פיירבלוקס הישראלית רוכשת חברת פתרונות בלוקצ'יין

גורמים בשוק מעריכים שהיקף הרכישה הוא כעשרה מיליון דולר ● החברה הנרכשת היא אוסטרלית, ומתמחה בפתרונות טוקניזציה, המאפשרים מסחר בטוח יותר על פלטפורמות בלוקצ'יין

עידן עפרת, שותף מייסד ומנהל מוצר בחברת פייברלוקס.

חברת פיירבלוקס (Fireblocks) הישראלית, המפתחת פתרונות לניהול נכסים דיגיטליים על בלוקצ'יין, רכשה בסוף השבוע את חברת בלוקפולד (BlockFold) האוסטרלית, המתמחה בפתרונות טוקניזציה במסחר בבלוק צ'יין בין ארגונים מוסדות פיננסים וממשלות.

פיירבלוקס לא פרסמה את סכום הרכישה, אבל גורמים המעורים בעסקה מעריכים כי היקף הרכישה הוא כ-עשרה מיליוני דולרים.

חברת פיירבלוקס הוקמה ב-2018 על ידי מספר יוצאי יחידות עילית טכנולוגיות מתחום הסייבר, והיא נחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בפיתוח פתרונות שמגבירים את האמון בין גורמי מסחר בעולם על גבי בלוקצ'יין. החברה מעסיקה מעל 600 עובדים, מתוכם 350 במרכז הפיתוח בישראל. באחרונה ענה מיכאל שאולוב, מייסד משותף ומנכ"ל פיירבלוקס, על שאלון אודות החברה במדור המו"פ של ישראל של אנשים ומחשבים ושפך אור על פעילות החברה בארץ.

לדברי עידן עפרת, שותף מייסד ומנהל מוצר בחברת פייברלוקס, "הרכישה תרחיב את יכולות הטוקניזציה של פיירבלוקס ותאפשר לה לספק ללקוחותיה מעטפת שירות מלאה באמצעות הרשת שלה". הוא הסביר כי הפתרון של החברה הנרכשת מאפשר להעביר נכסים דיגיטליים, כגון מטבע הדולר, באופן מיידי, ישירות בין שני ארגונים בצורה מאובטחת על פלטפורמת הבלוקצ'יין.

עפרת ציין כי כיום תהליכי העברת כספים בין גופים נעשים בתיווך מערכות בנקאיות פיננסיות המבצעות בפועל את העסקה רק אחרי 24 שעות, בעוד שהפתרון החדש מייצר אפשרות לעסקאות מיידיות, שהן קריטיות ביותר לגופים ומוסדות.

פתרונות פיירבלוקס מוטמעים ב-1,800 גופים בינלאומיים, ביניהם בנקים, בורסות, קרנות גידור ועוד. בישראל הלקוח המרכזי של החברה הוא הבורסה לניירות ערך בתל אביב, שאימצה במאי השנה גם את הפתרונות של החברה האוסטרלית הנרכשת, ומכאן התהדק שיתוף הפעול בין שתי החברות. הפתרון המשולב שפועל בבורסה, מסדיר ומייעל א כל נושא אגרות החוב, על פלטפורמת הבלוקצ'יין.

יצוין כי זוהי אינה הרכישה הראשונה שמבצעת החברה. בפברואר אשתקד רכשה פיירבלוקס את חברת פירסט דיגיטל, בעסקה בהיקף של 100 מיליון דולר, שאפשרה לה להרחיב את הטכנולוגיה לביצוע תשלומים על פלטפורמת הבלוקצ'יין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים