רבעון של ירידות להייפר גלובל: ההכנסות פחתו ב-8% והרווח – ב-12%

החברה הציגה רבעון שני של ירידות, עם הכנסות שהגיעו ל-81 מיליון שקלים ורווח נקי שעמד על ארבעה מיליון ● הסיבות, לפי הייפר גלובל: עודפי מלאי שהצטברו אצל חלק מהלקוחות וירידה בביקושים למוצרים שלהם

שחף שרגר, מנכ"ל הייפר גלובל.

הייפר גלובל סיימה את הרבעון השלישי עם ירידות בשני הסעיפים העיקריים – ההכנסות והרווח הנקי.

מהדו"חות הכספיים שהחברה, שהתפצלה בשנה שעברה מאמת מחשוב, פרסמה היום (ד') עולה כי ההכנסות הרבעוניות שלה קטנו ב-7.7% ל-81.2 מיליון שקלים וההוצאות – ב-7.4% ל-74.8 מיליון. הרווח הנקי רשם ירידה של 11.6% ועמד על 4.2 מיליון שקלים.

בהייפר גלובל מנמקים את הירידה בהכנסות "בעיקר בהאטה בקצב האספקות, בשל עודפי מלאי שהצטברו אצל חלק מהלקוחות, ובירידה זמנית מסוימת בביקוש העולמי למוצרים שלהם. הירידות קוזזו בחלקן על ידי מימוש ברבעון זה של חלק עיקרי בפרויקט משמעותי לאספקת מערכות מחשוב לתחום ה-AI". בהייפר גלובל לא ציינו באיזה פרויקט מדובר.

יצוין כי זהו רבעון שני ברציפות של ירידות להייפר גלובל, אם כי מדובר בהאטה במגמה, משום שהירידות שדווחו בדו"חות הקודמים היו בשיעורים גבוהים בהרבה: ההכנסות קטנו ברבעון המדווח הקודם ב-19% והרווח הנקי צנח ב-60%.

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות של הייפר גלובל קטנו ברבעון השלישי ב-5.1% ל-69.5 מיליון שקלים, הרווח הגולמי צנח ב-20.8% ל-11.7 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 14.45%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו ירידה של 25.6% ל-5.22 מיליון שקלים והרווח – של 16.5% ל-6.5 מיליון. ה-EBIDTA קטן ב-21% ל-7.44 מיליון שקלים וחבות המס פחתה ב-14.6% ל 1.6 מיליון.

גם נתוני תשעת החודשים הראשונים של השנה לא מאירים פנים להייפר גלובל: ההוצאות שלה קטנו בתקופה זו ב-3% ל-197.6 מיליון שקלים, ההכנסות ירדו ב-3.1% ל-213.9 מיליון, הרווח התפעולי פחת ב-3.6% ל-16.4 מיליון וזה הנקי צנח ב-24.5% ל-9.3 מיליון.

לצד התוצאות העסקיות, החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-1.7 מיליון דולר.

"המשך ההאטה לצד הזדמנויות עסקיות"

שחף שרגר, מנכ"ל הייפר גלובל, אמר כי "תוצאות הרבעון משקפות מצד אחד את המשך ההאטה אצל חלק מלקוחותינו, בשל עודפי מלאי שהצטברו בידיהם וירידה זמנית בביקוש הגלובלי למוצריהם, ומהצד השני את ההזדמנויות שנוצרו לנו בעקבות הפעילות ארוכת הטווח עם לקוחותינו, דוגמת מימוש פרויקט משמעותי לאספקת מערכות מחשוב לתחום הבינה המלאכותית. אנחנו מאמינים שבטווח הנראה לעין, לקוחותינו העיקריים יחזרו לצמוח, בין השאר בתחום הסמיקונדקטורים, וזאת לאור ההשקעות הגלובליות שמדינות מבצעות בהקמת מפעלי ייצור שבבים".

"יצוין שמפרוץ המלחמה, החברה המשיכה בפעילות סדירה בכל אתריה בישראל, ללא פגיעה בייצור ובאספקת המוצרים, וכי מרבית הלקוחות שאליהם מבוצעות המכירות בישראל הינם יצואנים – כך שבשלב זה נראה שתהיה למלחמה השפעה מועטה על פעילותם", הוסיף שרגר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים