צוקרברג על קיום הקרב עם מאסק: "הוא לא רציני"

"אני חושב שכולנו יכולים להסכים שאילון אינו רציני והגיע הזמן להמשיך הלאה", כתב מייסד ומנכ"ל מטא בפלטפורמה החדשה שלו, ת'רדס, אתמול (א') ● נראה כי 'צוק' ביטל, או לפחות הקפיא, את היוזמה המגה-מדוברת

ויתרו על הקרב המתכונן ביניהם? מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא ות'רדס, ואילון מאסק, הבעלים של X (לשעבר טוויטר).

לא ברור אם עלינו להשמיע אנחת רווחה או אכזבה, אך נראה כי ההתאבקות הפיזית ההו-כה-מדוברת בין שני קברניטי הטק המפורסמים, מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא ות'רדס, ואילון מאסק, הבעלים של X (לשעבר טוויטר) לא תצא לפועל בסופו של דבר. הסיבה להנחה זו היא התבטאות אחרונה בנושא מטעם האיש שהביא לעולם את פייסבוק, שאמר אתמול (א') כי הוא סבור שהיזם, שעומד גם מאחורי החברות טסלה, SpaceX, נוירלינק ואחרות אינו מתייחס לאירוע ברצינות מספקת.

הכל החל ביוני 2023, כשמאסק וצוקרברג הרימו את הכפפה ואתגרו זה את זה לקיומו של קרב פיזי (המכונה Cage fight). מאז עסקו מנכ"לי ענקיות הטכנולוגיה המולטי-מיליארדרים, שלא ממש אהבו זה את זה מעולם והתכסחו לא מעט לאורך השנים, ברעיון המשונה אשר נראה כמו דרך מאוד לא מקובלת או שפויה ליישב את המחלוקות ביניהם.

קרובים מאי פעם אבל רק בעזרת ה-AI. אילון מאסק ומארק צוקרברג.

קרובים מאי פעם אבל רק בעזרת ה-AI. אילון מאסק ומארק צוקרברג. צילום: עיבוד ממוחשב. מקור: דף אמן ה-AI ג'וליאן ואן דייקן באינסטגרם

תרגיל סוס הים שלא יצא לפועל

היוזמה להיאבק החלה אחרי שמטא השיקה את ת'רדס – רשת חברתית מבוססת תוכן כתוב בסגנון מיקרובלוגינג – ששיבטה ללא היסוס את השירות של ציפור הכחולה שבבעלות מאסק. הרשת החברתית החדשה מבית מטא התיישבה למעשה על אותה משבצת מדיה חברתית, והתיימרה לקטוף משתמשים ולהציע תחרות לא קלה מול טוויטר, שבינתיים מותגה מחדש על ידי מאסק כ-X. בהיבט של הטיים-ליין, היה זה דווקא מאסק הראשון שהעלה את הרעיון להיאבקות פיזית. יזם הטק התזזיתי צייץ בזמנו שהוא "מוכן למאבק בכלוב" מול 'צוק', הידוע כמתאבק חובב, ומצליח. צוקרברג מצידו הגיב בפלטפורמה המתחרה, שיתף צילום מסך של הציוץ וכתב למאסק: "שלח לי מיקום".

שני הגברים המשיכו לעסוק בתזמון ובאופי האירוע ברשתות החברתיות שלהם, מה שבהחלט תפס את תשומת לב המשתמשים, ומאסק אף הציע שהקרב יתקיים באיטליה, ממש כמו בקולוסיאום הרומאי.

אבל עברו שבועות שהפכו לחודשיים והאירוע לא התגבש לכדי מציאות.

צוקרברג בן ה-39 המשיך להתאמן ב-MMA ולהפגין יכולות מרשימות באומנויות הלחימה, בזמן שיריבו בן ה-52 דיבר על "תרגיל סוס הים" וסיפר שהוא מביא משקולות למשרד לצורך אימון. במקביל אפילו אביו ואימו של מאסק התערבו והביעו חששות לשלומו אם אכן ילחם ב-צוק. ואז, בשבוע שעבר מאסק עדכן שיש כנראה ניתוח גב או צוואר שעליו לעבור בקרוב, ושידחה את המפגש הלוהט. ובמלים אחרות – לעולם התברר כי הקרב לא צפוי להתממש. אבל עדיין היו מי שקיוו…

"הוא יודע איך להגיע אליי"

אלא שאתמול (א') שם צוקרברג סופסוף קץ לספקולציות. בפוסט שהעלה לפלטפורמת ת'רדס הוא כתב כי מאסק "לא רציני" לגבי הקרב וקבע ש"הגיע הזמן להמשיך הלאה". הוא גם טען שיריבו מצא תירוצים עליהם נשען כדי להסביר לעולם מדוע אינו יכול להילחם.

לדברי צוק, הוא הציע תאריך אמיתי לקרב המיליארדרים ודנה ווייט, נשיאת ה-UFC – אליפות הלחימה האולטימטיבית – אף הייתה מוכנה, לטענתו, להפוך את הקרב ל"תחרות לגיטימית" שהכנסותיה יועברו לצדקה.

"אילון לא אישר את התאריך", כתב מנכ"ל מטא לעוקביו, "ואז אמר שהוא צריך ניתוח, ועכשיו הוא מבקש לעשות סיבוב תרגול בחצר האחורית שלי במקום זאת", המשיך. "אם אילון אי פעם יהיה רציני לגבי דייט אמיתי ואירוע רשמי, הוא יודע איך להגיע אליי", חתם צוקרברג את הצהרתו, וכנראה גם את הגולל על היוזמה המוזרה.

מאסק, שלרוב "מפטפט" ללא הרף בפלטפורמה המצייצת שבבעלותו, בחר הפעם להתייחס לדברי יריבו באופו מאוד צנוע, ובלי ציוץ משלו בנדון רק ציין כתגובה לציוץ אחר ש"צוק פחדן". אחר כך הוא גם פיזר שלל אימוג'ים ותגובות מתפוצצים מצחוק על כל אזכור של הנושא ברחבי הפלטפורמה שלו.

למעשה, ההתעסקות האחרונה מצידו בקרב הייתה לפני כן, בסוף השבוע, כשצייץ בנדון במה שנראה ככוונה סופר-רצינית וכתב: "הקרב ינוהל על ידי הקרנות שלי ושל צוק (לא ה-UFC). ההזרמה בלייב תהיה בפלטפורמה זו וב-מטא. כל מה שהמצלמה תקלוט יהיה בסגנון רומא העתיקה, בלי שום דבר מודרני בכלל". מאסק אף הכביר והצהיר אז: "דיברתי עם ראש הממשלה של איטליה ועם שרת התרבות. הם הסכימו על מיקום אפי".

אך כעת מסתמן שהכרזתו של צוקרברג, אשר זכתה להתעלמות מיריבו, כנראה קברה, או לכל הפחות הקפיאה, את היוזמה לקרב בין אילי הטכנולוגיה הניצים. עכשיו נותר לציבור העוקבים להתנחם בכך שלפחות זכה בבידור טוב בשבועות האחרונים, ולמאסק ו-צוק – לשמוח על כל משתמש חדש או ותיק שהחליט להצטרף אל או להישאר בת'רדס או ב-X כדי לעקוב אחרי ההתפתחויות המרעישות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים