אחרי ההנפקה המוצלחת: מניות מובילאיי זינקו בכ-40%

המשקיעים הגיבו בהתלהבות אתמול (ד') כשהחברה הבת של אינטל, הישראלית במקורה, שבה להיסחר בבורסה לאחר חמש שנות היעדרות ממנה ● בכמה עלה שווי החברה אחרי יום המסחר הראשון?

התחילה את המסחר בבורסה ברגל ימין. מובילאיי.

הבכורה של המסחר במניות מובילאיי בבורסת נאסד"ק התרחשה אתמול (ד'), והמשקיעים קיבלו את המניה בהתלהבות. בתום המסחר היומי המניה עלתה ב-37.95%, ל-28.97 דולר. הדבר מהווה עלייה של 7.97 דולר ממחיר ההנפקה שעמד על 21 דולר למניה, ושנקבע שלשום.

האירועים של יום המסחר הראשון הם דרמטיים גם בהיבט של שווי החברה – עם ההנפקה שווי השוק של מובילאיי נקבע על 16.7 מיליארד דולר, אך אחרי העלייה של אתמול שווי השוק של החברה קפץ ל-23.07 מיליארד דולר.

כידוע, מובילאיי – חברה העוסקת בפיתוח טכנולוגית נהיגה אוטונומית וייצור ומערכות סיוע מתקדמות לנהג, המבוססות על טכנולוגיות עיבוד תמונה, שבבי מחשב, ותוכנה – נוסדה ב-2014 על ידי פרופ' אמנון שעשוע וזיו אבירם, ושלוש שנים מאוחר יותר נרכשה על ידי אינטל באחד האקזיטים הגדולים של חברה ישראלית – תמורת 15.3 מיליארד דולר.

מניות מובילאיי התחילו להיסחר בבורסת בשנת 2015, אך כאמור, אחרי שהחברה נרכשה על ידי אינטל היא הפכה לחברה בת של אינטל וחברת האם מחקה אותה מהמסחר. עכשיו, בגלל סיבות פיננסיות, אינטל החליטה להנפיק אותה מחדש, ולמרות שהיו חששות שבגלל מצב השוק תהיה זו הנפקה בעייתית – התוצאות הן מעבר לציפיות האופטימיות ביותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים