"התפקיד של גוגל קלאוד – להיות 'המבוגר האחראי' של תחום ה-AI"

"אנחנו רוצים לעסוק ב-Gen-AI בצורה אחראית, ולהימנע מ-'הזיות', על מנת להשתמש בטכנולוגיה הזאת בצורה הוגנת", אמר בועז מעוז, מנכ"ל גוגל קלאוד ישראל

בועז מעוז, מנכ"ל גוגל קלאוד ישראל.

"נמשיך לפעול במלוא המרץ בתחום ה-Gen-AI (בינה מלאכותית יוצרת – י"ה). נמשיך להיות חברת חדשנות בולטת בעולם, כי אנחנו חברת בינה מלאכותית, שעוסקת בתחום יותר מעשור. אנחנו רוצים לעשות זאת בצורה אחראית, ולהימנע מ-'הזיות', על מנת להשתמש בטכנולוגיה הזאת בצורה הוגנת. תפקידנו הוא להיות 'המבוגר האחראי' בעולם ה-AI", כך אמר בועז מעוז, מנכ"ל גוגל קלאוד ישראל.

מעוז דיבר בכנס השנתי של עמותת בוגרי ממר"ם. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ב') באקספו תל אביב, בהשתתפות אלפי בוגרי ובוגרות היחידה ובהנחיית מונירה סרנה, בוגרת ממר"ם.

לדברי מעוז, "לצד פעילות המכירות, גוגל מעסיקה אלפי עובדים בתחום הפיתוח, ובתוכו – לגוגל קלאוד יש שש קבוצות פיתוח, שחלקן פועלות במרכזי המו"פ של החברה בתל אביב ובחיפה. עדות לגידול בהיקף הפעילות שלנו בתחום הענן היא שהצוות שבראשותי צמח פי 10 בארבע השנים האחרונות, ובימים אלה אנחנו קולטים עוד כ-20 עובדים. האצה נוספת של פעילותנו בישראל היא תוצאה של מכרז מחשוב הענן הממשלתי, נימבוס, שבו זכינו. עוד גורם לצמיחה הוא הפעילות שלנו עם סטארט-אפים ישראליים רבים בתחום. כל אלה מאפשרים לנו להביא את החדשנות שיש בארגונים שנולדו בענן לארגוני האנטרפרייז. כך נוכל להמשיך ולתמוך בצמיחה של אומת הסטארט-אפ".

הכבל התת ימי של גוגל קלאוד

מעוז אמר כי "נפעיל כבל תת-ימי, Blue-Raman, והוא יקשר את ישראל לאירופה. כך, בשונה מעננים אחרים, הלקוחות שלנו יוכלו לבחור האם להעביר את המידע שלהם על רשת האינטרנט או על הרשת הפרטית של גוגל. הכבל, שיחבר את אזור הענן המקומי שלנו הן לאירופה והן להודו, דרך מדינות המפרץ הפרסי, יביא לשיפור ביצועים".

הוא ציין ש-"חגגנו מלאת שנה להקמת אזור הענן המקומי שלנו. יש לנו יותר אתרים מאשר ספקיות הענן הציבורי האחרות. כך, אנחנו מציעים ללקוחות הארגוניים מהירות, קיבולת, זמינות, תמיכה בעברית ואמון".

"תחום ה-AI הוא לא חדש עבורנו", הוסיף. "כבר ב-2017 הוצאנו לשוק מודל LLM לייצוג שפה מתקדם, שמאומן להבין את ההקשר של מילים במשפט. יש לנו כמה מודלי לימוד מכונה, ובראשם Bert, שהוא בבחינת 'צ'טבוט על סטרואידים'. המצאנו את המודל השפתי הראשון, טרנספורמר, ותרמנו אותו לקהילה. יש לגוגל קרוב ל-3,000 חוקרים בתחום ה-AI, שפרסמו כ-7,000 מאמרים בספרות המקצועית שעוסקת בתחום".

פלטפורמת ה-AI של גוגל קלאוד לעולם הארגוני

"לעולם הארגוני", ציין מעוז, "אנחנו מציעים את Vertex AI – פלטפורמה מנוהלת, שכוללת את כל כלי למידת המכונה הדרושים לבנייה, פריסה והרחבה של מודלים. אלה יעניקו ללקוחות חוויה יעילה יותר, באמצעות מודלים שיכניסו לתהליך הייצור בינה מלאכותית ויקלו על התחזוקה. אנחנו מביאים לאיחוד של מערכות נתונים ולמידת מכונה בממשק אחד, כך שלצוותים יש ערכת כלים משותפת לניתוח נתונים, מדע נתונים ולמידת מכונה. כך, צוותים יכולים לבנות, לאמן ולפרוס דגמי למידת מכונה פי חמישה יותר מהר ממחשבים ניידים מסורתיים".

"בדרך זו", הסביר, "מתקבל ערך אבטחה, כי הנתונים הארגוניים נשמרים, וגם למפתחים יש מודל שפה עם הסברתיות. משמע, המודל 'מסביר' איך הוא הגיע לתשובה".

"לגוגל קלאוד יש את הענן הציבורי הגדל בקצב המהיר ביותר בתעשייה, גם בשנה לא פשוטה זו. כמעט כל חברה רצה על גוגל קלאוד. אנחנו מביאים את מכלול הבינה המלאכותית היוצרת: בתחתית נמצאת החומרה, מעליה המודלים הבסיסיים, מעליה פלטפורמת Vertex AI ומעל זה – את היכולת לבנות אפליקציות", סיכם מעוז.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים