כנס סיילספורס: בניוף חשף "פלטפורמת AI אמינה" – איינשטיין 1

איינשטיין 1, שהושקה בידי המנכ"ל בפתיחת דרימפורס, היא מערכת ה-AI החוזה ומחוללת הראשונה בתחום ה-CRMים ● סיילספורס טוענת שהיא מתבססת על עקרון האמון, בניגוד למערכות מקבילות שעלולות לפגוע בפרטיות המשתמשים

התרשם מהרעיונות הישראליים. מארק בניוף, מנכ"ל ומייסד סיילספורס, שפתח את Dreamforce 2023.
הכניסה אל דרימפורס, הכנס השנתי של סיילספורס.

הכניסה אל דרימפורס, הכנס השנתי של סיילספורס. צילום: עופר פרוסנר

האגדה מספרת שדרימפורס, הכנס השנתי של סיילספורס, נערך כל שנה בסן פרנסיסקו פשוט כי למארק בניוף, מייסד ומנכ"ל החברה, לא בא לצאת מהעיר. אך יאמר לזכותו, שאם כבר הוא הזמין אליו את כל העולם (וכל העולם אכן בא), הוא דואג שאף אחד יצטער שהגיע. כבר מהרגע הראשון שנכנסים בשער ה"פארק הלאומי" דרימפורס, אל תוך ה"יער" שהוקם במרכז הכנסים מוסקונה, מבינים שמשהו כאן הוא לא כמו עוד כנס טכנולוגי מעונב ורגיל.

וכך, עוד לפני שבניוף דיבר מילה אחת בנאום הפתיחה המרכזי של Dreamforce 2023, באולם שהיה מסודר יותר כמו להופעת רוק מושקעת (עם במה עגולה במרכז), הופיעו זוג מוזיקאים קשישים מהוואי, הוקרן סרט מרגש על מייק הס, איש היי-טק שאיבד את ראייתו בשנות העשרים שלו והקים את המכון הטכנולוגי לעיוורים – מוסד שמסייע לעיוורים ועוזר למעסיקים שונים לנצל את הפוטנציאל הגלום באוכלוסייה הזו. אחר כך עלה לבמה המוזיקאי דייב מתיוס, שביצע שני שירים.

גם בדרימפורס – הנושא החם של התקופה, AI

ורק אז עלה בניוף, ואחרי שסיפר על ההצלחה של החברה ביפן, ונתן מבט על 25 שנות החדשנות של החברה אותה הוא מוביל, הוא נכנס בעובי הקורה בתחום החם של התקופה האחרונה – מהפכת ה-AI.

למעשה, כל הכנס כולו עומד בסימן הבינה המלאכותית, תחום שממנו אי אפשר להתעלם.

הדבר שבניוף מבקש להתעכב עליו בהקשר של ה-AI וסיילספורס, הוא שהמהפכה שהם מבקשים לעשות היא מהפכה עם אמון (Trust). מה למשל זה אומר? בניוף הסביר שבעוד ש-LLMs (מודלי שפה גדולים) אחרים (והוא לא הזכיר שמות, אבל לא קשה להבין למי הוא התכוון) שותים ואוכלים את המידע של המשתמשים שלהם, כך שאם מכניסים לתוכם מידע קשה לדעת איך ישתמשו בו, הרי שבמערכות של סיילספורס, כך לטענת המייסד, המידע "מושחר" עבור המערכת, והיא לא צריכה אותו. 

ואז בניוף הכריז על איינשטיין 1, ההשקה המרכזית של הכנס. מדובר במערכת ה-AI החוזה ומחוללת (Generative and Predictive) הראשונה בתחום ה-CRMים, כשהתכונות העיקריות שלה הן שהיא משולבת, אינטליגנטית, אוטומטית, פתוחה, ונדרשת לפיתוח מועט קוד (Low code) או אפילו בלי קוד בכלל.

תשתית הדאטה הייחודית של סיילספורס מסייעת לחברות לארגן את הדאטה בצורה הרמונית ואחידה ולהצליב נתונים בין כל יישומי סיילספורס, כך שיישומים שונים הבנויים על פלטפורמת הליבה יוכלו לתקשר זה עם זה. באמצעות תשתית זו, נוצרת תצוגה אחידה של הנתונים ברחבי הארגון, ללא קשר לאופן שבו הנתונים הללו בנויים במערכות הפנימיות.

ההקשר הישראלי של איינשטיין 1

חשוב לציין שחלק גדול מהפיצ'רים של הפלטפורמה מקורם בצוות הפיתוח הישראלי של החברה, שהוקם עם רכישת הסטארט-אפ בונובו לפני מספר שנים וראיון עם רמי סגל, שלקח חלק פעיל בפיתוח, יופיע באנשים ומחשבים בימים הקרובים.

אחרי בניוף עלה פרקר האריס, מנמ"ר סיילספורס, ופירט קודם כל על שכבת ה-trust של האיינשטיין 1, עליה כתבנו קודם, ואחר כך הסביר על הדאטה קלאוד (Data Cloud), מנוע הנתונים בזמן אמת של סיילספורס – שעובד עם כל הייפרסקיילר (לפי האריס, סיילספורס תיצור שותפות עם כל ספק, והוא ציין את אמזון, סנופלייק ועוד). הדאטה קלאוד מאחד ומשלב את נתוני הלקוח, תוכן ארגוני, נתוני טלמטריה, שיחות סלאק ונתונים מובנים ובלתי-מובנים (structured and unstructured) אחרים כדי ליצור תצוגה אחידה ומפורטת של הלקוח. כבר היום, הסביר האריס, דאטה קלאוד מעבדת 30 טריליון טרנזקציות בחודש, ומחברת ומארגנת 100 מיליארד רשומות בכל יום.

מנוע ה-LLM שלה לא משתמש במידע כמו מנועי AI אחרים. סיילספורס.

מנוע ה-LLM שלה לא משתמש במידע כמו מנועי AI אחרים. סיילספורס. צילום: עופר פרוסנר

הקו-פיילוט החדש של סיילספורס

הכרזה נוספת ומעניינת מהנאום המרכזי הייתה על הקו-פיילוט החדש של סיילספורס. קו-פיילוט (או טייס המשנה בעברית), הוא עוזר שיחה מבוסס Generative AI, המובנה בחוויית המשתמש של כל היישומים של סיילספורס. Einstein Copilot ישפר פרודוקטיביות של משתמשים על ידי סיוע במשימות שונות בעבודה ובמשימות השוטפות שלהם, ויאפשר להם לשאול שאלות בשפה טבעית ולקבל תשובות רלוונטיות ומהימנות המבוססות על נתונים מאובטחים של החברה מהדאטה קלאוד.

אל הקו-פיילוט מצטרף גם הקו-פיילוט סטודיו – שבאמצעותו חברות יוכלו לבחור כישורים ומודלים ספציפיים של AI שיעזרו במשימות שונות – סגירת עסקאות מכירה מהר יותר, ייעול שירות הלקוחות, יצירת אתרים באופן אוטומטי, המבוססים על גלישה מותאמת אישית, או הפיכת הנחיות בשפה טבעית לקוד. הקו-פיילוט סטודיו יאפשר להגדיר את הקו-פיילוט לשימוש בערוצים אחרים הפונים לצרכן, כמו אתרי אינטרנט, להפעלת צ'אט בזמן אמת, סלאק, ווטסאפ או סמס.

ואם כבר מדברים על סלאק, הרי שגם לגביו הייתה הכרזה במהלך הנאום – מנכל"ית סלאק, לידיאן ג'ונס, סקרה את – ניחשתם נכון – תכונות ה-AI החדשות של פלטפורמת התקשורת הארגונית.

לסיכום הנאום המרכזי – אפשר להגיד שמצד אחד כל מה שמסביב מרגיש כמו מסיבה אחת גדולה, אבל כשזה מגיע לחידושים, ובמיוחד בתחומי הבינה המלאכותית – נראה שסיילפורס באה מוכנה מאוד למשחק, וכמו שאומר מתיו מקונוהיי, שאמור לדבר במהלך הכנס, "עולם ה-AI הוא כמו המערב הפרוע – אז עכשיו צריך למצוא את השריף", וסיילספורס בהחלט מכוונת לשם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים