"החמאס הצליח ממש לא רע בעולם האמיתי – למה שיתאמץ בסייבר?"

כך אמר לאנשים ומחשבים גורם ביטחוני לשעבר, שמעורה בעולם הסייבר ● מערך הסייבר: בניגוד לפייק ניוז, אין מתקפה קיברנטית על ישראל

מחבלי חמאס.

"היכולות של החמאס בסייבר אינן גבוהות, ואלה שיש לו הן בעולם הנמוך טכנולוגית, של יכולות הנדסה חברתית. במקרה של המלחמה שפרצה אתמול (ש'), הוא ממש לא היה צריך להתאמץ ולהילחם במרחב הסייבר: הממד הפיזי הלך לו ממש לא רע", כך אמר לאנשים ומחשבים גורם ביטחוני לשעבר, שמעורה בעולם הסייבר.

דבריו נאמרו על רקע שלל הפייק ניוז שמופצים מאז תחילת המלחמה על מתקפת סייבר, כביכול, על ישראל, והודעות נוספות שמקשרות את מתקפת הפתע של החמאס מאתמול לממד הקיברנטי. מערך הסייבר הלאומי הנפיק אמש הודעה ולפיה "בשעות האחרונות רצות שמועות אודות מתקפת סייבר על ישראל. מערך הסייבר הלאומי מבהיר כי בשלב זה אין (ההדגשה במקור – י"ה) מתקפת סייבר ספציפית שקשורה למצב הנוכחי. כחלק מההיערכות במשק, מערך הסייבר הנחה את הגופים החיוניים בהעלאת כוננות. אנחנו מזכירים כי בחירום, כמו בשגרה, יש להימנע מכניסה לקישורים לא מזוהים. אנחנו קוראים לציבור ולארגונים לגלות אחריות, ובכל חשד למתקפת סייבר וכן לבירור שמועות שקשורות בסייבר, יש לחייג 119". יצוין כי מאז לא פרסם המערך הודעה חדשה.

בנוסף להודעת מערך הסייבר, יצוין כי חברות אבטחה לא זיהו ביומיים האחרונים מתקפות סייבר משמעותיות. כן נערכו מתקפות מניעת שירות מבוזרות (DDoS), שנחשבות למתקפות סייבר ברף נמוך יחסית, על אתרים ציבוריים, דוגמת צבע אדום, אתרי צה"ל ומעט אתרי תקשורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים