גם בשבוע השלישי למלחמה – ההיי-טק נרתם למאמץ

הפעם בפרויקט המיוחד של אנשים ומחשבים: תרומות והתנדבויות של סאפ, רד האט, ראפיד וחברות נוספות

עובדי רד האט ומחשבים שהם תרמו למפונים מיישובי עוטף עזה.

זהו השבוע השלישי של המלחמה, וגם בו נמשכת ההתנדבות של גופים עסקיים, כמו גם של החברה האזרחית, לרבות מענף ההיי-טק – למען החיילים שלוחמים שם, ולמען תושבי הדרום, שסבלו קשות ועודם סובלים מנחת זרועו של החמאס.

כמו בחלקים הקודמים של הפרויקט (שזה האחרון שבהם), גם בחלק הנוכחי אנחנו מביאים בפניכם פרויקטים יפים שארגנו גופים שונים מההיי-טק.

המפרט מסודר לפי סדר ה-א"ב של שמות החברות התורמות.

גופים, חברות ואנשים שמעוניינים לפרסם את היוזמות שלהם מוזמנים לפנות אליי במייל זה.

בינת

על מנת לשרת ולתמוך בתקופת המלחמה בפעילות של ארגונים, עסקים, עמותות וגופי התנדבות מוסדרים בישראל, ולסייע לצוותי IT, פיתוח, DevOps, רכש ואחרים, בינת מציעה, בהתנדבות וללא עלות, פתרונות שייעודם התמודדות בעת המלחמה, עזרה לנפגעיםֿ, המשכיות עסקית, הקמת סביבות עבודה מרוחקות, סביבות פיתוח ייעודיות ועוד.

הכלים המוצעים:

מימון מלא של סביבות ענן חדשות, מבוססות Microsoft Azure, לצריכת משאבי הענן, החל משירותים בסיסיים וכלה בשרתי GPU, שירותי AI מתקדמים ועוד.

מימון רישוי Office365, כולל יכולות אבטחה מתקדמות, Dynamics, גיטהאב ו-PowerApps.

קיימת גם אפשרות לתמיכה מקצועית שכוללת תחזוקה וסיוע שוטף לעבודה בסביבות הענן הציבורי AWS, גוגל קלאוד ו-Azure.

לפרטים ולהצטרפות ניתן להתקשר לטלפון 050-4014880 או לפנות במייל.

ורביט

ורביט ועובדיה תרמו עשרות אלפי שקלים למען הניצולים מיישובי הדרום. התרומה היא למען השבת המעט שאפשר, כדי שהניצולים יוכלו לחזור לאט לאט לחייהם. ב-ורביט מזמינים גם אתכם להצטרף לפרויקט, ולתרום לאחד המושבים או הקיבוצים שהותקפו. התרומות, בדמות אוכל, בגדים, חיתולים, תרופות ועוד, יועברו לשטח לשורדי הפוגרום הנורא – כל אותן משפחות ששרדו את התופת. בחברה מבקשים לציין כי היוזמה היא דרך מתנדבים, בהתנדבות מלאה, למען הישובים שנפגעו במתקפת הטרור.

מחשבה טובה

העמותה, שפועלת לצמצום הפער החברתי בישראל על ידי הנגשת טכנולוגיה, פועלת בימים מורכבים אלה בכמה מישורים, על מנת לסייע לעורף:

ניידת החדשנות, JLMakers – הניידת מפעילה ימי הפוגה עבור מפונים מהעוטף שנמצאים בבתי מלון בירושלים ובסביבתה. הניידת כוללת כיתת מחשבים, כלים וטכנולוגיות מתקדמות, כגון מדפסות תלת ממד, מכונות לחיתוך לייזר, משקפי VR ומכונות סילואט, והיא מגיעה עד לבית המלון ומציעה פעילויות חווייתיות ומשפחתיות, שמתאימות לכל הגילאים. בכל אחד מהימים האלה יכולים להשתתף עד 100 איש.

מעבדה חברתית – לאור פניות רבות לתרומת מחשבים, העמותה פועלת לתרומת מחשבים למפונים מעוטף עזה, כמו גם לטובת למידה מרחוק. עד כה נתרמו עשרות מחשבים, והעמותה זקוקה לעוד מהם. ממחשבה טובה נמסר כי "המעבדה החברתית שלנו כבר עובדת על השמשת מחשבים נוספים על מנת לתת מענה לצרכים אלה. יש צורך גדול בתרומת לפטופים על מנת לתת מענה לכלל הבקשות שמגיעות. כל תרומה תסייע לנו לתת מחשב נוסף למשפחות המפונים בבתי המלון, או ללמידה מהבית".

סדנאות טכנולוגיות מקוונות – כחלק מפעילותה לאחר זכייתה במכרז 100 באוריינות דיגיטלית של מערך הדיגיטל הלאומי, מחשבה טובה פועלת מול 31 רשויות מקומיות להתאמת התכנים של הסדנאות לצרכי השעה: למידה מרחוק ושימוש באפליקציות הנצרכות לתקופת המלחמה, דוגמת זו של פיקוד העורף. כמו כן, היא מקיימת סדנאות מקוונות, עבור ילדים ששוהים בבתים תקופה ארוכה.

בנוסף, מחשבה טובה פתחה אתר בשם יחד מהבית, שמציע לקהל המבוגר ללמוד על יישומים טכנולוגיים ללא עלות. כדי להקל ולו במעט על האוכלוסייה המבוגרת, האתר כולל מאות שיעורים מוקלטים וכלים טכנולוגים במגוון נושאי פנאי והעשרה: קניות אונליין, תקשורת עם בני המשפחה והחברים, שימוש באפליקציות ווטסאפ וזום, שימושים בסמארטפון, שירותי בריאות מקוונים, קביעת תור לרופא אונליין, חיפוש מידע ברשת ועוד. כמו כן, יש באתר תכני העשרה, כגון פעילות גופנית, פודקאסטים, מוזיאונים וירטואליים וקורסי אונליין.

סאפ

סאפ תרמה מאז תחילת המלחמה רבע מיליון יורו, שהם מעל מיליון שקלים, למגן דוד אדום, והרימה תרומה לעמותת אלון ואלה, שמספקת צרכים מיידיים עבור משפחות מעוטף עזה. בנוסף, צוותי מרכז הפיתוח של החברה בישראל הקימו, בתוך ימים ספורים, פלטפורמה ייעודית, שמרכזת התנדבויות, צרכים ויוזמות אזרחיות מהשטח. עובדים בסאפ לוקחים חלק בפרויקט זה ונרתמים – החל מתרומת ציוד ואספקתו, דרך איסוף בגדים ובישול אוכל, ועד לשינוע לשטח.

קבוצת רדי

הקבוצה הקימה מערך התנדבות בסבסוד שלה, ומשבצת את העובדים לפעולות התנדבות שונות לפי בחירתם ואזור מגוריהם. כמו כן, קבוצת רדי פועלת לאיסוף תרומות כספיות עבור עמותת עדי נגב, שמעניקה סיוע לאלפי ילדים ובוגרים בעלי מוגבלויות ועבור חיילי צה"ל ששומרים על הכפר השיקומי בנגב. החברה מסרה כי היא תשווה את סכום התרומה שייאסף על ידי העובדים ותעביר אותו לעמותה.

ציוד שכבר נתרם כחלק מהיוזמה של ראפיד.

ציוד שכבר נתרם כחלק מהיוזמה של ראפיד. צילום: יח"צ

ראפיד

בראפיד חנכו מיזם מיוחד לימי המלחמה בשם כולנו, שנוצר על מנת לעזור לישראלים שאיבדו את היקר להם מכל במתן סיוע וארגון ללוויה ולשבעה. משפחות וקרובי הנופלים יכולים להזמין את כל הציוד הנדרש להם כדי לקיים הלוויה ושבעה מכובדות, כגון אוהלים, שולחנות, כיסאות וכיבוד.

כולנו הוא מיזם משותף של ראפיד ועובדיה, והוא הוקם מתוך ההבנה שמשפחות רבות שיקיריהן נפלו נזקקות לסיוע לוגיסטי, שבזמנים כאלה הוא מורכב, ובא כדי להקל עליהן להתמודד עם האבל הכבד מנשוא.

רד האט

רד האט מעודדת את עובדיה להשתמש בתוכנית התרומות הייעודית שלה כדי לתרום לארגון סיוע הומניטרי לבחירתם, כאשר היא תכפיל כל תרומה בסך של 25 דולר או יותר, עד לסכום של 1,500 דולר לעובד לשנה. החברה ממליצה לעובדים לתמוך במגן דוד אדום. בנוסף לכך, רד האט ישראל תרמה עשרות מחשבים ניידים למפוני העוטף וכן את כל הציוד הממותג שברשותה, כולל מזרנים, חולצות, מטענים ניידים ועוד, ואת כל המזון ומאות פחיות משקה שהיו במשרדיה. כמו כן, החברה שלחה מארזים מיוחדים למשפחות העובדים שנקראו לשירות מילואים.

A21 Labs

יוניקורן הבינה המלאכותית מעמיד לרשות גופי הסברה את אפליקציית Wordtune – עוזר הקריאה והכתיבה שלה, שבאמצעות הבנה של ההקשר והמשמעות מאפשר ליצור מחדש ולג'נרט טקסט, או לקרוא ולסכם טקסט בתוך שניות. השימוש באפליקציה הינו ללא עלות והוא נתרם, בין היתר, לגופים כגון משרד החוץ, דובר צה"ל וארגון Stand With Us. תרומה נוספת של החברה בעת הזו כוללת גישה חופשית וישירה לגורמי ביטחון וגופים נוספים שלוקחים חלק פעיל במאמץ המלחמתי למודלי השפה (LLMs) שהיא מפתחת.

במקביל, עובדי A21 Labs התארגנו באופן עצמאי והשיקו אתר שמתעד ומתרגם לאנגלית עדויות מהמלחמה. העדויות נשמרות במאגר שנגיש לגופים שעוסקים בהסברה ולציבור הגולשים ברחבי העולם. את העדות יש להזין לאתר בעברית או באנגלית, ולאחר מכן יתקבל טקסט באנגלית, שמלווה ברצף תמונות בפורמט סטורי, כדי שיהיה אפשר לשתף אותה ברשתות החברתיות. בהמשך, יתורגמו העדויות לשפות נוספות, דוגמת ספרדית וצרפתית, בין היתר כדי שיוכלו לשמש את משפחות החטופים לצורך תביעות בבית הדין הבינלאומי בהאג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים