קבוצת ה-PSG של אינטל מתפצלת לחברה חדשה

אינטל מתכוונת להנפיק את החברה במהלך 2025 - כך היא הודיעה אמש (ג') ● בחברה אומרים כי הפיצול יאפשר לחברה החדשה להאיץ את קצב צמיחתה ולהתחרות ביעילות רבה יותר בתעשיית ה-FPGA

סנדרה ריברה, סגנית נשיא ומנכ”לית מרכז הנתונים והבינה המלאכותית של אינטל, ומי שתעמוד בראש החברה העצמאית החדשה.

אינטל הודיעה אמש (ג') על כוונתה להפוך את פעילות קבוצת ה-PSG (ר"ת Programmable Solutions Group) שלה לחברה עצמאית ולהנפיק אותה בעוד כשנתיים. בחברה אומרים שהצעד הזה ייתן לחברה החדשה את האוטונומיה והגמישות הנדרשות כדי להאיץ את קצב צמיחתה ולהתחרות ביעילות רבה יותר בתעשיית ה-FPGA, שמשרתת מגוון רחב של שווקים, כולל מרכזי נתונים, תקשורת, תעשייה, רכב, תעופה וחלל, והמגזר הביטחוני. בראש החברה החדשה תעמוד סנדרה ריברה, סגנית נשיא והמנהלת הראשית של קבוצת הדאטה סנטר והבינה המלאכותית של אינטל.

פעילותה העצמאית של PSG תחל ב-1 בינואר 2024. אינטל צפויה לדווח עליה כיחידה עסקית נפרדת החל מפרסום הדו"חות הכספיים שלה לרבעון הראשון של 2024. במהלך השנתיים-שלוש הקרובות, היא תנקוט בצעדים פיננסיים שונים, בין השאר מציאת משקיעים שירצו לרכוש חלקים מהחברה החדשה או לבצע הנפקה, אך בכל מקרה, השליטה בה תישאר בידי אינטל.

לפי ההודעה של חברת הענק, שתי החברות יישארו מתואמות אסטרטגית, כולל המשך הקשר של PSG עם שירותי הפאונדרי של אינטל (IFS). זאת, כדי לטפל בתחומים מרכזיים בשוק ה-FPGA. עוד אומרים באינטל כי בהתבסס על הפיילוט המוצלח של תוכנית העמידה באספקה של PSG, הקשר שירותי הפאונדרי יאפשר גם ל-PSG לספק ללקוחותיה צפי גדול יותר של אספקה מותאמת לצרכים, ולהבטיח שרשרת אספקה עמידה יותר.

"הכוונה שלנו להקים את PSG כעסק עצמאי ולצאת להנפקה היא דוגמה נוספת לערך הרב שאנחנו דואגים לספק עבור בעלי העניין שלנו. מהלך זה יעניק ל-PSG את העצמאות הדרושה לה כדי להמשיך ולהגדיל את נתח פעילות ה-FPGA של הקבוצה ולבדל את עצמה עם יכולת ועמידות באספקה מ-IFS, ויאפשר לצוותי המוצר של אינטל להתמקד בעסקי הליבה ובאסטרטגיה ארוכת הטווח שלה", אמר מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר.

הצפי: צמיחה של יותר מ-9% בשוק ה-FPGA

על פי הערכות, שוק ה-FPGA צפוי לצמוח בקצב צמיחה שנתי של יותר מ-9%, מהכנסות של שמונה מיליארד דולר ב-2023 ל-11.5 מיליארד דולר עד 2027. בשיחות שערכה אינטל עם אנליסטים ברבעון השני של 2023, החברה הדגישה שיחידת ה-PSG שלה רשמה במהלכו הכנסות שיא, זה הרבעון השלישי ברציפות. בחברה אומרים כי היחידה עומדת במפת הדרכים של המוצר שלה, כולל השקת Intel Agilex 7 ברבעון השני של השנה. PSG כבר השיקה 11 מתוך 15 המוצרים החדשים שהיא חזתה שתשיק ב-2023.

ההכרזה הנוכחית באה בעקבות השלמת הנפקה מוצלחת של עסקי מובילאיי שאינטל ביצעה אשתקד, ולאחר שביין קפיטל ו-TSMC הכריזו שיבצעו עד סוף השנה בחברה הבת של אינטל IMS Nanofabrication.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים