"האתגר: להביא לשוק מעבדים שצורכים פחות ומבצעים יותר"

כך אמר יגאל שמאייב, מנהל מכירות אזורי בכיר ב-AMD, בכנס Dell Technologies Forum TLV 2023 ● "דל היא אחד מלקוחות ה-OEM של AMD ושיתופי הפעולה עימם בעולמות השרתים, ה-AI וה-GPU, גדלים ומתרחבים מדי שנה"

יגאל שמאייב, מנהל מכירות אזורי בכיר ב-AMD.

"מנהלי המחשוב בארגונים כיום ניצבים למול כמה בעיות: הצורך במענה לדרישה ליותר ביצועים; הטיפול ביותר נתונים, לרבות ביג דאטה; והרצון לחסוך בצריכת אנרגיה ולהוריד את ההספק. אנו מביאים לשוק רכיבים המציעים עד פי שניים יותר ביצועים לכל מעבד ליבה – לעומת המתחרים", כך אמר יגאל שמאייב, מנהל מכירות אזורי בכיר ב-AMD.

שמאייב דיבר בכנס הלקוחות השנתי של דל, Dell Technologies Forum TLV 2023.

הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ג') בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות אלפי לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

ענקית השבבים AMD פועלת בישראל מזה כשני עשורים באופן עקיף, וזה שנה באופן ישיר, לאחר שהיא רכשה ב-2020 את זיילינקס (Xilinx) תמורת סכום עתק של 49 מיליארד דולר. הרכישה סייעה ל-AMD במאבקה בשוק השבבים הרותח, ובמיוחד במלחמתה מול אינטל (Intel) ואנבידיה (Nvidia).

AMD ידועה בעיקר בייצור מיקרו-מעבדים, ומתחרה באינטל בשוק השבבים, המשמשים להפעלת מחשבים אישיים, קונסולות משחק ושרתים. זיילינקס מייצרת שבבים הנקראים FPGA (ר"ת field programmable gate arrays), ואלו משמשים בתקשורת, בדטה סנטרים וביישומים תעשייתיים. כך, AMD מחזיקה בטכנולוגיות FPGA וקישוריות מהירה בין המעבדים (SmartNIC), כמו גם בטכנולוגיית CPU ו-GPU.

AMD משרתת יותר מ-2,000 לקוחות בישראל

ד"ר ליסה סו, מנכ"לית AMD.

ד"ר ליסה סו, מנכ"לית AMD. צילום: יח"צ

"החברה", ציין שמאייב, "צומחת בעולם המחשוב בצורה משמעותית ונתח השוק שלה גדל בעקביות. השבבים שאנו מייצרים משמשים את יצרניות המחשבים, ו-דל ביניהן. אנו מציעים לשוק מעבדים גרפיים לטובת לקוחות העושים שימוש במודלים של בינה מלאכותית, וכן כרטיסי רשת ליצרני טלקום. אנו נמצאים בקרב ארגונים שיש להם מערכות משובצות מחשב, במגזרי הביטחון, התעשייה, הרכב והחלל, פינטק והמגזר הממשלתי-ציבורי". לחברה יש עשרות אלפי לקוחות בעולם, ויותר מ-2,000 בארץ.

החברה צפויה להוציא לשוק עד סוף השנה מעבד גרפי (GPU) מבוסס בינה מלאכותית, MI300, והיא אחת החברות היחידות שפועלות בשוק זה. המתחרות שלה בתחום הן, כאמור, אנבידיה עם מעבד ה-H100 שלה ואינטל. AMD הגדילה את ההשקעות שלה במחקר ופיתוח בעולמות הבינה המלאכותית, כחלק מהאסטרטגיה של החברה, כי היא רואה בתחום זה מנוע צמיחה משמעותי עבורה. "במבט קדימה", אמרה באחרונה מנכ"לית AMD, ד"ר ליסה סו, "אנחנו רואים את ה-AI כמניע בולט לביקוש למחשבי PC, לאחר שמיקרוסופט וספקיות אחרות נכנסו לעולמות הבינה המלאכותית היוצרת".

שמאייב סיכם את דבריו בכנס באומרו כי "דל היא אחד מלקוחות ה-OEM של AMD. שיתופי הפעולה עימם בעולמות השרתים, ה-AI וה-GPU, גדלים ומתרחבים מדי שנה. נמשיך לגדול בתחום של מעבדי שרתים, מעבדי מחשבים אישיים ומעבדי בינה מלאכותית. אני מעריך כי החברה תמשיך לצמוח בשל דרישות השוק לעוצמות מחשוב גדולות יותר, עליית תחום הבינה המלאכותית היוצרת, הטיפול ביותר דאטה והרצון של ארגונים להגיע לשוק מהר יותר (TTM) עם המוצרים והשירותים החדשים שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים