"המרכז של סיילספורס בארץ חושב מאוד מאוד רחוק"

כך אמר רמי סגל, סמנכ"ל ניהול מוצר בסיילספורס, בשיחה עם אנשים ומחשבים ● סגל סיפק בראיון פרטים על הפיתוחים של סיילספורס בגזרת ה-AI היוצרת, אשר היוותה את מרכז העיסוק בכנס דרימפורס העולמי שנערך בשבוע שעבר

רמי סגל, סמנכ"ל ניהול מוצר, סיילספורס.

בשנת 2019 רכשה סיילספורס את הסטארט-אפ הישראלי בונובו והטמיעה אותו באקוסיסטם המוצרים שלה. אחד האנשים שעשו את הדרך יחד עם החברה היה רמי סגל, שאוחז היום בתפקיד חשוב בתהליך פיתוח המוצרים של ענקית ה-CRM העולמית, כשפלטפורמת איינשטיין 1 החדשה – שהוכרזה בכנס דרימפורס בשבוע שעבר בסן פרנסיסקו – נשענת באופן מובהק על פיתוחים ישראליים.

במסגרת הכנס, ישב כתב אנשים ומחשבים לשיחה עם סגל, שעסקה בעבודה שלו בסיילספורס, במחשבות שלו על הטכנולוגיה עליה הוא עובד, וכמובן בחשיבות הסניף הישראלי במארג הכללי של החברה.

שאלה: מה הייתה, מבחינתך, הסיבה העיקרית להמשיך לעבוד בסיילספורס אחרי הרכישה?
תשובה: "כשאתה נרכש על ידי סיילספורס כסטארט-אפ קטן, המטרה שלך היא לעשות סקייל, להביא את המוצר שלך לגודל עצום, כמה שיותר גדול. והנה עכשיו, בכנס הזה אנחנו משיקים את המוצר שלנו, שלוקח שיחות מכירה ויודע לתמלל ולהוציא מהן תובנות, ל-17 אלף אנשי המכירות של סיילספורס. הגרסה שהוצאנו בכנס עושה שימוש בבינה מלאכותית יוצרת (Generative AI/ GenAI), על מנת להוציא סיכום שיחה אמין, מדוייק ומכוון משימות. זה הולך להיות זמין לכל הלקוחות של סיילספורס – וזה מהסטארט-אפ הקטן שלנו – זה מגניב!"

שאלה: האם אתה יכול לתאר את ההשתלבות של הטכנולוגיה שמפותחת בישראל אל מול המערכת העולמית של סיילספורס?
תשובה: "כדי להבין את זה צריך קודם כל להבין את ההיסטוריה – הכל התחיל עם רכישות של סיילספורס, מגמה שסיילספורס הפסיקה כדי לעשות קונסולידציה של כל הטכנולוגיות, וסיילספורס רוצה להפסיק לעבוד באופן מבוזר. עכשיו כל הטכנולוגיה יושבות יחד – שכבה אחודה של מידע בדאטה קלאוד, שעל גביה נבנית שכבה נוספות של בינה מלאכותית יוצרת. הרכישות בישראל התחילו עם חברות שעבדו על AI לתחום המכירות. המודלים שהשתמשו בהם לפני חמש שנים בעולמות ה-AI הם לא מה שיש היום – אלו היו מודלים סטטיסטיים לחיזוי, בעולמות של עיבוד נתונים, תחזיות. אחרי שרכשו את אימפליסיט ואת דטורמה וקליק סופטוור, עם השנים המרכז בארץ פיתח התמחות בבינה מלאכותית".

התרשם מהרעיונות הישראליים. מארק בניוף, מנכ"ל ומייסד סיילספורס, שפתח את Dreamforce 2023.

התרשם מהרעיונות הישראליים. מארק בניוף, מנכ"ל ומייסד סיילספורס, שפתח את Dreamforce 2023.

ישראל והחידושים של סיילספורס

שאלה: אתה יכול להרחיב על זה?
תשובה: "השיא היה באחד ההאקתונים (בסיילספורס יש האקתון כל שלושה חודשים – ע"פ), שבו נתנו לישראלים להתפרע והם פיתחו דברים מרשימים. מארק בניוף, משתמש נלהב של סלאק, שם לב לזה. מה שקורה היום זאת התוצאה של כל זה – כל אחד בנה חוויית AI משלו, והדבר הזה הלך וצמח. אתה יכול לראות את התוצאות בכנס ה-AI הגדול בעולם שסיילספורס מובילה".

שאלה: מה בעצם מגביל אתכם?
תשובה: "מה שעומד לנגד עינינו הם הלקוחות ואיך אנחנו פותרים את הבעיות שלהם. הלקוחות שלנו קונים תוכנה בתחומים של מכירות, של קונטקט סנטרס, של מרקטינג ואי-קומרס ותקשורת עם סלאק. תאמין לי – זה מספיק".

שאלה: סיפרת קודם איך זה התחיל, אבל מה אתה יכול לספר על מה שקורה עכשיו בפיתוח בישראל?
תשובה: "את כל הפרוטוטייפים שאתה רואה היום, למשל ה-קו פיילוט, פיתחו בישראל. האבטיפוס של מה שהוצג היום כ-קו פיילוט, פותח במרכז שלנו בתל אביב. האנשים שלנו ישבו וחשבו איך אפשר להשתמש ביכולות החדשות של בינה מלאכותית יוצרת – והגיעו לקונספט של קו פיילוט, שיושב ממש בתוך התוכנה, ומסוגל לענות על שאלות בקונקסט של CRM. זה הכל נבנה כתוצאה מהאג'יליטי של המרכז בישראל ושל היכולות שלו, וזה ייחודי לישראל. אגב, גם צוות איינשטיין יושב בארץ ותמיד מרכזו היה בארץ".

שאלה: בהשוואה לטכנולוגיות אחרות, האם פיתוח של AI הוא דבר מסובך יותר?
תשובה: "בניגוד לפעם, הפיתוח של הבינה המלאכותית נהיה הרבה יותר פשוט והדבר מנגיש את זה להרבה יותר מהנדסים. ישנם גם יותר פתרונות מוכנים מהקופסה. הנגישות הזו מאתגרת אותנו לקחת את זה לשלב הבא".

שאלה: ומה השלב הבא?
תשובה: "לחשוב באמת איך בונים ארכיטקטורה נכונה, שמאפשרת לבינה המלאכותית היוצרת להיות רלוונטית בכמה שיותר מקומות ב-CRM. לדוגמה, יש המון שיחות בין קונים ומוכרים ויש נושאים רבים שמדברים עליהם, יש גם תתי-נושאים, ויש לכל נושא הקשר – איך אתה יכול באמצעות AI ליצור סיכומים לכל תת-נושא, באופן שמנגיש את המידע בקלות לאנשים הרלוונטים בארגון, בשיווק, במכירות, בכספים ובפיתוח המוצר.

המרכז בארץ חושב מאוד מאוד רחוק – על דברים תשתיתיים, בעיות גדולות, שאחרי זה, כשאנחנו מביאים פתרונות לשולחן ומראים דמו, האסימון נופל והארגון מבין שאפשר לקחת את זה לכל מיני תחומים שונים. הקו-פיילוט של סיילספורס מגדיר מחדש את את התקשורת בין העובד ל-CRM – זה סוג מחשבה שיש רק בארץ".

שאלה: לסיום, יש לך המלצה ליזמים שרוצים לחשוב על משהו מעניין לפתח?
תשובה: "יש לנו Exchange App שמאפשרת לכל חברה לבנות ביזנס על סיילספורס, לבנות תוספים לתוכנה, גישה ל-API, אוטומציות. יש המון מקום לשיתופי פעולה".

שאלה: ויש לך עצה לאיזה מוצר שלא מספיק מפתחים אליו ואולי שווה לשים עליו את הדגש?
תשובה: "סלאק, ללא ספק. יש המון אפשרויות, המוצר נמצא בצמיחה אגרסיבית ויש הזדמנות אדירה בתחום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים