מהשלטון המקומי לממשלה: אמיר זיו מונה למנמ"ר משרד החקלאות

זיו היה במשך 17 שנים מנמ"ר עיריית הרצליה, ומחליפתו בתפקיד זה היא אפרת צרפתי ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא מציין את הפרויקטים המרכזיים בתפקידו הישן ומספר מה הוא צופה בתפקידו החדש

אמיר זיו, סמנכ"ל בכיר לטכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד החקלאות.

אחרי 17 שנים בתפקיד מנמ"ר עיריית הרצליה, אמיר זיו עזב את התפקיד ומונה באחרונה לסמנכ"ל בכיר לטכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד החקלאות – תפקיד שלא היה מאויש בשנה האחרונה. כמחליפתו בעירייה מונתה אפרת צרפתי, שבתפקידה הקודם שם עסקה בניהול פרויקטים, ושיש לה רקע במערכות מידע.

זיו, בוגר ממר"ם, הגיע לתפקיד בעירייה לאחר שהשתחרר משירות קבע, בדרגת רב סרן. לדבריו, "בדיוק אז התפרסם מכרז לתפקיד מנמ"ר עיריית הרצליה, ונבחרתי מתוך שורה ארוכה של מועמדים". ראשת העיר דאז, יעל גרמן, הטילה עליו את המשימה לארגן את האגף מחדש. "ביקשתי שהות של כמה ימים והגשתי תוכנית עבודה להמשך הפעילות של האגף עם העובדים, שאז היו עשרה 10. כיום, עם סיום תפקידי, האגף מונה 40 עובדים", ציין.

לדבריו, התרומה של ה-IT לעיריית הרצליה התמקדה בתקופת כהונתו בארבעה צירים: הציר הטכנולוגי, הציר התפעולי, זה הניהולי והשירות לתושבים. "כל אחד מאותם צירים קשור באחרים", אמר זיו. "במסגרת זו הוכנסו נהלי עבודה, נקבעו ועדות היגוי לפרויקטים וניתן דגש נרחב לכל נושא השירות, שקיבל קפיצת מדרגה משמעותית בסיוע האגף שלנו". הוא הוסיף כי "הצבנו את עיריית הרצליה בחזית הטכנולוגית של המחשוב בשלטון המקומי".

זיו ציין את תקופת הקורונה ואמר כי "בזכות ההיערכות המוקדמת שלנו, העירייה יכולה הייתה, בתוך ימים, להעניק שירותים מקוונים רבים, והמשיכה לתפקד. לא ידענו שתהיה קורונה, אבל נערכנו למקרים מעין אלה בצורה נכונה".

פרויקט הדגל: העיר החכמה

אם שואלים את זיו מהו פרויקט הדגל, שהוא הכי גאה בו, התשובה שלו היא: העיר החכמה. "כחלק מחזון העיר החכמה שלנו", אמר, "ביצענו שורה של פעולות, שקידמו ומקדמות את הרצליה כעיר מתוחכמת". כדוגמה הוא מציין את אחד הפרויקטים הראשונים: החלפת כל המצלמות בעיר, שעד אז שימשו רק לאבטחה. "הכנסנו אליהן חיישנים שמייצרים הרבה נתונים ואנליטיקה, שמספקת לעירייה מידע כגון כמות הרכבים שנכנסים לעיר. כמו כן, ביצענו דיגיטציה של טפסים, ששיפרה מאוד את השירות לתושבים".

ברמת התשתיות, הוא ציין את המעבר של העירייה לשרתים וירטואליים, בתקופה שזה עדיין לא היה מקובל, פרישת סיבים אופטיים במרחב הציבורי ופרויקט המעבר למבנה החדש של העירייה, שאגף מערכות המידע היה שותף מלא בו בכל הקשור למחשוב ולמולטימדיה.

מהו האתגר המרכזי שאתה משאיר למחליפה שלך?
"אתגר הביג דאטה, שצריך להמשיך ולענות לו, ליישם את הפרויקט".

לדברי זיו, הפרויקטים לא היו יכולים להצליח ללא צוות העובדים המקצועי שגיבש סביבו במהלך השנים. "בשבילי, העובדים האלה הם כמו משפחה. יש עובדים שנשארו איתנו שנים והצלחנו לגייס אנשים איכותיים, למרות המגבלות שיש בגיוס כוח אדם לשלטון המקומי", אמר.

בשנה שעברה קיבל זיו את אות המנמ"ר המצטיין מטעם אנשים ומחשבים. בנימוקי הוועדה שבחרה בו, שבראשה עמד פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב, נכתב כי "זיו מוביל טרנספורמציה דיגיטלית משמעותית בעירייה, מוביל חדשנות עירונית ברמה עולמית ומעגן אותה בחזון העירוני".

כיצד אתה מסתכל על תפקידך החדש, במשרד החקלאות?
"אני רואה בו אתגר מקצועי. גם במשרד החקלאות יש עבודה רבה של ארגון ומדש ובנייה של תהליכים. אהיה אחראי על 100 עובדים, שעוסקים בעיקר בפיתוח של מערכות שמספקות פתרונות לפעילות הרחבה של משרד החקלאות, שחלק מהן משמשות לתשתית של כלל משרדי הממשלה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חקלאי

    זכה משרד החלקאות איש מקצוע מהמעלה הראשונה

אירועים קרובים