רבעון טוב לגוגל: הרווח הנקי זינק ב-42%

הכנסות החברה עקפו את תחזיות האנליסטים, אולם גוגל קלאוד פספסה אותן ● עליות גם במכירות המודעות בגוגל וביוטיוב

האמנם, Gemini הוא עידן חדש לגוגל?

אלפבית, החברה האם של גוגל, סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם תוצאות טובות – עליות דו ספרתיות בהכנסות וברווחיות כאחד. עם זאת, בתחום הענן יש לה סיבה מסוימת לדאגה, או לפחות להדליק נורת אזהרה.

הדו"חות שהחברה פרסמה אמש (ג') מעידים כי היא הציגה ברבעון גידול של 11% בהכנסות ל-76.7 מיליארד דולר – 700 מיליון יותר מההערכות בשוק, שחזו שהן יגיעו ל-76 מיליארד. לעומת זאת, ההכנסות של גוגל קלאוד פספסו את תחזיות האנליסטים ועלו ב-22% ל-8.4 מיליארד דולר, כאשר הצפי היה שהן יגיעו ל-8.6 מיליארד. יש לציין שמדובר בהאטה בעלייה הרבעונית של גוגל קלאוד, שכן ברבעון השני ההכנסות של גוגל מפעילות הענן שלה גדלו ב-28%. ההאטה הזאת היוותה הסיבה העיקרית לירידה של 1.7% שנרשמה בשער המניה של החברה במסחר שמעבר לדלפק, אחרי סגירת שערי וול סטריט אמש.

אלפבית רשמה עליות גם במכירות המודעות בגוגל, שגדלו ב-9.1% ל-59.6 מיליארד דולר, ובמכירות הפרסומות ביוטיוב, שגדלו ב-12.5% לכשמונה מיליארד.

ראשי החברה יכולים להתבשם גם מסעיפי הרווחיות: הרווח התפעולי צמח ברבעון ב-24.6% ל-21.3 מיליארד דולר, הרווח הנקי זינק ב-41.6% ל-19.7 מיליארד והרווח למניה האמיר ב-46.2% ל-1.55 דולר.

"אנחנו ממוקדים בהמשך הפיתוחים בתחום ה-AI"

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל אלפבית וגוגל, הביע סיפוק "מהתוצאות ומהמומנטום של הפיתוחים של החברה, בעיקר בתחום הבינה מלאכותית. אנחנו ממוקדים בהמשך הפיתוחים בתחום זה, שיסייעו לכולם. יש לנו הצלחה רבה בהם, ואנחנו צופים למוצרים ולשירותים רבים נוספים בעתיד".

רות פורת, מי ששימשה עד לאחרונה מנכ"לית משותפת של החברה, וכעת משמשת כנשיאה וכמנהלת ההשקעות הראשית שלה, ציינה כי "העוצמה העסקית שלנו באה לידי ביטוי בתוצאות. אנחנו ממשיכים להשקיע כדי להציע ללקוחות שלנו טכנולוגיות מובילות ולעצמנו – תשואות כספיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים