מטא וסטוריפייל מציגות סיפור של ניצולת שואה ב-VR

בסיוע הארגונים אונסק"ו, הקונגרס היהודי העולמי ו-ועידת התביעות פיתחו החברות את "תגידי לי, אינגה" - יישום שמאפשר לשוחח במציאות מדומה ומורחבת, מבוססת AI, עם אינגה אורבכר, ששרדה את גטו טרזיינשטט

Tell me inge. סיפורה של ניצולת השואה אינגה אורבכר המוצג כחוויית מציאות מדומה ייחודית.

אמש (ד') הושק לראשונה בניו-יורק יישום ייחודי, המאפשר המשך הנצחה וזכר שואת העם היהודי, בתוך הישענות על יכולות טכנולוגיות חדשניות אחרונות.

מטא (Meta) שיתפה פעולה עם מספר גופים – חברת סטוריפייל (Storyfile), אונסק"ו, הקונגרס היהודי העולמי וועידת התביעות – ויחד איתם פיתחה את "תגידי לי, אינגה" (Tell Me, Inge). מדובר ביישום המאפשר שיחה אינטראקטיבית במציאות מדומה (VR) ומורחבת (XR), מבוססת בינה מלאכותית, שמפיחה חיים בזיכרונותיה של אינגה אורבכר, ניצולת שואה ששרדה בילדותה את גטו טרזיינשטט

יצרו את סיפורה של ניצולת השואה אינגה אורבכר, ביישום מבוסס מציאות מדומה ו-AI. סטוריפייל ומטא.

יצרו את סיפורה של ניצולת השואה אינגה אורבכר, ביישום מבוסס מציאות מדומה ו-AI. סטוריפייל ומטא. צילום: לכידת מסך מהיישום. יח"צ

"תגידי לי, אינגה" מספר את סיפורה ומעלה את זיכרונותיה של אורבכר, ששרדה את הגטו כילדה בת שבע. זהו כלי חינוכי ראשון מסוגו שממנף את המציאות המדומה והמורחבת, ושפותח באמצעות טכנולוגיות AI והנפשות תלת-מימד ידניות. הוא מאפשר לצופים לקחת חלק במסע אישי ועמוק בחייה של אורבכר, וגם להשתתף ישירות בשיחה עם אינגה ולשאול אותה שאלות. היישום ניתן להורדה בחינם באנגלית ובגרמנית, והוא זמין לשימוש הקהל הרחב (מעל לגיל 13) באמצעות קסדת VR, במחשב או במכשיר נייד.

הצוות שעומד מאחורי הכלי עבד בשיתוף פעולה הדוק עם מומחי שואה והיסטוריונים במהלך ואחרי תהליך הפיתוח, על מנת להבטיח דיוק ורגישות. מיזם זה מגיע בתקופה שבה העולם רואה עלייה הן בהכחשת השואה והן באנטישמיות, ועל כן ישנה חשיבות עצומה ביצירת כלי חינוכי כזה, דווקא היום.

ניק קלג, נשיא ליחסים בינלאומיים ב-מטא.

ניק קלג, נשיא ליחסים בינלאומיים ב-מטא. צילום: מטא

"הזדמנות ייחודית לאנשים ברחבי העולם להתחבר להיסטוריה"

ניק קלג, נשיא ליחסים בינלאומיים ב-מטא: "מיזם זה הוא דוגמה מצוינת לאופן שבו טכנולוגיות סוחפות יכולות לעזור בבניית אמפתיה, ולעודד אנשים לחשוב על חינוך ועל זיכרון השואה. זו הזדמנות ייחודית לאנשים ברחבי העולם להתחבר להיסטוריה, ללמוד מהעבר, ולבנות עתיד אמפתי יותר".

אינגה אורבכר הציגה את השיקולים שלה סביב השתתפותה במיזם המרתק ואמרה: "כולנו רוצים להישאר בחיים לנצח. החיים שלי הם נס, וזו חובתי להמשיך ולספר את הסיפור שלי. המשאלה שלי היא שכל ילד יגדל בשלום, ושלא יסבול רעב או מדעות קדומות. אני לא טובה עם טכנולוגיה, אבל אני בהחלט אוהבת רעיונות חדשים, ואנחנו חיים בעידן אחר כיום. ילדים לומדים בצורה שונה מהאופן שבו אני למדתי, וזה חייב להיעשות עם טכנולוגיה כיום. לכן, צריך לעשות את זה מעניין – ולעשות את זה טוב. צריך ללמד את הדור הצעיר את הדברים החשובים, בקול שלהם, ובעזרת הטכנולוגיה שהם רוצים ללמוד ממנה".

סטפן סמית', מנכ"ל סטוריפייל: "עדויות מגיעות בצורות רבות. זו העדות של אינגה: המילים שלה, חייה, הזיכרון שלה. הטכנולוגיה צריכה תמיד לשרת את האנושות, לא להיפך. השיחה האינטראקטיבית הזו מעודדת תלמידים צעירים לשאול יותר שאלות, לפגוש אותה פנים אל פנים ולשקוע בעולם של מילים ותמונות. יחד עם השותפים שלנו, אונסק"ו והקונגרס היהודי העולמי, אנחנו מקווים שצעירים בכל העולם ילמדו וישכילו מכל מה שיש לאינגה להעביר הלאה ולהנציח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים