מגורים, כספים ומתחם VR – עוד תרומות של חברות היי-טק

הפעם בפרויקט המיוחד של אנשים ומחשבים: ורוניס, יבמ, מלם תים, רדוור, AT&T וחברות נוספות שנרתמו לעזור בזמן המלחמה

ארגזים עם תרומות ודגלי ישראל במשרדי רדוור.

זהו השבוע השני של המלחמה בדרום, וגם בו נמשכת ההתנדבות של גופים עסקיים, כמו גם של החברה האזרחית, לרבות מענף ההיי-טק – למען החיילים שלוחמים שם, ולמען תושבי הדרום, שסבלו קשות ועודם סובלים מנחת זרועו של החמאס.

כמו בחלקים הקודמים של הפרויקט (שזה האחרון שבהם), גם בחלק הנוכחי אנחנו מביאים בפניכם פרויקטים יפים שארגנו גופים שונים מההיי-טק.

המפרט מסודר לפי סדר ה-א"ב של שמות היוזמים.

גופים, חברות ואנשים שמעוניינים לפרסם את היוזמות שלהם מוזמנים לפנות אליי במייל זה.

ורוניס

החברה מהרצליה פתחה את משרדיה, כבר ביום הראשון של המלחמה, בפני משפחות שנאלצו לעזוב את בתיהן בשל המצב הביטחוני, ומציעה להן בית לשהות בו בתקופת חירום זו. הדבר התאפשר מאחר שעובדי חברת הגנת הסייבר עובדים בימים אלה מבתיהם. מתחמי הלינה המשותפים מוצעים למשפחות שפונו מאופקים, שדרות, אשקלון, עוטף עזה, קריית שמונה ועוד, ומשכנים כ-250 אנשים. יצוין כי המקום לא קולט מצטרפים חדשים.

ורוניס רכשה וציידה את המשרדים במזרונים, מצעים, עגלות לתינוקות ולולים, ומציעה לשוהים במקום מקלחות מאובזרות, וכן חדר הנקה והחתלה. החברה אף מילאה את המטבחונים שלה בכל טוב, ויש גם קפיטריה ענקית. כמו כן, עבור האוכלוסייה הדתית והמסורתית, הוקם במקום בית כנסת, המעליות פועלות כמעליות שבת, ויש אוכל כשר למהדרין.

עוד במסגרת התרומה של החברה, היא אספה עבור משפחות המפונים תרומות בגדים, וגייסה רופאי גוף ונפש. ב-ורוניס דואגים בהתנדבות גם להפעלות לילדים ולמבוגרים, עם מגוון רחב של משחקים וביקורים של שחקנים מפורסמים.

מעמדת עבודה ל-"עמדת" שינה במשרדי ורוניס.

מעמדת עבודה ל-"עמדת" שינה במשרדי ורוניס. צילום: יח"צ

טיפלתי

חברת הפינטק גייסה 2.5 מיליון שקלים לסיוע הומניטרי לנפגעי הטבח שביצע החמאס ולמפונים מהנגב המערבי. את הכסף תרמו עובדי החברה מרחבי העולם ומשקיעיה.

התרומות יועברו לגופים אלה: קרן שורש, שמציעה סיוע חירום מיידי למפונים ולנפגעי אירוע הטרור; נט"ל, שנותן מענה וטיפול בנפגעי טראומה על רקע לאומי; ישראייד – גוף שמסייע בזמן משברים הומניטריים, וחובר לקהילות כדי לתת מענה מיידי ולסייע בשיקום; וגופי החירום מגן דוד אדום ואיחוד הצלה.

יבמ

הענק הכחול פועל כדי להגן ולתמוך באנשיו וביקיריהם שנפגעו בתקופה זו של מלחמה. החברה עומדת לצד האנשים שלה, ונמסר ממנה כי הם יכולים לסמוך על תמיכתה כל עוד יזדקקו לה.

בנוסף, יבמ השיקה יוזמה לגיוס תרומות לשני ארגונים ישראליים, ששמותיהם לא נמסרו, אולם צוין כי הם מספקים תמיכה קריטית לצרכים רפואיים, מזון, דיור ועוד. בתוך יממה גויסו עבורם מאות אלפי שקלים, והנהלת החברה הודיעה שתכפיל את סכום התרומה שייאסף.

מלם תים

החברה תרמה יותר מ-1,000 טאבלטים וכמות נוספת של מחשבים לתושבי העוטף שפונו למרכזים שונים ברחבי הארץ, וכן לכוחות הביטחון ולחמ"לים שזקוקים למסכים ולאמצעי שליטה מגוונים, על מנת להתגבר על המצב הביטחוני המאתגר.

בנוסף, מלם תים חילקה ללוחמים בדרום ובצפון מאות מטענים ניידים, פליזים, ביגוד תרמי, ביגוד בסיסי (תחתונים, גרביים, חולצות, חם צוואר, כפפות וכדומה), וכן ציוד רפואי לגדודים של עובדים שגויסו בצו 8.

נטורל אינטליג'נס

החברה העבירה תרומה של מאות אלפי שקלים, יחד עם גופי היי-טק אחרים, לחיזוק צרכי הלחימה במערכת הצבאית, ציוד רפואי וציוד הכרחי ליישובים. אורן בג'יו מנטורל אינטליג'נס צוות לחמ"ל הנעדרים האזרחי שפועל באקספו תל אביב, ומסייע לפעילותו באמצעות כלי GenAI. בנוסף, החברה מעבירה טלפונים ולפטופים לאזורים שבהם התעוררה דרישה ונוצרו חוסרים.

סימולייט

סימולייט הודיעה כי היא פותחת את משרדיה במגדלי אמות בחולון למגורים עבור תושבים מהדרום ומהצפון. החברה דאגה למתחם לינה מסודר, שכולל מקלחות, מוצרי היגיינה, מזון, אינטרנט, משחקים לילדים, עמדות פינג פונג, חדר מוזיקה ועמדת פלייסטיישן. עובדי סימולייט מסייעים בתפעול השוטף של המשרד.

משחקים באזור המגורים הזמני במשרדי סימולייט.

משחקים באזור המגורים הזמני במשרדי סימולייט. צילום: יח"צ

פאגאיה

חברת הפינטק ועובדיה נרתמו לסיוע לתושבי הדרום ולחיילי צה"ל. העובדים אף המירו את תקציב ימי המחלקה לטובת התגייסות לתרומות. בין השאר, נאספו תרומות של מזון, ציוד היגייני ומשחקים לבית הילדים נווה חנה שבקריית גת, וגויס צוות של פסיכולוגים לטובת תמיכה נפשית לתושבי המועצה האזורית חוף אשקלון, שנפגעו במתקפת הטרור של החמאס.

כמו כן, עובדי פאגאיה התנדבו במיזמים של אריזת חבילות מזון לתושבים ולחיילים, נתרמו מארזי מזון ליחידות גולני, הנדסה קרבית ומגלן, וסופקו ציוד רפואי וציוד הגייני ללוחמים בשטח.

קוברה

החברה הודיעה שתתרום לכיתות כוננות בצפון הארץ 100 מערכות PROOF FR400 – מצלמות רכב משולבות, שמחוברות לאפליקציה ומשמשות כמצלמות דרך וכמצלמות ניטור והתראה מרחוק מכל מקום, 24/7, לרבות לזיהוי מצבים חריגים בקרבת הרכב בזמן אמת. מצלמות אלה אמורות לתמוך בפעילות החיונית של כיתות הכוננות. היקף התרומה נאמד במאות אלפי שקלים.

רדוור

חברת הסייבר הקימה במשרדיה בתל אביב ובירושלים נקודות איסוף תרומות ופתחה שבעה מוקדי איסוף נוספים בבתי העובדים שנרתמו לכך. כמו כן, היא פתחה פייבוקס לתרומות העובדים. פעולות נוספות שביצעה רדוור הן, בין היתר, קניית מוצרי תינוקות למשפחות בעוטף, תמיכה בצרכים ספציפיים של יחידות קטנות ומפוזרות של צה"ל, ותמיכה משמעותית בחשבונות של עמותת ידידי חטיבת גולני ברשתות החברתיות.

ALLSTARSIT

ALLSTARSIT, הישראלית במקורה, מציעה תמיכת תוכנה לחברות ישראליות שעובדים שלהן גויסו למילואים, ללא תשלום נוסף. כדי לבצע את המשימה, יש לחברה מפתחי תוכנה, אנשי DevOps, אבטחת איכות ובדיקות, מומחי סיילספורס, אנשי תמיכת לקוחות T1, T2, T3, לרבות דוברי אנגלית ברמת שפת אם, ומומחי בינה מלאכותית ולימוד מכונה.

AT&T ישראל

עובדות ועובדי החברה בארץ מנהלים.ות מערך שלם של תרומות ותמיכה ביחידות לוחמות של צה"ל, בארגונים חיוניים ובתושבי העוטף, לרבות רכישה ושינוע, מדי יום, של ציוד לחימה הכרחי ומזון. בין הציוד שנתרם: משקפי מגן, קסדות, מטענים, לוקרים ואלפי חבילות מזון.

עד כה תרמו העובדים והעובדות בארץ עשרות אלפי שקלים לטובת הפעילויות השונות. הנהלת AT&T פתחה קמפיין התרמה עבור עובדים מכל העולם המעוניינים לתרום, וציינה כי היא תשווה כל סכום שנאסף על ידם.

כמו כן, הקצתה החברה משאבים ייעודים שאיתם יכולים העובדים והעובדות להוציא לפועל יוזמות התנדבות אישיות, ובנוסף הנהלת החברה יחד עם כלל עובדיה תומכים במשפחות המגויסים מבין עובדי החברה.

במקביל, פתחה החברה קייטנה אונליין עם עשרות סדנאות לילדי העובדים וקרובי משפחתם. הסדנאות מועברות על ידי עובדות ועובדי AT&T ומפעילים חיצוניים, כדי לסייע להורים לייצר סוג של שגרה לילדים במציאות החדשה שנוצרה.

Better Life VR

המיזם מספקת חדרי VR ניידים להפגת חרדות וטיפול בטראומה לנפגעים בנפש ובגוף עבור מפוני עוטף עזה ויישובים נוספים בדרום. מתנדבים מטעמה מפעילים במקומות שונים מתחם מציאות וירטואלית שבו מוצגים תכנים שונים, לדוגמה טיולים מסביב לעולם, מדיטציה, הופעות מוזיקה ומחול, ומשחקונים. זאת, במטרה לתת לתושבים הפוגה קצרה, ואף להעלות חיוך על השפתיים שלהם.

היוזמים פתחו רשימות מתנדבים שיש להם רכב להפעלת המוקדים, ומחפשת בעלי מקצוע ואנשים פרטיים עם מלאי משקפי VR, כמו גם את המקומות שבהם שוהים הנפגעים והפצועים. ניתן להירשם כאן ו/או ליצור קשר עם מערך המתנדבים בווטסאפ 054-8297714.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים