רבעון טוב לבזק: רשמה שיא רבעוני של שש שנים ברווח

הרווח הנקי המתואם שבר שיא שהושג ב-2017, לאחר שעלה ב-14% ל-354 מיליון שקלים ● הכנסות הקבוצה עלו ב-3%, עקב גידול בהכנסות של בזק קווי ו-יס

גיל שרון, היו"ר היוצא של בזק.

בזק סיימה את הרבעון השני של השנה עם תוצאות טובות ומהדו"חות הכספיים, שאותם היא פרסמה היום (ד'), עולה כי היא רשמה שיא רבעוני של שש שנים ברווח הנקי המתואם שלה. ככלל, הקבוצה הציגה ברבעון עלייה חדה ברווחיות ומתונה בהכנסות.

הכנסות בזק עמדו ברבעון על 2.3 מיליארד שקלים – גידול של כ-3.3%, שנבע מעלייה בהכנסות של בזק קווי ו-יס. ההכנסות של בזק קווי גדלו ב-5.9% ל-1.13 מיליארד שקלים – כמעט חצי מכלל ההכנסות של בזק – ואלה של יס עלו ב-6.3% ל-336 מיליון. לעומת זאת, פלאפון רשמה ירידה של 2.3% בהכנסות ל-585 מיליון שקלים ובזק בינלאומי – של 3% ל-293 מיליון. ההכנסות של בזק במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ב-4.6 מיליארד שקלים, לאחר שעלו ב-2.8%.

הרווח הנקי של הקבוצה הסתכם ב-343 מיליון שקלים – עלייה של 11.7%. הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-354 מיליון שקלים, לאחר שגדל ב-14.2% לשיא מאז 2017. בחלוקה לחברות הבנות של בזק, הרווח הנקי של בזק קווי גדל ב-7.4% ל-361 מיליון, זה של פלאפון רשם ירידה של 10.9% ל-41 מיליון, הרווח הנקי של יס קפץ פי 15 ל-30 מיליון וזה של בזק בינלאומי ירד ב-13.3% ל-13 מיליון.

ההוצאות הרבעוניות הציגו עלייה של 1.8% ל-1.8 מיליארד שקלים. 473 מיליון שקלים מהן היוו הוצאות שכר. מדובר בעלייה של 1.3%, שנבעה בעיקר מגידול בבזק קווי, כתוצאה מעדכוני שכר וקליטת עובדים עבור פרויקט הסיבים האופטיים של החברה.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות התפעוליות הרבעוניות של בזק גדלו ב-1.1% ל-843 מיליון שקלים, כאשר אלה של בזק קווי גדלו בעוד שאלה של פלאפון, בזק בינלאומי ו-יס – ירדו. ה-EBITDA הסתכם ב-974 מיליון שקלים, לאחר שעלה ב-5.8%.

התזרים החופשי של בזק צנח ברבעון השני והסתכם בכ-238 מיליון שקלים. הירידה נבעה בעיקר משינויים בהון החוזר. החוב הפיננסי שלה ירד ב-4% משנה לשנה ועמד על 5.42 מיליארד שקלים.

"צמיחה איתנה, גם בתקופות מאתגרות"

גיל שרון, יו"ר בזק, אמר כי "אסטרטגיית הצמיחה של הקבוצה, שאותה אנחנו מיישמים בשנתיים האחרונות, הביאה אותנו לרווח שיא שלא נראה מאז 2017. התהליך המעמיק שהקבוצה מיישמת בהצלחה מאפשר לה לצמוח באופן איתן, גם בתקופות מאתגרות. כל החברות בקבוצה ממוקדות היטב בתחום פעילותן ומובילות באופן אקטיבי מהלכי צמיחה. הסיבים האופטיים מהווים מנוע צמיחה מרכזי, כשאנחנו מחברים לקוחות בקצב מהיר. זאת, לצד המשך התפתחות רשת הדור החמישי בפלאפון, צמיחה בלקוחות ה-IP ב-יס והתחזקות בזק בינלאומי במגזר העסקי".

לדברי טובי פישביין, סמנכ"ל הכספים של בזק, "הביצועים העסקיים והתפעוליים החזקים של הקבוצה מתבטאים בתוצאות פיננסיות מצוינות, ומאפשרים לנו להמשיך ולחזק את היציבות הכספית שלה באמצעות הקטנת החוב הפיננסי ושיפור יחסי הכיסוי, שהובילו להעלאת תחזית הדירוג של החברה לחיובית. כמו כן, עדכנו כלפי מעלה את תחזית הרווח הנקי המתואם ל-2023. דירקטוריון החברה המליץ היום על חלוקת דיבידנד על בסיס התוצאות של המחצית הראשונה של 2023, המשקפת תשואת דיבידנד של כ-5% במונחים שנתיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים