דובי פרנסס מציע את חלקו בפפאיה גלובל – עינת גז רוצה לקנות

פרנסס הביע תרעומת על התנהלותה של גז, מנכ"לית החברה, ומציע לבעלי המניות לקנות את החלק של הקרן שלו, גרופ 11, לפי שווי של 444 מיליון דולר ● גז: "קבוצת המשקיעים שבראשותי תשמח לקנות את המניות במחיר מציאה"

מימין: דובי פרנסס ועינת גז.

עוד סיבוב ב-"מערכה" שבין עינת גז, מייסדת ומנכ"לית פפאיה גלובל, לדובי פרנסס, אחד מבעלי המניות בה: בהמשך להתנצחויות ביניהם מוקדם יותר השנה, פרנסס הודיע היום (ב') כי הוא מציע למכור את המניות של הקרן שלו, גרופ 11, לבעלי המניות הקיימים בפפאיה תמורת כ-12.5 מיליון דולר, על פי שווי חברה של 444 מיליון. גז מיהרה להודיע שהיא מעוניינת לקנות אותן ושמדובר ב-"מחיר מציאה".

פרנסס מציע את המניות על פי מחיר המניה של פפאיה בעת הרכישה שלהן, כלומר: במחיר נמוך מזה שבו הקרן שלו קנתה אותן – 13.2 מיליון שקלים. גרופ 11 קנתה את המניות הללו, שמקנות לה כיום אחזקות של 2.8% בחברה, בכמה עסקאות – בין מאי 2020 לספטמבר 2021. אלא שמאז, היחסים בינה לבין פפאיה, ובמיוחד בין פרנסס לבין גז, עלו על שרטון. עם זאת, על פי ההצעה, במידה שפפאיה גלובל תעשה אקזיט, תנפיק מניות או תבצע מיזוגים ורכישות, גרופ 11 תהיה זכאית לתמורה נוספת של כ-15.6 מיליון דולר. ההצעה של פרנסס בתוקף עד ליום ב' הקרוב. הוא ציין שאם בעלי המניות "המהותיים", כלשונו, של פפאיה לא יקבלו את הצעת הקרן במלואה, זו תציע את העסקה, באותם תנאים, לבכירים בקרנות הון-סיכון אחרות: אלן פלד מ-וינטג', ארז שחר וסיון שמרי דהן מקומרה קפיטל, ורונה שגב ואיתן בק מ-TLV פרטנרס.

הכול התחיל בתגובה של עינת גז על התוכנית המשפטית

במכתב ארוך וחריף לבעלי המניות של פפאיה, פרנסס יוצא שוב נגד החלטתה של גז להוציא את הכספים של החברה מישראל, בעקבות התוכנית המשפטית של הממשלה והשפעותיה, ומתלונן על קשיי תקשורת שיש לקרן שלו עם הנהלתה, כולל עם גז עצמה. הוא טען כי היציאה הפומבית שלו נגד ההחלטה של גז להוציא את הכספים מישראל, שפורסמה אף היא באופן פומבי, עוררה "תגובה קיצונית" מצידה של האחרונה, "שכפי הנראה החליטה להכריז מלחמה על גרופ 11 ועליי אישית, תוך שהיא משתמשת בסמכויותיה כמנכ"לית החברה ומנצלת אותן לרעה". "כתוצאה מכך", הוסיף, "בחודשים האחרונים, גרופ 11 ואני אישית נמצאים תחת התקפה על ידי מנכ"לית החברה, שאינה חוסכת לא במילים ואף לא במעשים במאבקה נגדנו".

לטענת פרנסס, פפאיה גלובל מסרבת לספק לקרן שלו את המידע המלא על החברה וניהולה – אף על פי שהיא מחויבת לכך. כמו כן, ציין, מאז מאי השנה נציגי הקרן לא מוזמנים לפגישות השונות של אנשי פפאיה עם בעלי המניות.

"גרופ 11 פנתה לפפאיה במספר הזדמנויות וביקשה לקבל את המידע שהיא זכאית לו", כתב פרנסס. "בהזדמנות אחת במהלך 2023 הסכימה החברה לתקן באופן חלקי את הפרותיה ולמסור לפחות חלק מהמידע החסר, לאחר עיכוב בלתי מוסבר ובלתי מוצדק של כמה חודשים, אך מאז מאי 2023 ועד עתה, היא שבה להפר את התחייבויותיה, תוך שהיא מתעלמת מהבקשות החוזרות והנשנות של גרופ 11 לקבל את המידע החסר".

בהמשך המכתב מעלה פרנסס כלפי גז ופפאיה טענה חמורה: "גרופ 11 חושדת שהתנהגות פסולה מסוג זה יושמה ועדיין מיושמת גם כלפי משקיעים אחרים של החברה, בעלי עניין בה ולקוחות שלה". עם זאת, הוא לא מביא כל ביסוס שיחזק את טענתו.

"אירועים חסרי תקדים ב-12 שנים של פעילות בעולם ההון-סיכון"

זו לא הפעם הראשונה שבה פרנסס מודיע שגרופ 11 מעוניינת למכור את המניות שלה בפפאיה – היא הציעה הצעה שכזאת לפני כחודשיים. לטענת המשקיע והיזם הסדרתי, "בשבועות האחרונים מנכ"לית החברה חיבלה ומחבלת במאמצינו למכור את החזקותינו בחברה, בכך שהיא מסרבת לשתף פעולה לא רק עימנו, אלא גם עם צדדים שלישיים ואחרים, ולמסור את המידע שנדרש על מנת לאפשר עסקת מכירה".

עוד הוא ציין כי גז מאיימת לתבוע אותו בגין לשון הרע, ושלחה אליו מכתב ברוח זו בסוף חודש יולי, באמצעות עורך דינה. זאת, לאחר שהוא "תואר בעבר על ידי החברה עצמה כמשקיע אסטרטגי וכמי שממנה משקיף לדירקטוריון". פרנסס קבל על כך שהמכתב "מצא את דרכו באופן מסתורי לתקשורת בישראל בו זמנית עם קבלתו על ידי".

לדבריו, "אלה אירועים חסרי תקדים ב-12 שנות פעילותה של גרופ 11 בתחום ההון-סיכון, שבמהלכן אנחנו עובדים בהצלחה ובשיתוף פעולה קרוב עם חברות הפורטפוליו שלנו, ועם המייסדים, חברי הדירקטוריון ובעלי המניות שלהן, על מנת לתמוך בצמיחה שלהן ולתרום, כמשקיעים זרים, לאקו-סיסטם הישראלי, שבו כולנו פועלים ושיקר לנו כל כך".

"ביצענו מספר ניסיונות לתקן את המצב שנוצר, אך ללא הצלחה", הוסיף פרנסס. "המנכ"לית נחושה להתמיד בגישתה האגרסיבית. אנחנו מאמינים שהיא טועה ושכל הנוגעים בדבר צריכים לפעול באופן סביר, רציונלי ואחראי, על מנת למצוא פתרון ברוח טובה ולהימנע ככל שניתן מסכסוך משפטי".

גז: "ניסיונות ההשחרה של פרנסס – מגוחכים"

מפפאיה גלובל נמסר בתגובה למכתב כי החברה היא "מובילת שוק עולמית בתחום השכר והפיירול, שממשיכה לצמוח בשיעור צמיחה גבוה שנה אחרי שנה. פפאיה גלובל פנתה בעצמה לגרופ 11 כבר לפני מספר חודשים והציעה לרכוש ממנה את כלל האחזקות, וגז אישית מובילה קבוצת משקיעים לרכישת כלל המניות. כל ניסיונות ההשחרה של גז על ידי פרנסס לאחר התבטאויותיו האחרונות – מגוחכים".

עוד צוין בתגובה כי "המכתב נשלח לתקשורת לפני שהגיע לחברה, ומעיד על התנהלותו של פרנסס, שבוחר להעדיף את מלחמותיו האישיות על פני טובת משקיעיו".

"קבוצת המשקיעים בראשות עינת גז שמחה לקנות את המניות במחיר מציאה", ציינה פפאיה גלובל וחתמה את תגובתה ב-"כמו שנאמר, סוף מעשה במחשבה תחילה".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

    1. יורם

      כניראה שהדובי הזה יודע דברים שאנחנו לא יודעים,

  1. כל הכבוד דובי!!

    עוד אחת שחושבת שמנהלת את המדינה כי הקימה חברה

    1. אזרח 2

      מאין "אזרח" יודע למי הרוב מאמינים. זו מלחמה בין הכוחות הליברלים (גז).

אירועים קרובים