יאללה מכות יאללה? צוקרברג ומאסק קבעו להיפגש לקרב

בגלל שיבוט לטוויטר שמתכננת מטא, בדמות שירות מיקרו-בלוגינג משלה, מאסק איתגר את 'צוק' - המתמחה בג'יו-ג'יטסו - להילחם בו בזירה סגורה ● האם הבטחת מאסק לתרגיל בשם 'סוס הים' מסגירה כי מדובר בבדיחה?

לא ברור האם צוקרברג ומאסק יעלו לזירה. מה שכן ברור הוא שהם מספקים לנו עניין.

האם אילון מאסק, הבעלים של טוויטר ומנכ"ל חברות כמו טסלה ו-SpaceX, יקיים בקרוב קרב בכלוב מול אחד ממתחריו הטכנולוגיים המובילים, מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא?

השמועות על קרב כלוב (Cage Match) – אירוע בו מתאבקים נלחמים במקום סגור – רשמי הצפוי בין מאסק ל-צוקרברג החלו לאחר שמאסק צייץ שהוא "יהיה מוכן לקרב כלוב, אם הוא יהיה מוכן לכך, LOL". צוקרברג פרסם את הציוץ המסוים בסטורי שלו באינסטגרם עם הכיתוב "שלח לי את המיקום".

הכוונה של שני המולטי-מיליארדרים להיאבק זה בזה פיזית מגיעה על רקע מידע שהודלף שבמטא עובדים על מה שהם מכנים לעת עתה בתוך החברה P92 או ברצלונה – אבטיפוס של פלטפורמת מיקרו-בלוגינג דמוית טוויטר משלהם. האינפורמציה על תוכניתה של מטא, שעליה דיווחה TechCrunch, פורסמה לראשונה בחודש מאי על ידי ליה הברמן אשר מוכרת בזכות ICYMI – הניוזלטר הטכנולוגי שלה. הברמן שיתפה שקופית שיווקית של מטא שדלפה, וציינה שהאפליקציה דמוית טוויטר של אינסטגרם תושק עד סוף יוני.

בעקבות הפרסום הזה, מאסק צייץ כי הוא בטוח ש"כדור הארץ לא יכול לחכות להיות תחת שליטתו הבלעדית של 'צוק', ללא אפשרויות אחרות". תגובה זו הובילה לשרשורים נרחבים, ובמקרה מסוים משתמש טוויטר ציין בפני מאסק שעליו להיזהר, משום ששמע ש"מארק לומד ג'יו-ג'יטסו עכשיו".

כפי שמתאים למאסק – הפרובוקטור המטריל המצליח בתבל , שהוא גם האדם העשיר בעולם – הוא לא יכול היה להתאפק והתגייס מיד ליוזמה, כשכאמור בישר על מוכנותו לקרב בכלוב עם המתחרה שלו, צוקרברג. אלא שהעניין לא עצר שם, ובאופן פחות צפוי ויותר מפתיע, צוקרברג הגיב למאסק ונענה לאתגר. האיש העומד מאחורי תאגיד מטא – שהוא הבעלים של פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ, אוקולוס ועוד חברות ושירותים – עשה זאת כשהוא מספק תשובה למאסק, אבל ברור שלא בטוויטר, אלא בטריטוריה שלו – באינסטגרם, משם קרא לעבר מאסק "שלח לי את המיקום".

צוקרברג התגאה בהתמחות בג'יו-ג'יטסו ברזילאי

אפשר שמאסק בן ה-51 לא ידע במה הוא מסתבך כשיזם קרב מגע מול צוקרברג בן ה-39. צוקרברג אולי נראה למאסק צנום וחלש, אבל מסתבר שלמייסד ולמנכ"ל של מטא-פייסבוק יש תשוקה עכשווית לאמנויות לחימה, במיוחד לג'יו-ג'יטסו ברזילאי. מאידך, מאסק גבוה מצוקרברג בכמה סנטימטרים, אבל כישורי הלחימה שלו, אם בכלל קיימים כאלו, אינם מוכרים לתקשורת העולמית, והוא העיד על עצמו בעבר ש"אני כמעט אף פעם לא מתאמן".

היזם היהודי, שהחל את דרכו בגיל צעיר יחסית ושחווה הצלחות רבות, תמיד הדגיש גם את המחויבות שלו לצמיחה אישית. בעבר נהג לאמץ מדי תחילת שנה שאיפה בולטת ולקדם אותה. במאי האחרון נודע כי העיסוקים הפרטיים הללו של "צוקי" התרחבו אל תחום אומנויות הלחימה, ובמיוחד לג'יו-ג'יטסו הברזילאי. צוק אפילו השתתף באחרונה בתחרות בתחום, והשיג בה הצלחה מרשימה, אותה שיתף עם עוקביו בפייסבוק ובאינסטגרם. באירוע קטף היזם הטכנולוגי מדליות זהב וכסף, וכתב בגאווה בפוסטים שהעלה לאינסטגרם ולפייסבוק: "התחריתי בטורניר הג'יו ג'יטסו הראשון שלי וזכיתי בכמה מדליות עבור נבחרת הגרילה ג'יו ג'יטסו (Guerrilla Jiu Jitsu)".

בנוסף, צוקרברג השאפתן גם השלים לאחרונה אתגר ספורט תובעני שנקרא "אתגר מרף" (The Murph Challenge), הכולל ריצה של קילומטר וחצי, ביצוע 100 כפיפות בטן, אחר כך 200 שכיבות סמיכה, ואז 300 סקוואטים ולבסוף עוד ריצה של קילומטר וחצי. צוקרברג עשה זאת ב-40 דקות בלבד!

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mark Zuckerberg (@zuck)

אם נחזור לקרב מול מאסק – חילופי הדברים בין שני בכירי הטק האמריקנים נמשכו, ומאסק הציע מקום בשם Vegas Octagon כלוקיישן לקרב המתוכנן. כדי לחמם עוד יותר את הדברים, או אולי לצננם, מאסק הוסיף בהומור עצמי כי יש לו "מהלך נהדר שאני קורא לו walrus (סוס ים – ג"פ), שבו אני פשוט שוכב על היריב שלי ולא עושה כלום".

בהמשך העלה עמוד בשם 'אילון מאסק (פרודיה)' תמונה של המולטי-מיליארדר שצלמי פפראצי לכדו כשהיה בחופשה, ובה הוא לא נראה באופן מחמיא במיוחד. הדף ההומוריסטי צייץ בצמוד אליה כי הצילום הוא מה"יום השני של האימון לקרב מול צוק: אלוהים, אני אוהב סופגניות וויסקי".

נכון לעכשיו, צוקרברג לא חזר להתבטא בעניין. אולי מוטב כך עבור סוס הים מאסק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים