יבמ משתמשת ב-AI כדי לשדרג קוד בשפת קובול

יבמ משתמשת בכלי בינה מלאכותית יוצרת מבית היוצר שלה - WatsonX, כדי להמיר קוד משפת קובול המיושנת לשפת ג'אווה

להמיר מקובול לג'אווה לפני שייעלמו מתכנתי הקובול.

קובול (Cobol) נחשבה בעבר לשפת תכנות פופולרית למדי, במיוחד בשוק המיינפריים. אבל כבר מזה כמה שנים השפה, שכבר מתקרבת לחגיגות שנתה ה-65, כבר אינה נלמדת יותר, ומספר המתכנתים שכן משתמשים בה ומכירים אותה הולך ומתמעט עם הזמן ואפילו מאוד – באופן טבעי.

ביבמ החליטו, אולי לפני שיהיה מאוחר מדי, לבצע סוג של פרויקט תרגום שבו היא תמיר את הקוד הכתוב בשפה מיושנת לקוד בשפת ג'אווה (Java). מדובר בשפה ותיקה בפני עצמה, אבל עדיין שימושית מאוד, ויותר חשוב – עדיין נלמדת.

וכדי לעשות זאת היא רותמת לעזרתה כלי בינה מלאכותית יוצרת מבית היוצר שלה, WatsonX. החברה פונה ללקוחות, לומדת את נוף היישומים שנמצאים בשימוש במיינפריימים שלהם ומבוססים על קובול, לומדת את זרימת הנתונים וגם את התלויות השונות, והמטרה היא "לפרק" את כלל הקוד לחלקים ולאפשר ללקוחות לבחור בכל נקודה אילו חלקים להמיר לג'אווה.

לאחר מכן מוזנים חלקי הקוד הללו למערכת הבינה המלאכותית, שמפיקה קוד מומר, המבצע בדיוק את אותו תפקיד. "טוב, זה בעצם יכול להיות 80% עד 90% ממה שהמתכנתים צריכים, אבל זה עדיין דורש כמה וכמה שינויים. מדובר בכלי לשיפור פרודוקטיביות – זו אינה פעילות שמטרתה להחליף מפתחים", אמרה קרי אולסון, סגנית נשיא לניהול מוצרים ומיכון IT ביבמ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים