הפרויקט נמשך: עוד חברות היי-טק שתורמות למאמץ המלחמתי

הפעם בפרויקט המיוחד של אנשים ומחשבים: תרומות של החברות אואזיס, מינט מדיה, פיירבלוקס ו-Protect Israel

ההיי-טק למען החיילים והתושבים בדרום.

זהו השבוע השני של המלחמה בדרום, וגם בו נמשכת ההתנדבות של גופים עסקיים, כמו גם של החברה האזרחית, לרבות מענף ההיי-טק – למען החיילים שלוחמים שם, ולמען תושבי הדרום, שסבלו קשות ועודם סובלים מנחת זרועו של החמאס.

כמו בחלקים הקודמים של הפרויקט (שזה האחרון שבהם), גם בחלק הנוכחי אנחנו מביאים בפניכם פרויקטים יפים שארגנו גופים שונים מההיי-טק.

המפרט מסודר לפי סדר ה-א"ב של שמות החברות התורמות.

גופים, חברות ואנשים שמעוניינים לפרסם את היוזמות שלהם מוזמנים לפנות אליי במייל זה.

אואזיס

חברת הגנת הסייבר אואזיס תעביר לתלמידי תיכון מהדרום שיעורי הגנת סייבר, בהתנדבות, יחד עם חברות נוספות בתחום. זאת, במסגרת מגשימים – תוכנית מצוינות של משרד החינוך ללימודי מחשבים וסייבר לתלמידי ותלמידות הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית.

מטרת היוזמה היא להעניק לתלמידים.ות מיומנויות טכנולוגיות חיוניות ולחשוף אותם לתחום הסייבר, על מנת להגדיל את הסיכוי שיעסקו בתחום בעתיד. המפגשים יתנהלו בזום ויעסקו בנושאים מגוונים: מושגי סייבר בסיסיים, אסטרטגיות התקפה מול הגנה, שפות תכנות ועוד.

אואזיס מבצעת בימים אלה פניות יזומות לתיכונים בדרום הארץ ומזמינה אותם להשתתף בפרויקט. ניתן להגיש בקשה להצטרפות במייל זה.

מינט מדיה

החברה, שמייצרת תוכן וטכנולוגיה לעולמות הספורט והבידור, לקחה חלק בפינוי תושבים מאזורי הלחימה בדרום ובהסעת חייליי מילואים אל הבסיסים השונים, באמצעות תרומת מערך אוטובוסים, שסייעו בשינועם בהתאם לצרכים המשתנים בשטח. זאת, לצד תרומה משמעותית של ציוד ומזון רב למרכז האיסוף המרכזי בהאנגר 11 ולעמותת אלון ואלה, שמעבירה אותם לתושבי הדרום, לימי הלחימה הממושכים.

כמו כן, עובדים.ות בחברה נוטלים.ות, באופן פרטי, חלק בכמה פרויקטים, כולל תרגום ועריכה של תוכן הסברתי לשפות שונות, עיצוב והוצאה לפועל של פרויקט הקרנת שמות ותמונות החטופים בטיימס סקוור בניו יורק, ומימון קמפיין דיגיטל לגיוס תרומות לשיקום קיבוץ חולית.

פיירבלוקס

בפיירבלוקס מאפשרים לעובדים לקחת חופש לטובת התנדבות, ממכסת ימי חופש שנתית בלתי מוגבלת. מהחברה נמסר כי היא מעודדת התנדבויות ועשייה לקהילה, ופתחה אופציה חדשה במערכת, של הצהרה על יום התנדבות, כך שכל מי שרוצה יכול להצהיר על כך. בנוסף, היא תומכת באנשיה ומסייעת במקרה הצורך בפתרונות לינה ושהייה.

מפיירבלוקס נמסר כי 50 מ-350 עובדיה בישראל נמצאים במילואים, והיא נמצאת בקשר שוטף איתם ותומכת בהם וביחידותיהם בציוד כללי. לטובת כלל עובדיה, החברה פתחה קו תמיכה בשיתוף עם חברת מצבים, ומעניקה סיוע פסיכולוגי, פיזי וטלפוני מיידי.

בנוסף, פיירבלוקס תומכת בעורף ובקהילות שנפגעו, ופתחה קרן תרומות עם עמותת הקבוצה בסך של 150 אלף שקלים, מהם 100 אלף שתרמה החברה ו-50 אלף שתרמו העובדים.

Protect Israel

החברה מציעה בימים אלה, ללא עלות, את מערכת האבטחה הדיגיטלית שלה. המערכת מציעה שימוש בווידיאו למניעה ולטיפול במקרי חירום, מאפשרת לבני משפחה ולחברים לסייע למי שזקוק לכך והיא בעלת זמינות מרבית, כולל על סמארטפונים ושעונים חכמים. כמו כן, מהחברה נמסר כי המערכת "משפרת את החיבור למרכזי החירום, ומוסיפה מידע חיוני, שמקטין את זמן התגובה ומציל חיים. הפתרון אף נותן שקט נפשי ומאפשר את השתקת הטלפון בזמנים מתוחים, בזכות חיבור להתראות קריטיות. כמו כן, היא מחוברת למערכות למידה ממוחשבות, שניתן להתאים למקרים ספציפיים".

המערכת של Protect Israel מופעלת באמצעות לחיצה על כפתור או קול, והיא נכנסת לפעולה בתוך פחות משנייה לאחר ההפעלה. היא מעבירה, מיידית, הודעה לאנשי הקשר, ללא תלות במצב המכשיר. כלומר, הפתרון חודר גם "מצב שינה", "עסוק" ומצבים אחרים של המכשיר. השידור והתגובות שמורים בענן בזמן אמת, ויכולים לשמש את כוחות הביטחון וגופי החירום, בעת הצורך. אין גישה מהמכשירים עצמם למידע היסטורי, אלא אך ורק לגופי החירום, מה שלדברי החברה מונע שימוש במידע על ידי גורמים עוינים. המערכת כבר עובדת מזה זמן בארצות הברית, ועכשיו היא "גוירה" לשימוש גם בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים