אפל מגדילה את השקעותיה בפיתוח פתרונות AI

לפי דיווחים, החברה משקיעה מיליוני דולרים ביום מתקציב המחשוב שלה כדי לאמן את מודלי השפה הגדולים שלה ובנוסף יצרה לאחרונה שתי קבוצות נוספות לפיתוח שימושי בינה מלאכותית

מאיצה פיתוחי AI. חנות אפל,

אפל אולי לא נחשבת כעת לשחקנית משמעותית בשוק הבינה המלאכותית יוצרת התוכן, אבל מאחורי הקלעים החברה משקיעה משאבים רבים כדי להפוך בעתיד הלא כל כך רחוק לאחד הכוחות המובילים בתחום. למעשה, לפי דיווחים החברה משקיעה מיליוני דולרים ביום מתקציב המחשוב שלה כדי לאמן את מודלי השפה הגדולים שלה.

לפני מספר שבועות נחשף, כי החברה כבר פיתחה מודל שפה גדול משלה, שעונה לשם הלא מאוד יצירתי Apple GPT, לצורך שימושים פנימיים. מעבר לכך, לחברה יש מודל שפה גדול נוסף בשם Ajax GPT, שהוא משמעותי יותר ומיועד לשימוש בתחום של פתרון בינה מלאכותית מבוסס שיחה. לפי מקורות יודעי דבר, מדובר במודל מפותח הרבה יותר, עם יותר מ-200 מיליארד משתני אימון, שדורש כמויות גדולות מאוד של כוח מחשוב. בנוסף, לפי החברה הוא עולה בביצועיו על ChatGPT 3.5 של מי שאמורה להיות בסופו של דבר אחת המתחרות של אפל בתחום, OpenAI.

קבוצת הבינה המלאכותית של אפל, בראשותו של ג'ון גי'אנדרנה, עובד לשעבר של גוגל, מכילה פחות מ-20 איש והיא עובדת על המודל היסודי. לאחרונה, לפי הדיווחים, אפל יצרה עוד שתי קבוצות – אחת עבור שימושי בינה מלאכותית ליצירה של תמונות, וידיאו וסצינות תלת ממד, והשנייה – לעבוד לטווח ארוך יותר לטובת שילוב של כמה מודלים של בינה מלאכותית יוצרת ביחד לצורך זיהוי תכנים ויצירה של חדשים בהתאם לכך.

כך או כך, כרגע המודלים שבנתה אפל אינם מסוגלים לרוץ באופן ישיר ב-iPhone וב-iPad של החברה, כך שכנראה ייקח זמן לא מועט עד שאפל תשיק פתרונות צרכניים משלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים