הרבעון של בזק: קיפאון בהכנסות, ירידה קלה ברווח הנקי

בזק הציגה ברבעון עלייה של 0.1% בהכנסות וירידה של 1.7% ברווח ● מהם הנתונים שהציגו חברות הקבוצה?

גיל שרון, היו"ר היוצא של בזק.

בזק סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם קיפאון בהכנסות ועם ירידה קלה ברווח הנקי – כך עולה מהדו"חות הכספיים שקבוצת התקשורת פרסמה היום (ג').

ההכנסות הרבעוניות של בזק עלו ב-0.1% ל-2.3 מיליארד שקלים. בחלוקה לחברות הקבוצה: בצד החיובי, מספר המנויים של יס גדל ב-10,000 ל-576 אלף וההכנסות שלה עלו ב-4.1% ל-328 מיליון שקלים. לעומת זאת, בצד השלילי, ההכנסות של בזק קווי – שפעילותה כוללת, לצד הטלפוניה, אינטרנט, תמסורת ותקשורת נתונים, ושירותי ענן ודיגיטל – פחתו ב-0.2% ל-1.1 מיליארד; אלה של בזק בינלאומי, שמציעה שירותי תקשורת, אינטגרציה, חוות שרתים, ענן ציבורי וסייבר, קטנו ב-2.6% ל-303 מיליון; וההכנסות של פלאפון פחתו ב-3.8% ל-585 מיליון שקלים. מספר המנויים של חברת הסלולר ירד ב-2.1%, או 57 אלף, ל-2.62 מיליון.

נתונים נוספים מראים שהרווח התפעולי הרבעוני פחת ב-8.8% ל-425 מיליון שקלים וה-EBIDTA ירד ב-4.2% ל-895 מיליון. הרווח הנקי המתואם גדל ב-13.7% ל-357 מיליון שקלים, אך הרווח הנקי במאזן פחת ב-1.7% ל-297 מיליון. חלוקה לחברות הקבוצה מעלה כי הרווח הנקי של בזק קווי ירד ב-18.3% ל-192 מיליון שקלים, זה של פלאפון קטן ב-4% ל-48 מיליון, הרווח של יס נותר ללא שינוי – 40 מיליון, וזה של בזק בינלאומי רשם עלייה של 6.3% ועמד על 17 מיליון.

במהלך הרבעון נרשם שיפור משמעותי בתזרים החופשי של בזק, שהגיע לכ-406 מיליון שקלים לעומת כ-30 מיליון ברבעון השלישי אשתקד. החוב נטו של הקבוצה רשם ירידה של 11.1% לכחמישה מיליארד שקלים.

"בתקופה מאתגרת זו, בזק בולטת במיוחד"

גיל שרון, יו"ר בזק, אמר עם פרסום התוצאות כי "בתקופה מאתגרת זו, עוצמתה של קבוצת בזק בולטת במיוחד. השירותים שהיא מספקת חיוניים במיוחד בחירום, וחוסנה נובע ממיצובה, ממגוון המוצרים ומהאיתנות הפיננסית שלה. גם בתקופה זו אנחנו ממשיכים להשקיע בתשתית ובשירותים שאנחנו מספקים, מתוך ראייה ארוכת טווח, כדי להבטיח את המשך צמיחת הקבוצה".

הוא הוסיף כי "באחרונה הודעתי על כוונתי לפרוש בעוד כמה חודשים ולצאת לדרך חדשה, שבה אוכל לתרום מניסיוני ולהשביח חברות במגוון תחומים. בשלוש השנים שבהן אני מכהן בתפקיד הגדרנו ויישמנו אסטרטגיית צמיחה שהובילה את בזק לתוצאות עסקיות מצוינות, וצמיחה עקבית בהכנסות וברווח, לצד הפחתה משמעותית בחוב וחזרה לחלוקת דיבידנד. האסטרטגיה שהגדרנו, שכללה התמקדות בהאצת מנועי הצמיחה בסיבים האופטיים ובשדרוג מנויים למסלולי 5G בפלאפון, מוכיחה את עצמה מדי רבעון. כך גם הכניסה של יס לשיווק בנדל סיבים וצעדים נוספים, שהביאו אותה למעבר לרווח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים