אילו אפליקציות כיכבו השנה ב-Google Play?

גוגל הכריזה על הבחירות שלה עבור האפליקציות והמשחקים הטובים ביותר בחנותה השנה, ואלו פורסמו בבלוג שלה אתמול (ד') ● ChatGPT המדוברת, שבה מתחרה גוגל, הסתפקה ב"בחירת הקהל" ובהוקרת כבוד בלבד

פורסמה בבלוג החברה. רשימת היישומים שכיכבו בחנות גוגל ב-2023.

גוגל חשפה אתמול (ד') את הסיכום השנתי שלה לאפליקציות ולמשחקים שכיכבו בחנותה, ה-Google Play, תוך הדגשת הכותרים החדשניים, המרתקים והמשפיעים ביותר של השנה, ובהחלט לאו דווקא הפופולריים שבהם.

בפוסט שעלה בבלוג החברה פירטו עורכי גוגל את בחירותיהם המלאות, כשהשנה ניכר כי הבחירות משקפות את התפתחות הטכנולוגיה הניידת, ומציגות אפליקציות מתקדמות שמאפשרות למשתמשים ללמוד, להתחבר ולהתבדר בדרכים חדשניות מתמיד. מאידך, הכוכבת הבלתי מעורערת של השנה – או לפחות זו שדיברו עליה ללא הרף – הבינה המלאכותית (AI) וספציפית יותר – הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI), והיישומים המבוססים עליה, נעדרו באופן מפתיע מהרשימה.

האפליקציה הטובה של השנה לפי גוגל. Imprint.

האפליקציה הטובה של השנה לפי גוגל. Imprint. צילום: לכידת מסך מאתר Imprint.

האפליקציות והמשחקים הטובים ביותר של השנה

את הרשימה ובה האפליקציות והמשחקים הנבחרים בחנות גוגל בחר, כאמור, צוות העריכה של Google Play, לדבריו, "בתוך התחשבות באיכות, בחדשנות, בעיצוב וביכולת שלהם למנף את שלל האפשרויות של מערכת ההפעלה אנדרואיד".

בקטגוריה התחרותית ביותר, האפליקציה הטובה ביותר לשנת 2023, העניקה גוגל את הכבוד ל-Imprint: Learn Visually – אפליקציה שמספקת שיעורי "ביס" מהירים, שמשתמשים בסיפור חזותי כדי להחיות מושגים ולאפשר למשתמש לחקור את עולמות הפסיכולוגיה, ההיסטוריה, הבריאות, הטכנולוגיה ועוד בצורה חדשה לגמרי.

לפי העורכים, את זירת הגיימינג לאנדרואיד כבש ב-2023 Honkai: Star Rail, משחק מדע בדיוני שזכה בתואר "הודות לעומק התוכן המעולה שלו, הוויזואליה המדהימה והעיצוב המתחשב", כך כתבה גוגל. "על ידי פיזור חוויות וסיפורי רקע של דמויות לאורך המשחק", המשיכה הענקית והסבירה, "Honkai: Star Rail מספק בידור מתמשך לחובבי משחקי תפקידים ולמצטרפים חדשים כאחד".

המשחק המצליח !MONOPOLY GO זכה בקטגוריה זו להיבחר כחביב הקהל, אך צוין גם על ידי עורכי גוגל – אולם לא במקום הראשון.

בקטגוריית האפליקציה והמשחק הטובים ביותר הפועלים על ריבוי מכשירים זכתה אפליקציית הזרמת המוזיקה ספוטיפיי (Spotify) – שמאפשרת למשתמשים להאזין לכמעט כל טרק מוזיקלי שבו חשקה נפשם, בשילוב פרסומות, או בלעדיהן למצטרפים למודל המינוי בתשלום. עורכי חנותה של גוגל ציינו אודותיה: "אנחנו אוהבים איך שאתה יכול לשלוט מרחוק על השמעה במכשיר אחר, ולהוריד רצועות או פרקים להפעלה לא מקוונת".

כמשחק הרב-מכשירי הטוב ביותר נבחר OUTERPLANE – משחק אנימה אסטרטגי. העורכים ציינו אודותיו כי "למרות שאנו אוהבים את הדמויות המקסימות והסיפור הכובש שלו, היכולת של OUTERPLANE לעבוד בקלות על פני מספר מכשירים מבדילה אותו מחוויות אסטרטגיות אחרות מבוססות-תור ב-Play. מביצועי מחשב מצטיינים למעבר ללא רבב בין מסכים במתקפלים, OUTERPLANE הוא מדהים מבחינה ויזואלית, מרשים מבחינה טכנית וסתם מהנה".

האפליקציה המדוברת ביותר של השנה לא דורגה ברשימת האפליקציות והמשחקים הטובים ביותר של גוגל לשנת 2023. ChatGPT.

האפליקציה המדוברת ביותר של השנה לא דורגה ברשימת האפליקציות והמשחקים הטובים ביותר של גוגל לשנת 2023. ChatGPT. צילום: לכידת מסך מחנות גוגל

ואיפה ה-AI?

מעניין לציין, כאמור, כי ChatGPT – האפליקציה המדוברת ביותר של השנה – לא דורגה ברשימת האפליקציות והמשחקים הטובים ביותר של גוגל לשנת 2023. עם זאת היא זכתה לאזכור כבחירת הקהל.

אמנם כלי ה-GenAI כבשו את העולם בסערה השנה, ושיבשו רבות בתעשיית ההיי-טק, אבל היעדר שמו של הצ'טבוט הכי בולט מרשימתה של גוגל בסך הכל מובן, שכן ChatGPT – שירות הצ'טבוט היוצר מבית OpenAI – אינו כלי AI שהענקית ממאונטיין וויו עומדת מאחוריו, אלא להפך – הוא כלי יריב. מאידך, גם בארד (Bard) – המתחרה של ChatGPT שאותו פיתחה גוגל, אינו מוזכר ברשימה שאפילו המינוח AI עצמו כמעט שלא צץ בה. האפליקציה היחידה שצוינה תחת הקטגוריה: "האפליקציה טובה ביותר עם AI" היא Character AI.

יצוין עם זאת כי ChatGPT, יותר משהוא נפוץ כאפליקציה, הוא בעצם יישום אינטרנט, וכמותו גם בארד, קלוד, DALL·E וכלי בינה מלאוכתית יוצרת אחרים. אך בכל זאת למרבית הכלים האלו יש אפליקציות אנדרואיד מותאמות, כש-ChatGPT זכה כבר ליותר מ-10 מיליון הורדות בחנות גוגל עצמה, ובדירוג 4.8 כוכבים שהעניקו לו 280 אלף מדרגים ב-Google Play.

העדרותן הבולטת של אפליקציות GenAI מהרשימה של גוגל מעוררת תהיות שמא הבהלה ל-AI שככה, או הייתה מפורזת מלכתחילה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים