סם אלטמן על מאסק: "אידיוט, אבל מיגנט כישרונות ל-OpenAI"

במהלך השתתפותו בפודקאסט In Good Company בשבוע שעבר תיאר מנכ"ל OpenAI - שהביאה לעולם את ChatGPT - את תפקידו המוקדם בחברה של יזם הטק מאסק, שהיה מהמייסדים שהקימו את OpenAI בכלל כעמותה

יתעמתו בבית המשפט. אילון מאסק וסם אלטמן, מייסדי OpenAI.

סם אלטמן, המנכ"ל והמייסד השותף של OpenAI – שהביאה לעולם את כלי הבינה המלאכותית הג'נרטיבית המוביל ChatGPT – השתתף בשבוע שעבר בפודקאסט, שבמהלכו שיתף חוויות שלו מהיכרותו עם מי שהיה שותפו לפתיחת החברה, והפך ליריבו כיום, אילון מאסק.

בעת שהתארח בפודקאסט של Norges Bank Investment Management, ששמו In Good Company, אמר אלטמן כי למאסק יש "כוחות על" שעזרו ל-OpenAI בימיה הראשונים, אבל גם ציין כי מדובר ב"אידיוט". זו אינה הפעם הראשונה שאלטמן משתמש בביטוי המסוים כדי להציג את מאסק. הוא כבר אמר זאת בפודקאסט של קארה סווישר, On With Kara Swisher, שבו התארח בעבר, אז גם ציין שהאישיות של מאסק אינה "סגנון שהייתי רוצה שיהיה לי". בנוסף, לדבריו של אלטמן בראיון האחרון, "אילון הוא גס רוח", וגם "מרושע".

נזכיר כי אלטמן התייחס בתיאוריו אלו אל אותו מאסק, שהוא כיום גם האדם העשיר בתבל וגם יזם הטכנולוגיה המפורסם ביותר, וכן הכוח המניע מאחורי כמה מהחברות המשפיעות והמשבשות בתבל, ביניהן מובילות טסלה, המייצרת מכוניות חשמליות פופולריות מצוידות בטכנולוגיה שתאפשר להן להסיע את עצמן בקרוב; נוירלינק, המנסה וחוקרת בימים אלו חיבור של מוח האדם למחשב, ו-SpaceX – חברת חלל הפרטית הראשונה שהוסמכה לבנות חלליות עבור נאס"א.

יחסים מורכבים או פשוט תחרות שבה כל האמצעים כשרים?

מנכ"ל OpenAI ניהל ומנהל גם כיום מערכת יחסים מורכבת עם מאסק. נזכיר כי האחרון היה יחד עם אלטמן מייסד שותף של OpenAI, אך עזב את החברה בשנת 2018. בחודשים האחרונים השניים חלוקים בפומבי עמדות שונות ולעיתים משונות לגבי עתיד הבינה המלאכותית בכלל ואודות פיתוחי ה-GenAI בפרט.

ואולם בראיון איתו בפודקאסט המדובר הודה אלטמן גם בייחודו של מאסק ואמר כי הוא בהחלט "אבן שואבת לכישרונות ולתשומת לב". הוא אף ציין מפורשות כי התרומה של מאסק ל-OpenAI בתחילת דרכה הייתה "בעלת ערך להפליא". הוא אמר כי מאסק עזר למשוך כישרונות מובילים אל הארגון – שנוסד בכלל כעמותה, במסגרת הכוונות לספק כלי בינה מלאכותית זמינים ומסייעים שיהיו לא רק בידי ענקיות טכנולגיה אלא גם יעמדו לשירות הציבור הרחב.

לדבריו, בימיה הראשונים, מאסק סייע מאוד בהעלאת המודעות למשימה זו של החברה.

נזכיר כי מאסק ביקר רבות את אלטמן ויותר מכך את התוצר של החברה בהובלתו, ChatGPT ההו-כה-מדובר כיום, וטען פעמים רבות שמדובר בכלי מסוכן שעלול אפילו לאיים ממש על האנושות, משום שלא תוכנן נכון ושהוא בעל פוטנציאל לייצר יותר דעות מוטות, להפיץ פייק ניוז ביתר שאת ואפילו להפוך לאויב האנושות שיצא נגדה. מאסק גם עמד בראש יוזמה להחתמת מכתב פתוח שקרא לריסון פיתוחי ה-AI, ולהגבלת כוח הטכנולוגיה.

ואולם ניכר היה כי חוסר ההתלהבות של מאסק מ-OpenAI הלך והפך ליותר מובהק בחודשים שחלפו מאז שהכלי שפיתחה יצא לאור, ממש במקביל לכך שערך החברה עלה בעקבות השקת ChatGPT, אשר כידוע הפך במהירות לאחד המוצרים המאומצים ביותר בהיסטוריה.

בפברואר מאסק הביע את חששותיו ב-טוויטר (שרכש ושכיום ממותגת תחת השם X), וקבע כי "OpenAI נוצרה כקוד פתוח (ולכן קראתי לה OpenAI), חברה ללא מטרות רווח, כדי לשמש משקל נגד לגוגל, אבל עכשיו היא הפכה להיות חברה במקור סגור, עם רווח מרבי, שנשלטת למעשה על ידי מיקרוסופט". בראיון ל-CNBC שהעניק במאי, מאסק ביטא שוב את חששותיו אלו ואמר: "אני כן חושש שמיקרוסופט עשויה להיות יותר בשליטה ממה שצוות ההנהגה של OpenAI מבין".

אלטמן התייחס לקביעות וחששות של יריבו וחלק עליהן ועל הביקורת של מאסק אודות השותפות של OpenAI עם מיקרוסופט, אשר כזכור השקיעה בחברת הבינה המלאכותית כסף גדול. גם מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, הביע התנגדות לנקודת המבט של מאסק על הקשר בין החברות.

לנוכח הביקורת החמורה הזו על הטכנולוגיה החדשה ועל ChatGPT, היה מפתיע לגלות ש-מאסק עצמו ייסד חברה חדשה שעניינה בינה מלאכותית יוצרת, xAI שמה. אלא שמאסק הבהיר כי החברה שלו תפתח כלי GenAI מוקפדים וכאלו שבאמת יטיבו עם האנושות.

אלטמן, שנשא דברים באירוע של MIT באפריל, העיר כי במכתב שנחתם על ידי מאסק ומומחי הטכנולוגיה האחרים, "חסרו ניואנסים טכניים לגבי היכן אנו זקוקים להפסקה".

כעת, בשיחת הפודקאסט איתו ציין אלטמן כי הסגנון של מאסק ממנו הוא נרתע יכול להיות שוחק, ואמר שיש לו חששות לגבי הביקורות האחרונות של מאסק על OpenAI. לדבריו, למרות הביקורת המאסקית הקשוחה, הוא מאמין ש-OpenAI עדיין מחויבת למשימתה המקורית של קידום מחקר בינה מלאכותית פתוח ונגיש לכולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים