אילון מאסק הציע 5,000 ד' לצעיר כדי לסגור חשבון טוויטר – למה?

הבחור מפעיל חשבון שעוקב אחרי מטוסו הפרטי של מאסק, ומצייץ בכל פעם שכלי הטיס ממריא או נוחת ● מנכ"ל טסלה, SpaceX וחברות אחרות לא אהב זאת, אך הצעיר סירב להצעתו וטען שהבקשה מצדיקה תשלום נדיב יותר - טסלה

אילון מאסק.

ג'ק סוויני, צעיר אמריקני בן 19, קיבל לאחרונה הצעה שרבים מאיתנו רק חולמים עליה. אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, SpaceX, נוירלינק וחברות אחרות, הציע לבחור 5,000 דולר בתמורה לאקט פעוט לכאורה – לסגור את חשבון הטוויטר שהוא מנהל. אלא שסוויני סירב, וטען שמדובר ב'כסף קטן' בעבור המהלך שבו מאסק מעוניין.

כדי להבין במה מדובר, נסביר כי לא מדובר בחשבון פרטי שבו סוויני משתף אחרים בדעות או ממים, כמנהג מרבית צעירי העולם, אלא בחשבון טוויטר ששמו Elon Musk's Jet (או בעברית 'המטוס הפרטי של אילון מאסק') – המתחקה ועוקב אחרי המראות ונחיתות של כלי הטייס הפרטי שבבעלות המולטי מיליארדר המפורסם, ושאחריו עוקבים כ-200,000 גולשים. החשבון מפרסם ללא הרף מידע על תנועותיו של מאסק עם מטוסו הפרטי, ומציין בכל פעם גם זמן ומקום ממנו המריא המטוס, היעד אליו הוא טס, משך הטיסה וכן הלאה.

רוצה פרטיות? שלם יותר

לפי דיווח של Protocol, שחשף לראשונה את הסיפור, כבר בסתיו פנה היזם המגה-מפורסם ודומיננטי, מאסק, משום שכנראה היה חרד פרטיותו, אל סוויני. מאסק ביקש מהבחור – תלמיד קולג' מפלורידה – להסיר את החשבון, בתוך שהוא טוען שהדבר נדרש מסיבות הקשורות לבטיחותו, והצהיר שיתן לו 5,000 דולר בתמורה לכך. אלא שסוויני הפתיע את מאסק בתשובה שלילית: הוא אמר שבעבור המחווה המשמעותית הסכום צריך להיות מוכפל לפחות פי עשרה, ל-50,000 דולר. 

סוויני הרהיב וענה למאסק בשאלה: "יש סיכוי לעלות ל-$50,000? זו תהיה תמיכה מצוינת ללימודים בקולג', ויכול לתת לי הזדמנות לקנות מכונית, אולי דגם 3", וזאת בהתייחסו כמובן לדגם נחשק של מכונית חשמלית מבית טסלה.

עוקב אחרי מטוסו של מאסק. החשבון של ג'ק סוויני.

עוקב אחרי מטוסו של מאסק. החשבון של ג'ק סוויני. צילום: צילום מסך מטוויטר

עקב התשובה הזו המשא ומתן נקטע, וזאת על אף שמאסק הוא האדם העשיר בעולם כיום. הונו מוערך ב-222.2 מיליארד דולר נכון לכתיבת שורות אלו, כך שהיעדר כסף להעלאת ההצעה ככל הנראה לא היה הסיבה לעצירת הניסיון מטעמו של היזם.

בזמן שחלף מאז הפך מאסק – העסוק באלפי פרויקטים טכנולוגיים פורצי דרך – לאיש השנה ל-2021 של המגזין טיים, והונו רק תפח יותר. אבל סוויני לא זכה לטסלה או לסכום שביקש, וחשבונו בטוויטר עדיין פעיל, מן הסתם למורת רוחו של מאסק.

יצוין כי Elon Musk's Jet – הפועל באמצעות בוט שמבצע את המעקב האווירי – אינו חשבון הטוויטר היחיד שנוצר בידי סוויני כדי לעקוב אחרי תנועת דמויות מפורסמות אחרות באוויר. הצעיר גם מפעיל שני חשבונות העוקבים אחרי תנועתם של ביל גייטס, שהביא אל העולם את Windows ומיקרוסופט, שכיום פעיל בעיקר פילנתרופית, ואחרי קימבל מאסק (האח הצעיר של אילון). כמו כן הוא מחזיק חשבון אחד, גנרי, העוקב אחרי מטוסים של סלבריטאים בכלל, ושמו CelebJets.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים