אחרי שמונה חודשי השעיה: קניה ווסט הוחזר לטוויטר

ווסט הושעה מהרשת החברתית אחרי שפרסם ציוצים אנטישמיים ● החזרתו ל-X, שמה החדש של טוויטר, בוצעה לאחר שהוא הבטיח שלא להשתמש יותר בביטויים פוגעניים

קניה ווסט.

שמונה חודשים אחרי שהושעה מטוויטר עקב התבטאויות אנטישמיות, חשבונו של הראפר קניה ווסט הוחזר לרשת החברתית, שעכשיו נקראת X – כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל אתמול (ש'). אולם, להחזרה הזאת יש מגבלות: ווסט, שכיום נקרא יה, לא יוכל ליצור רווחים מהפלטפורמה ולא יופיעו מודעות לצד הציוצים שלו.

ווסט כבר הושעה מטוויטר (וגם מאינסטגרם) באוקטובר האחרון, אולם אילון מאסק החזיר אותו לרשת החברתית שבבעלותו עוד באותו החודש. כחודש וחצי לאחר מכן, בתחילת דצמבר, הוא הושעה ממנה שוב, תוך שהוא מואשם בהפרת כללי הקהילה ובהסתה לאלימות. ווסט פרסם שורה של ציוצים מוזרים, שבאחד מהם נראה שילוב של צלב קרס ומגן דוד. לצד ההשעיה, טוויטר מחקה את הציוץ האנטישמי הזה מהפלטפורמה שלה.

ב-"רזומה" של ווסט יש שורה של התבטאויות אנטישמיות וגזעניות, בהם אמירה (שהוא ניסה לחזור ממנה אחר כך) שבה הוא שיבח את אדולף היטלר. כתוצאה מכך, חברות שהיו איתו בקשר התנתקו ממנו, ובמרכזן אדידס. יצוין בנוסף שווסט הושעה ל-24 שעות מאינסטגרם במרץ בשנה שעברה, לאחר שפרסם הערה גזענית כלפי הקומיקאי טרבור נואה.

על פי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, ההחלטה להחזיר את ווסט לטוויטר, או ל-X, התקבלה לאחר שהוא הבטיח לחברה שלא ישתמש בפלטפורמה בביטויים אנטישמיים ופוגעניים אחרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים