מכבי הטמיעה מערכת לניהול תהליכי בדיקות מעבדה – במיליונים

המערכת היא של SCC האמריקנית, ולדברי קובי כץ, מנמ"ר מכבי, היא "תאפשר לנו להתמודד עם התפתחויות טכנולוגיות ואתגרים עתידיים תוך שמירה על דיוק ואמינות"

קובי כץ, סמנכ"ל וראש חטיבת הטכנולוגיות במכבי שירותי בריאות.

מכבי שירותי בריאות הטמיעה באחרונה מערכת שמנהלת את תהליכי הבדיקות במעבדות. בשלב ראשון, המערכת הוטמעה במעבדה המרכזית של הקופה ברחובות, ובעתיד היא צפויה להיות מוטמעת במעבדות נוספות. היקף הפרויקט עומד על מיליוני שקלים.

יש לציין שמכבי שירותי בריאות משרתת מעל 2.6 מיליון מבוטחים בפריסה ארצית, והמעבדה המרכזית שלה מבצעת יותר מ-45 מיליון בדיקות מעבדה בשנה. אלה מנוהלות בצורה ממוחשבת, בעזרת רובוטים ומערכות אחרות.

עד היום לא הייתה למכבי מערכת מרכזית, שמנהלת ועוקבת אחרי תהליכי הבדיקות – החל מהרגע שהן מגיעות למעבדה ממרפאות הקופה ברחבי הארץ ועד לסיום האבחונים. תהליכים אלה נוהלו עד עתה על גבי מערכות שונות.

המערכת שנבחרה היא של SCC האמריקנית, שמתמחה בפתרונות מידע מעבדתיים וגנטיים בסביבות מורכבות, ויש לה ותק של 40 שנים בתעשיית ה-IT לתחום הבריאות. במכבי אומרים שהטכנולוגיה החדשנית שיש במערכת תאפשר לקופה לייעל את תהליכי הבדיקות, תגביר את האוטומציה שלהם ותקצר משמעותית את זמני התגובה.

"החלפת המערכת – חלק ממאמץ מתמשך לשדרוג התשתית המחשובית"

לדברי קובי כץ, סמנכ"ל וראש חטיבת הטכנולוגיות במכבי שירותי בריאות, "הקמת המערכת החדשה היא חלק ממאמץ מתמשך שלנו לשדרג את התשתית המחשובית. המערכת תאפשר לנו להתמודד עם התפתחויות טכנולוגיות חדשות ואתגרים עתידיים, תוך שמירה על דיוק ואמינות מרביים".

כץ נכנס לתפקידו מוקדם יותר השנה, לאחר שפרש מרפאל, והחליף את ליאורה בן אפרים. "עם כניסתי לתפקיד קידמתי תכנון אסטרטגיה חדשה, המותאמת לצרכי הקופה וכוללת עשרות פעילויות חדשות, שיבואו לידי ביטוי בשנה הבאה", אמר.

יגאל וידאל, משנה למנכ"ל וראש חטיבת התפעול במכבי שירותי בריאות, אמר כי "אנחנו הראשונים בארץ להטמיע מערכת מתקדמת כזאת, שתאסוף את המידע ותיתן את תוצאות הבדיקה בפרמטרים מדויקים כאלה. זאת, ממגוון מכשור דיאגנוסטי מתקדם במעבדות השונות".

ז'ילבר חכים, מנכ"ל SCC, ציין שהחברה תמשיך לפעול בצורה רחבה בשוק הישראלי ולהטמיע פתרונות פונקציונליים בתחומי המוצרים הקליניים, האנטומיה והגנטיקה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד

    ותודה לנועם הנגבי שיזם וסגר את החוזה, אופיר קדוש, גיא רם וליאורה בן אפרים שקידמו (עם קורונה באמצע), ענת שבלעדיה לא היה כלום, ועתה הגיע זמן קצירת הפירות וגזירת הסרט

אירועים קרובים