מאסק נסע לבקר את צוקרברג ועל הדרך עשה לו דוקסינג – למה?

יזם הטק המפורסם שאינו נח לעולם החליט להדגים את יכולות הנהיגה האוטונומית של טסלה, ושידר בלייב ב-X נסיעה שלו שבמהלכה החליט "לקפוץ" אל "חברו הטוב" צוק, שאת כתובתו חיפש בגוגל וחשף לעיניי העוקבים הרבים

הזרים נסיעה אוטונומית ועשה דוקסינג לצוקרברג. אילון מאסק, הבעלים של X והמנכ"ל של טסלה.

אילון מאסק עשה אמש (ד') דוקסינג ל"ידידו" מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, בשידור חי ב-X (טוויטר לשעבר), שהוא הבעלים שלה.

המילה דוקסינג היא בעצם אָאוּטִינְג אונליין, שכולל חשיפת פרטיו האישיים של אדם ללא רצונו – וזה בדיוק מה שקרה אתמול, אם לשפוט לפי תגובות הצופים הרבים בתיעוד, שבמהלכו התרחש האירוע.

אבל נתחיל בהתחלה – היזם המולטי-מיליארדר מאסק שידר אתמול בלייב נסיעה שלו במכוניתו החשמלית מתוצרת חברת טסלה, שנועדה להדגמת גרסת מנגנון הנהיגה האוטונומית המלאה, ה-FSD (ר"ת, Full Self-Driving) האחרונה שפיתחה החברה. במהלך הנסיעה הציע למאסק מישהו שהיה איתו ברכב לנסוע לביתו של צוקרברג, מנכ"ל מטא, ומאסק נענה לאתגר.

לא נלחמו זה בזה לבסוף. אילון מאסק ומארק צוקרברג.

לא נלחמו זה בזה לבסוף. אילון מאסק ומארק צוקרברג. צילום: אילוסטרציה. ShutterStock

נזכיר כי צוקרברג ומאסק היו עסוקים במהלך חודשי הקיץ בתכנון של קרב פיזי ביניהם. אחרי שמאסק כתב שבא לו להילחם ב'צוק' בכלוב (זירה סגורה), משום שמטא שיבטה את X והשיקה רשת חברתית בסגנון מיקרובלוגינג שכמעט זהה לה, ת'רדס שמה. צוק נענה בזמנו מיד להצעת יריבו הטכנולוגי, אבל אחר כך נכנסה הפרשה כולה למעין סחרור, עם שלל הצעות והצהרות משני הצדדים, ולא מעט שעות אימון לקראת היוזמה שאותן השקיע רק אחד מהיוזמים – צוקרברג. מנכ"ל מטא ידוע כמתאמן ב-MMA, אמנויות לחימה משולבות, ובעיקר כמתמחה בג'יו ג'יטסו. בסוף צוקרברג הודיע שמאסק "לא רציני" וביטל את ההיאבקות. יזם הטכנולוגיה הלא רגוע הגיב לביטול בהצהרה ואמר שהוא מוכן להתייצב מיד בביתו של יריבו ולהילחם בו – אבל צוקרברג טען שאינו בבית.

מאז ממשיך מאסק מדי פעם להציע נסיעה וביקור פתע בבית הצוקרברגים, שממוקם בפאלו אלטו שבקליפורניה, הצעה שעד יום האתמול לא ממש קרמה עור וגידים.

אבל זה השתנה אתמול במהלך הדגמת ה-FSD, שהוזרמה בלייב במשך 45 דקות בפלטפורמת המדיה החברתית שבבעלות מאסק.

יזם הטק התזזיתי פתח בנסיעה – אותה ביצע במכונית טסלה מדגם S, שצוידה במערכת FSD v12 החדשה, כשהוא יושב מאחורי ההגה כנדרש, אך מניח למכונית להסיע אותו בעצמה. הרכב ניווט את עצמו באמצעות מצלמות, חיישנים ותוכנה, מוזיקה קלאסית קלה נשמעה ברקע והצופים יכלו לצפות בכל פרטי המסע ואף לראות כיצד הנסיעה מתנהלת בצורה חלקה יחסית, כשהמכונית נוסעת בזהירות ובאופן שנראה אחראי ומרשים.

מאסק נאלץ להתערב בנהיגה האוטונומית רק פעם אחת, ובהחלט הותיר רושם מביצועי המנגנון, אך כדאי לציין כי באחרונה הושקה כנראה חקירה לטסלה על ידי הרשויות האמריקניות, כך לדברי רויטרס. טווח (מרחק) הנסיעה במכוניות טסלה – המתבסס על יכולות הסוללה שלה – נחשף בתחקיר שערכה הסוכנות, כנמוך מהצהרותיה המוקדמות של החברה. בדיווח שבו נחקר הנושא ועלה בחודש הקודם, טענה רויטרס כי החברה כתבה אלגוריתמים לפני כעשור, כדי ליצור הערכות טווח נסיעה "ורדרדות" בלוח המחוונים שלה. עוד גרסה רויטרס כי בטסלה הוקם "צוות הסחה" ייעודי שתפקידו היה למסמס פגישות שירות לקוחות הקשורות לנושאי אכזבה מיכולות הסוללות הנטענות של כלי הרכב. אתמול פרסמה רויטרס דיווח שהרשויות בארה"ב יחקרו את הממצאים הללו.

הנסיעה שינתה כיוון

אבל נשוב למכונית ללא מעורבות נהג של מאסק – כאמור, בשלב מסוים, החליט הבוס של X וטסלה לנסוע אל ביתו של צוקרברג ואז חיפש את הכתובת בגוגל, בתוך שהוא חושף בפני העוקבים איפה שוכן הבית. 

"אנחנו יכולים לדפוק על הדלת או מה שלא יהיה… אנחנו נגיד שלום, נהיה ידידותיים. זו רק חקירה סתמית אם הוא רוצה להילחם", אמר מאסק בהזרמה.

אלא שאחרי שהגיע לרחוב של מייסד מטא ופייסבוק, הסתובב מאסק והסתלק משם ללא כל התפתחות מיוחדת. אך האירוע עורר ביקורת רבה ברשתות החברתיות. רבים מבין 11.6 מיליון הצופים בהזרמה טענו כי הבעלים של X פשוט חצה את הגבול כשעשה לצוקרברג דוקסינג. מאסק מצידו הסביר שהכתובת נמצאה דרך גוגל, ולכן המעשה, לדבריו, אינו מוגזם. אבל בדיווח שלו מזכיר The Verge כי מאסק חסם את חשבון ElonJet@, שעקב אחרי המטוס הפרטי שלו, וסילק אותו מטוויטר, בטענה שהמעשה מהווה "סיכון בטיחות אישי ישיר" עבורו.

"אנחנו בסך הכל מגיעים למקום שבו גוגל אומרת שצוקרברג גר. אני לא חושב שזה באמת יכול להיחשב כדוקסינג, אם רק נחפש בגוגל את הבית שלו", אמר היזם על שאירע בנסיעה וההאשמות נגדו.

כאמור, על אף שמאסק הגיע בסופו של דבר לכתובתו של צוקרברג בפאלו אלטו, הוא החליט שלא לדפוק על הדלת, עזב את הרחוב וחזר למטה של טסלה.

צוקרברג, ככל הידוע, לא הגיב לאקט האחרון של מאסק, אבל המעשה בהחלט עורר שוב סערה ציבורית, וניכר שהאיש שמשבש טכנולוגיות על בסיס קבוע, הוא בנוסף מומחה גדול בהטרלות, כמו גם בהשקת דרמות ברשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים