 ל-ThinkPad X1 2-in-1 Gen 9 הוא במשקל: 1.09 ק"ג במקרה של הראשון מבין השניים ו-1.32 ק"ג במקרה של חברו המתקפל. הם יגיעו לשוק ככל הנראה במרץ 2024, במחירים התחלתיים של 1,699 יורו למחשב ההפיך ו-1,649 יורו לגרסה בתצורה הרגילה.

"חדשנות בהיבט של בינה מלאכותית למחשבים האישיים הפכה לתשוקה שלנו. אנחנו לא רק מייצרים מחשבים אישיים, אלא יוצרים חוויות באמצעות עיצוב מבריק ומגוון, חומרים ברי קיימא וטכנולוגיות מחשוב ובינה מלאכותית", אמר ג'רי פרדייס, סגן נשיא לניהול מוצרים עסקי בקבוצת ההתקנים החכמים של לנובו. "ניידי ה-ThinkPad X1 העדכניים ישנו את חוויות המשתמש בעבודה ובאינטראקציה באמצעות בינה מלאכותית שמופעלת בידי מעבדי ה-Core Ultra של אינטל".

עוד הכרזות

בנוסף, הכריזה לנובו על ThinkVision 27 3D – מסך IPS בגודל 27 אינץ', שמשלב תצוגות תלת ממד ודו ממד בבת אחת, ברזולוציית 3840×2610 פיקסלים ו-1920×2160, בהתאמה. הוא מציע בהירות של 310 ניט ויחס ניגודיות של 1,000:1.

ה-ThinkVision 27 3D של לנובו.

ה-ThinkVision 27 3D של לנובו. צילום: יח"צ

המסך מאפשר את תצוגת התלת ממד ללא צורך בשימוש במשקפיים, והוא עושה את זה בגרסת ממשק משתמש אינטואיטיבית ואינטראקטיבית של 3D Explorer. בנוסף, הוא מציע תמיכה בתוכנה לעיצוב שמאפשרת תכנון דו ממדי ומעבר מיידי למצב תלת ממד, כדי לבחון את התוצאות – מבלי צורך בתוספים. בתצוגה תלת ממדית מוקרנות שתי תמונות עצמאיות לעיני המשתמש, כך שכל אחת מהן רואה אותה מזווית מעט שונה. כן מציע המסך שילוב של תמיכה ברמה של 99% במרחבי הצבעים DCI-P3 ו-Adobe RGB, וגם טכנולוגיית מעקב עיניים בזמן אמת, כדי לשפר את חוויית הצפייה הטבעית בתלת ממד. המסך החדש יגיע לשוק במרץ 2024, במחיר התחלתי של 3,000 יורו.

כן הוכרזה Lenovo USB-C Dual Display Travel Dock – תחנת עגינה לעובדים היברידיים. זו כוללת שבעה חיבורים, לרבות אפשרות לחיבור לשני מסכי 4K, תמיכה בקישוריות את'רנט, הטענה של המחשב ושל אביזרים חיצוניים, ועוד. היא תגיע לשוק באפריל, במחיר התחלתי של 89 יורו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים